Νότης Μηταράκης – Βουλευτής Χίου – Νέα Δημοκρατία Νότης Μηταράκης – Βουλευτής Χίου – Νέα Δημοκρατία
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
  • ΝΕΑ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΧΙΟΣ
    • ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
    • ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ
  • MEDIA
    • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
    • VIDEOS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • 29/05/2025
  • Βουλή, Ολομέλεια

Μηταράκης για ΒΟΑΚ: Η Ελλάδα των τελευταίων έξι ετών, είναι μία χώρα πραγματικών έργων, με σχέδιο, προτεραιότητες και εθνική στρατηγική

Την πλήρη στήριξή του στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εξέφρασε από το βήμα της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ και Βουλευτής Χίου, Νότης Μηταράκης, κατά τη συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης του τμήματος Χανιά–Ηράκλειο. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «ο ΒΟΑΚ αφορά την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας, την οδική ασφάλεια, τη μείωση των ατυχημάτων, την πρόσβαση των πολιτών αλλά και των τουριστών σε τουριστικές και εμπορικές περιοχές. Αλλά αφορά και κάτι πιο βαθύ, την περιφερειακή ισότητα, την εδαφική συνοχή, την ένταξη της Κρήτης στο κεντρικό αναπτυξιακό αφήγημα της χώρας».

Ο κ. Μηταράκης τόνισε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο εν εξελίξει οδικό έργο στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Ελλάδα σήμερα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ», τόνισε ο κ. Μηταράκης, επισημαίνοντας ότι η χρηματοδότησή του εξασφαλίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εθνικούς πόρους και εισφορές των χρηστών, διαμορφώνοντας έτσι ένα βέλτιστο μείγμα.

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος αναφέρθηκε στο τεχνικό και κοινωνικό αποτύπωμα του έργου, τονίζοντας ότι πέρα από την κατασκευή δρόμου, πρόκειται για μια συνολική παρέμβαση που ενισχύει την οδική ασφάλεια, την περιφερειακή ισότητα και την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης. Παράλληλα, υπογράμμισε τη διαφάνεια των διαδικασιών, τη συμμετοχή ανεξάρτητου μηχανικού, αλλά και τη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την αντιμετώπιση τοπικών προκλήσεων.

Ασκώντας κριτική στην αντιπολίτευση, ο κ. Μηταράκης επεσήμανε το πολιτικό αδιέξοδο των κομμάτων που αρνούνται να στηρίξουν το έργο, παρόλο που αναγνωρίζουν τη σημασία και την αναγκαιότητά του. Ιδιαίτερα για τον ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν είχε ωριμάσει ούτε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου στην προηγούμενη διακυβέρνηση.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σημασία της περιφερειακής ισότητας, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Χίο. Επισήμανε πως «η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιορίζεται στο κέντρο – φτάνει και στα νησιά μας», παρουσιάζοντας ενδεικτικά τα μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται επιτέλους μετά από δεκαετίες στο νησί, το Αεροδρομίου Χίου, το Φράγμα «Κόρης Γεφύρι», και το νέο Δικαστικό Μέγαρο, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει επ’ ευκαιρία τους αρμόδιους Υπουργούς, κ.κ. Δήμα και Ταχιάο για τη συνδρομή τους. «Η Ελλάδα αλλάζει με έργα, όχι με εξαγγελίες. Και αυτό είναι η ουσία της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας», συμπλήρωσε ο κ. Μηταράκης.

Στο τέλος της ομιλίας του, ο κ. Μηταράκης σχολίασε ευρύτερα πολιτικά ζητήματα, όπως την ανάγκη για συζήτηση της άρσης της μονιμότητας στο Δημόσιο, τις μεταρρυθμίσεις στη Δημόσια Διοίκηση και τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την ενίσχυση της διαφάνειας, με αφορμή τις εξελίξεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Επίσης, δήλωσε τη στήριξή του στην πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, ενώ αναφερόμενος στο ζήτημα που έχει προκύψει για την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης Σινά, υπογράμμισε πως «δεν υπάρχει κανένα περιθώριο η Ελληνική Κυβέρνηση αποκλίσεις από τη συνεννόηση που υπάρχει με την αιγυπτιακή πλευρά για τη διατήρηση του ελληνορθόδοξου χαρακτήρα της Ιεράς Μονής».

