Αυξάνεται η ταχύτητα και η διαφάνεια στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων
Ακολουθεί απόσπασμα από τα πρακτικά της Βουλής:
“Κύριε Πρόεδρε, αγαπητέ κύριε συνάδελφε, ευχαριστώ πολύ για την ερώτησή σας, η οποία μου δίνει ξανά τη δυνατότητα να αναφερθώ στον επενδυτικό νόμο.
Πράγματι το 2012 παρατηρήθηκε όγκος υποθέσεων, ο οποίος σε συνδυασμό με τις γνωστές αλλαγές προσωπικού, που αναφερθήκατε, οδήγησαν πράγματι σε καθυστερήσεις.
Σε απάντηση των προκλήσεων αναλάβαμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση των αξιολογήσεων και αναφέρθηκα, απαντώντας σε προηγούμενη επίκαιρη ερώτηση, για παράδειγμα στη δημιουργία της ομάδας μικρών έργων.
Όσο για τα κονδύλια που εκταμιεύτηκαν το πρώτο οχτάμηνο του 2012 δόθηκαν 303.000.000 ενώ αντίστοιχα πέρσι 643.000.000, όπως προκύπτει από τους πίνακες τους οποίους καταθέτω στα Πρακτικά.
Όντως υπάρχει χειρότερη απορρόφηση, η οποία οφείλεται κατά κανόνα σε τρεις λόγους.
Πρώτον, ότι το έτος 2011 εκταμιεύθηκαν ποσά ως προκαταβολές κατά την έναρξη των επενδυτικών σχεδίων ενώ αντίθετα την περίοδο του πρώτου οχταμήνου του 2012, επειδή έρχονται αυτά τα ώριμα έργα προς ολοκλήρωση, απαιτούνται περισσότεροι και επιτόπιοι έλεγχοι για λόγους και διαφάνειας και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Δεύτερον, αντιλαμβάνεστε ότι οι προσπάθειες που καλώς έκανε η Υπηρεσία για την ενίσχυση της διαφάνειας επηρεάζουν χρονικά την ολοκλήρωση των αξιολογήσεων.
Θέλω να σας πω ότι αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία είναι αντικείμενο ελέγχου από τέσσερις υπηρεσίες του δημοσίου και πάρα πολύ μεγάλος χρόνος των υπαλλήλων αφιερώνεται στην απάντηση για όλες τις παλιές υποθέσεις προς αυτές τις υπηρεσίες. Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα κλείσει αυτή η υπόθεση και θα αποδοθούν φυσικά οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Σίγουρα, βέβαια, οι διπλές εκλογές έπαιξαν ρόλο στις καθυστερήσεις.
Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημά σας σχετικά με τη χρήση των τραπεζών, στο νέο τροποποιημένο αναπτυξιακό νόμο που θα κατατεθεί, η αξιολόγηση και η επιλογή των επενδύσεων παραμένει στο δημόσιο, όπως παραμένει στο δημόσιο και η έκδοση των αποφάσεων της ολοκλήρωσης και της τελικής πληρωμής των κονδυλίων του αναπτυξιακού νόμου.
Όμως, θα πρέπει να ξέρετε ότι ήδη χρησιμοποιούμε εξωτερικούς ελεγκτές. Χρησιμοποιούμε αξιολογητές βάσει ενός μητρώου, οι οποίοι συμβάλλουν και συνεπικουρούν τα στελέχη του δημοσίου στην αξιολόγηση. Αυτό που μελετάμε είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε περαιτέρω εξωτερικούς ελεγκτές για να βοηθήσουν το δημόσιο στον έλεγχο του μεγάλου όγκου υποθέσεων που υπάρχουν κυρίως για τον παλιό αναπτυξιακό νόμο.
Σας ευχαριστώ.”
Ακολουθεί η δευτερολογία του κ. Μηταράκη:
“Κύριε συνάδελφε, άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή τις προτάσεις σας τις οποίες και θα λάβουμε υπ’ όψιν μας στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου του αναπτυξιακού νόμου. Η διευκόλυνση της ρευστότητας και η αύξηση της ταχύτητας αποτελούν πρωταρχικούς στόχους σ’ αυτήν την προσπάθεια και σ’ αυτό συμβάλλουν αποφασιστικά και οι δικές σας προτάσεις.
Σας ευχαριστώ θερμά που αναγνωρίζετε ότι έχει αυξηθεί η ταχύτητα ελέγχου των προτάσεων στη Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων. Οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας καταβάλλουν μια υπεράνθρωπη προσπάθεια δουλεύοντας βράδια και Σαββατοκύριακα χωρίς υπερωριακή αμοιβή, προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, γιατί όλοι αντιλαμβανόμαστε τις επιπτώσεις της καθυστέρησης των επιχορηγήσεων του αναπτυξιακού νόμου στην διατήρηση θέσεων εργασίας.
Σας ευχαριστώ θερμά.”