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του κ. Μηταράκη:

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα την κύρωση μιας σύμβασης που ξεπερνά τα όρια ενός απλού τεχνικού έργου. Συζητάμε για το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Ένα έργο τομή, ένα έργο αίτημα δεκαετιών που επιτέλους από αυτή την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται πράξη. Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι το μόνο οδικό έργο στη χώρα μας και ίσως από τα μόνα στην Ευρώπη που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας που αυτό το έργο έχει. Είναι ένα έργο που στηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από εθνικούς πόρους, αλλά και από τους ίδιους τους χρήστες. Πολλαπλές πηγές για να εξασφαλίσουμε ότι αυτό το έργο γίνεται με το βέλτιστο δυνατό μείγμα χρηματοδότησης.

Η σύμβαση που κυρώνεται σήμερα καλύπτει το τμήμα Χερσόνησο – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες, σήραγγες, αντιπλημμυρικά και περιβαλλοντικά έργα. Ο ΒΟΑΚ αφορά την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας, την οδική ασφάλεια, τη μείωση των ατυχημάτων, την πρόσβαση των πολιτών αλλά και των τουριστών σε τουριστικές και εμπορικές περιοχές. Αλλά αφορά και κάτι πιο βαθύ, την περιφερειακή ισότητα, την εδαφική συνοχή, την ένταξη της Κρήτης στο κεντρικό αναπτυξιακό αφήγημα της χώρας.

Η Νέα Δημοκρατία αποδεικνύει στην πράξη πως δεν εξαγγέλλει απλώς έργα. Τα εκκινεί, τα μελετά, τα εντάσσει σε χρηματοδοτικά εργαλεία, τα υλοποιεί και τα ολοκληρώνει. Έτσι κλείνουμε μια εκκρεμότητα δεκαετιών.

Και καθώς άκουγα τους συναδέλφους των κομμάτων της αντιπολίτευσης, δεν μπορούσα να μη διακρίνω ένα πολιτικό αδιέξοδο. Γιατί από τη μία όλοι αντιλαμβάνεστε ότι αυτό το έργο πρέπει να γίνει και ότι οι πολίτες της Κρήτης απαιτούν να γίνει. Και βλέπουμε κόμματα της αντιπολίτευσης να προσπαθούν να βρουν μια αιτιολογία για να μην ψηφίσουν σήμερα αυτό το τόσο σημαντικό έργο πνοής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ωριμάσει αυτό το έργο, όπως προσπάθησε να ισχυριστεί ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος. Δεν είχε την χρηματοδότηση, δεν είχε την ωριμότητα και ο ίδιος στην ομιλία του παραδέχτηκε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί, άρα προφανώς δεν είχαν ολοκληρωθεί από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ. Ξεκίνησε την ομιλία του με τρεις παραδοχές. Σωστές και οι τρεις, ότι είναι 2025 σήμερα, ότι είναι έξι χρόνια κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία και έχουμε 180 νεκρούς στο ΒΟΑΚ. Αυτό καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι αυτό το έργο να γίνει το συντομότερο δυνατό. Είναι ένα έργο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικά βιώσιμο, με μελέτες πλήρως ενταγμένες στο εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο. Πρέπει να τονίσουμε ότι το έργο δεν αφορά μόνο το τμήμα που κυρώνουμε σήμερα. Ο ΒΟΑΚ αναπτύσσεται σε πολλαπλά μέτωπα και όπως διαβεβαίωσε ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Δήμας, είναι ένα έργο που θα ολοκληρωθεί σε όλο του το μήκος. Και ήδη τα μέρη, η Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εκτελούνται. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο σχήμα που αξιοποιεί ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και συνολικά αποτελεί ένα έργο τριακοσίων χιλιομέτρων με διασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις, πλήρες συμβατό με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα έργο το οποίο προχώρησε στο διαγωνισμό με διαφανείς διαδικασίες. Έχουν επιλεγεί ανάδοχοι με εμπειρία σε μεγάλα έργα και τηρείται αυστηρό χρονοδιάγραμμα για να εξασφαλίσουμε την υλοποίησή του και εντός των στόχων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Με διαφάνεια στη Βουλή των Ελλήνων, έχει κατατεθεί η σύμβαση και όλα τα παραρτήματα, όπως ζήτησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Αυτό που αλλάζει είναι ότι δεν μιλάμε μόνο για την κατασκευή ενός δρόμου, αλλά για ένα πλήρες θεσμικό και τεχνικό υπόβαθρο υλοποίησης. Ένα έργο που υπηρετεί τον πολίτη και είναι ιδιαίτερα θετικό και είναι βέλτιστη ευρωπαϊκή πρακτική να υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός να ελέγχει την ορθή υλοποίηση του έργου. Πιθανόν κύριε Υπουργέ, αν αυτό το θεσμό το είχαμε σε πολύ περισσότερα δημόσια έργα, πολλά έργα στο παρελθόν που είχαν βαλτώσει, να μην είχαν βαλτώσει και να είχαν ολοκληρωθεί. Και προφανώς αυτό αποτελεί ένα κόστος, ως ποσοστό του έργου. Είναι ένα έργο που θα έπρεπε να στηρίξει όλη η Εθνική αντιπροσωπεία σήμερα.

Και φυσικά συνεργαζόμαστε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για να πετύχουμε τις βέλτιστες λύσεις που ικανοποιούν τους πολίτες της Κρήτης. Βέβαια, δεν μπορώ να μην πω ότι κατά καιρούς έχουμε παρατηρήσει Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε μεγάλα έργα και εδώ στην Αττική, στο μετρό, στην Αττική Οδό που αντέδρασαν σε σταθμούς ή σε άλλα μέρη του έργου και μετά που υλοποιήθηκε το έργο, οι πολίτες κατάλαβαν πόσο χάσανε από το γεγονός ότι ένας σταθμός, παραδείγματος χάριν, αρνήθηκαν οι τοπικοί παράγοντες να γίνει στην περιοχή τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ο ΒΟΑΚ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Η Ελλάδα των τελευταίων έξι ετών, είναι μία χώρα έργων πραγματικών έργων με σχέδιο, προτεραιότητες και εθνική στρατηγική. Από την Αττική έως την Κρήτη, από την Ήπειρο μέχρι τη Θράκη, σε όλη την Ελλάδα προχωρούν σήμερα δεκάδες παρεμβάσεις δισεκατομμυρίων ηλεκτρικές διασυνδέσεις, οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, logists, λιμάνια, ενεργειακές υποδομές.

Και μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης έχουν δεσμευτεί άνω των 11 δισεκατομμυρίων ευρώ για υποδομές. Το ΕΣΠΑ ενισχύει έργα σε κάθε Περιφέρεια. Kαι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, xρόνο με το χρόνο αυξάνει τα κονδύλια τα διαθέσιμα, αναβαθμίζεται τόσο σε μέγεθος όσο και σε στοχευμένη κατανομή. Δεν μιλάμε απλώς για το μέλλον, κατασκευάζουμε αυτό το μέλλον.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2019 έως σήμερα έχει σχεδιάσει, χρηματοδοτήσει και ολοκληρώσει εκατοντάδες κρίσιμα έργα υποδομών. Αναφέρω ενδεικτικά, την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης. Ένα έργο πνοής για την Βόρεια Ελλάδα, το οποίο και ολοκληρώθηκε και ήδη επεκτείνεται. Να μιλήσουμε για το μετρό της Αττικής, το οποίο επίσης επεκτείνεται σε νέες γραμμές. Μια που μιλάμε για την Κρήτη, να μιλήσουμε για την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής – Κρήτης. Ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο που επίσης ολοκληρώθηκε. Ένα ορόσημο εθνικής σημασίας για τον ενεργειακό χάρτη της χώρας. Και θα προχωρήσει η ηλεκτρική διασύνδεση και των υπόλοιπων νησιών του Αιγαίου και το περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον και στη Χίο, να γίνουμε και εμείς ένα νησί το οποίο δεν θα στηρίζεται σε ένα παλιό σταθμό παραγωγής desel, για την ηλεκτρική του διασύνδεση. Προχωράει ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στο Καστέλι, η επέκταση της Ιονίας Οδού, το Flyover στη Θεσσαλονίκη και πολλά ακόμα. Αναβαθμίζουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο. Και ιδιαίτερα θετική η πρόσφατη συμφωνία με τη Ferrovie dello Stato, για τη χρηματοδότηση και από τους Ιταλούς, αλλά και από το Eλληνικό Δημόσιο των απαραίτητων έργων, των απαραίτητων αναβαθμίσεων. Η Ελλάδα αλλάζει με έργα. Υλοποιούνται επίσης, συντονισμένα προγράμματα αντιπλημμυρικής θωράκισης. Πάρα πολύ κρίσιμα, για να μην ξαναδούμε σκηνές που βιώσαμε σε περιοχές της χώρας.

Και θέλω να τονίσω και να ευχαριστήσω επ’ ευκαιρία τους αρμόδιους Υπουργούς, τον κύριο Δήμα και τον κύριο Ταχιάο, ως βουλευτής Χίου, για τα σημαντικά έργα που ολοκληρώνονται επιτέλους μετά από δεκαετίες στο νησί. Το αεροδρόμιο της Χίου, το Φράγμα Κόρης Γεφύρι, το Δικαστικό Μέγαρο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η συζήτηση σήμερα διεξάγεται σε ένα περιβάλλον πολιτικής αντιπαράθεσης και τέθηκαν πολλά σημαντικά ζητήματα από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και τους προλαλήσαντες Κοινοβουλευτικούς Εκπροσώπους. Πρώτα απ’ όλα, δεν μπορώ να μην σχολιάσω την αρνητική στάση, όπως την κατάλαβα, του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του κυρίου Ανδρουλάκη, για το θέμα της άρσης της μονιμότητας στο δημόσιο. Ένα κρίσιμο συνταγματικό στοίχημα, που η τρέχουσα Κοινοβουλευτική Περίοδος, αλλά και οι επόμενοι θα καλέσουν να συζητήσουν. Η μονιμότητα μπήκε σε άλλες εποχές που ήταν εντελώς διαφορετικό το πολιτικό κλίμα σε αυτή τη χώρα. Πλέον, οι πολίτες απαιτούν αξιόπιστες υπηρεσίες από το κράτος. Απαιτούν να αξιολογούνται όλοι οι πολιτικοί, οι φορείς, οι υπάλληλοι, να υπάρχει αξιολόγηση, να υπάρχει στοχοθεσία, να υπάρχει υπευθυνότητα. Και βέβαια, μεγάλη υποχρέωση και του κράτους να στηρίζει τους δημοσίους υπαλλήλους, παραδείγματος χάρη, με δια βίου εκπαίδευση για να μπορούν πάντα οι δημόσιοι υπάλληλοι να έχουν τις κατάλληλες γνώσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Και η Κυβέρνηση έχει κάνει ήδη πάρα πολλά στο θέμα της Δημόσιας Διοίκησης.

Να διορθώσω το θέμα των μετακλητών που είπε ο κ. Ανδρουλάκης. Σήμερα, η κεντρική Κυβέρνηση έχει 1029 μετακλητούς υπαλλήλους, ενώ πριν από 6 χρόνια ήταν 1089. Μείωση. Μικρή μείωση. Αλλά μείωσε τον αριθμό των μετακλητών που υπηρετούν στην κεντρική Κυβέρνηση. Και πήραμε πρωτοβουλίες πολύ σημαντικές για την ανεξαρτησία της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ο θεσμός των υπηρεσιακών γραμματέων των υπουργείων που επιλέγονται από τον ΑΣΕΠ και όχι από τους αρμόδιους υπουργούς. Το γεγονός ότι με το επιτελικό κράτος, οι γενικοί διευθυντές, για ατομικές κανονιστικές πράξεις έχουν πλέον τελική υπογραφή, δίνουμε ουσιαστική αρμοδιότητα πλέον στη Δημόσια Διοίκηση. Αυτά είναι θέματα τα οποία πρέπει να δούμε με μεγάλη σοβαρότητα.

Επίσης, για το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ, προφανώς είναι ένα μεγάλο ζήτημα. Κανείς δεν το κρύβει. Και η άμεση πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να αναβαθμίσει τον ΟΠΕΚΕΠΕ, να κλείσει τη παλιά δομή και να τη μεταφέρει σε μια Ανεξάρτητη Αρχή, είναι σημαντικό για δύο λόγους. Και για λόγους ενίσχυσης της διαφάνειας, με νέους μηχανισμούς, που θα έρθουν να επανεξετάσουν προφανώς ό,τι έχει συμβεί τα προηγούμενα χρόνια, αλλά κυρίως να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρχουν και καθυστερήσεις στις επιχορηγήσεις, που πρέπει να δοθούν στους αγρότες μας το 2025, το 2026, τα επόμενα χρόνια. Γιατί είναι πολύ σημαντικό να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να ενισχυθεί η διαφάνεια. Κανείς σε αυτή την αίθουσα δεν θα διαφωνήσει, ότι δεν μπορεί αυτό να γίνει σε βάρος των Ελλήνων αγροτών. Θα συνεργαστούμε προφανώς, με την αρμόδια αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, και όπου υπάρχουν ευθύνες, ποινικές ή αστικές, όπου υπάρχουν ποινικές ευθύνες, είτε σε δημόσιους λειτουργούς, είτε σε αγρότες, είτε υπάρχουν αποζημιώσεις που πρέπει να ανακτηθούν, αυτό προφανώς θα γίνει.

Ο κ. Ανδρουλάκης μίλησε επίσης και για το θέμα της 717 και για το θέμα του αιτήματος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Βέβαια, να σημειώσω εδώ και το έχω πει πολλές φορές στο δημόσιο λόγο, ότι το Υπουργείο Υποδομών και ο κ. Καραμανλής κατηγορούνται για δύο αντίθετα ζητήματα. Από τη μία, γιατί προσπάθησε με κάθε τρόπο να ολοκληρώσει την 717, και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία αυτό μπορεί να έχει ένα κόστος στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό. Και από την άλλη, υπάρχει η μομφή από πολλούς ότι δεν ολοκλήρωσε στα χρόνια της θητείας του αυτή τη σύμβαση. Δεν μπορεί να ευθύνεται και για τα δύο. Πάντως, είναι εμφανές η πρόθεση της Κυβέρνησης και της κυβερνητικής πλειοψηφίας να στηρίξει την πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, σύμφωνα με την πρόταση της πλειοψηφίας και να αποδοθούν ευθύνες αν υπάρχουν, για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος εις βάρος του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Για να πάει η υπόθεση στο φυσικό δικαστή, μετά από τηλεδίκες, που εδώ και πάρα πολλούς μήνες γίνονται στα κανάλια για το τι έγινε και τι δεν έγινε στα Τέμπη, έχει έρθει πλέον η ώρα της δικαιοσύνης, η οποία είναι ανεξάρτητη, για να μας πει τελικά αν υπάρχουν και πού υπάρχουν ευθύνες.

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το άρθρο 299 του Ποινικού Κώδικα είναι μια νομική ακροβασία, που προφανώς δεν στηρίζεται στον Ποινικό Κώδικα και στο άρθρο 291. Αλλά αυτό που βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να πείσει την αίθουσα, ότι δεν πρέπει να ασκηθεί δίωξη για παράβαση καθήκοντος. Εμείς θα στηρίξουμε ως βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας την πρόταση που καταθέσαμε ως Νέα Δημοκρατία για να υπάρξει η σύσταση της Προανακριτικής Επιτροπής.

Να πω εν κατακλείδι τρία μικρά ζητήματα.

Μου έκανε εντύπωση η παρέμβαση της Προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, κ. Ζωής Κωνσταντοπούλου για τον ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας. Προφανώς, είναι υποχρέωση της Ελληνικής Αστυνομίας να διασφαλίζει πάντα ότι το Κοινοβούλιο συνεδριάζει απρόσκοπτα, χωρίς κανένα πρόβλημα στην άφιξη ή στην αποχώρηση των βουλευτών. Και αν αυτό χρειάζεται κάποιες φορές απέναντι σε ακτιβισμό, να πάρει μέτρα, αυτός είναι ο ρόλος της Ελληνικής Αστυνομίας. Ως βουλευτές απαιτούμε πάντα το Βουλευτήριο να είναι ανοικτό, και αυτό σημαίνει Δημοκρατία.

Δεύτερον, δεν μπορώ, δεν θέλω να μπω στο θέμα της κρίσης στη Γάζα. Άκουσα τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Πλεύσης Ελευθερίας. Θα πω όμως, ότι θα περίμενα κάποια στιγμή σε κάποια από τις πολλές τοποθετήσεις του, επειδή καθημερινά το θέτει το θέμα – και προφανώς έχετε κάθε δικαίωμα να το κάνετε αυτό – κάποια αναφορά στο θέμα της τρομοκρατίας και στο θέμα των ομήρων. Νομίζω θα ήταν σημαντικό να ακούσουμε και κάποια αναφορά για αυτά τα δύο κρίσιμα ζητήματα.

Τέλος, θέλω να αναφερθώ στο θέμα της Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα που έχει προκύψει. Ακόμα δεν έχουμε πλήρη πληροφόρηση – τουλάχιστον εμείς οι βουλευτές – για μια απόφαση αιγυπτιακού δικαστηρίου. Θέλω να σας πω ότι υπάρχει μια πολύ καλή κυβερνητική συνεργασία μεταξύ Ελλάδος και Αιγύπτου, με απόλυτο στόχο να διατηρηθεί ο Ιερός Ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Μονής Αγίας Αικατερίνης. Έχει επικοινωνήσει ήδη ο Υπουργός Εξωτερικών, ο κ. Γεραπετρίτης, με τις αιγυπτιακές αρχές. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο η Ελληνική Κυβέρνηση αποκλίσεις από τη συνεννόηση που υπάρχει με την αιγυπτιακή πλευρά για τη διατήρηση του ελληνορθόδοξου χαρακτήρα της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Σινά.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Tags:
Αεροδρόμιο ΧίουΑσφάλειαΔικαστικό ΜέγαροΤέμπηΦράγμα Κόρης Γεφύρι
Σχετικά Άρθρα
  • Μηταράκης: «Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει τον δρόμο της ευθύνης – Η Δικαιοσύνη θα αναδείξει την αλήθεια» 18/06/2025
  • Μηταράκης για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής: Η Κυβέρνηση θα υποστηρίξει σύσσωμη την πρόταση 18/06/2025
  • Μηταράκης για Προανακριτική: Για πρώτη φορά κυβερνών κόμμα ζητά έρευνα για δικό του Υπουργό – Η Δικαιοσύνη η μόνη αρμόδια να αποδώσει ευθύνες 28/05/2025
  • Μηταράκης: Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι σταθερά δίπλα στην παραγωγική Ελλάδα 27/05/2025
  • Μηταράκης για Τέμπη: Καταρρέει με κρότο το αφήγημα της Αντιπολίτευσης 15/05/2025
  • Μηταράκης στη Βουλή: Οι τέσσερις πυλώνες για μία συνολική πολιτική αντιμετώπιση της μετανάστευσης στην Ευρώπη 15/05/2025
  • Μηταράκης για ενίσχυση κεφαλαιαγοράς: Αντιμετωπίζονται χρόνια ζητήματα με εμφανή στόχευση τη διευκόλυνση των πολιτών 09/04/2025
  • Μηταράκης για δασμούς ΗΠΑ: Αναγκαίο η ΕΕ να αποκτήσει περισσότερη αυτονομία σε κρίσιμους τομείς 03/04/2025
  • Μηταράκης: Κοινή απαίτηση και απόλυτη αναγκαιότητα ένα Κράτος ισχυρό, αποτελεσματικό & δίκαιο 06/03/2025
  • Μηταράκης: Ο Έλληνας πολίτης σήμερα πληρώνει λιγότερα και σε άμεσους και σε έμμεσους φόρους – Μείωση φόρων το 2025 άνω του 1,1 δισ. ευρώ 11/02/2025
  • Μηταράκης: Η Κωδικοποίηση της Φορολογικής Νομοθεσίας συμβάλει στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος 10/02/2025
  • Μηταράκης: 1,1 δισ. ευρώ νέα μέτρα στήριξης των πολιτών και 12 φοροαπαλλαγές ύψους 757 εκατ. ευρώ φέρνει ο προϋπολογισμός του 2025 14/10/2024
  • Μηταράκης στη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση της ΕΕ στην Ουγγαρία: Να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες μεταξύ των περιφερειών 04/10/2024
  • Τροπολογία Μηταράκη για μαστίχα: Σε κάθε νομοθέτημα επιβεβαιώνουμε και ισχυροποιούμε τη θέση της ΕΜΧ και της μαστίχας 17/09/2024
  • Πρωτοβουλία Μηταράκη για δημιουργία ειδικής ομάδας εργασίας που θα δίνει λύσεις στο φαινόμενο της γονικής αποξένωσης 22/04/2024
  • Μηταράκης: Ενώ στην αντιπολίτευση προσπαθούν να κάνουν rebranding στα κόμματα, ο Μητσοτάκης κάνει rebranding στη χώρα 28/03/2024
  • Μηταράκης: Τι ισχύει με τη σύμβαση 717 – Σε ένα κράτος δικαίου πρέπει να σεβόμαστε το Σύνταγμα 21/03/2024
  • Μηταράκης: Μεγάλη μεταρρύθμιση η απελευθέρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – Πιστή στις δεσμεύσεις της η Κυβέρνηση 07/03/2024
  • Στη Διακοινοβουλευτική Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Νότης Μηταράκης 12/02/2024
  • Μηταράκης στη Βουλή για Επιστολική ψήφο: Χαρμόσυνη ημέρα για εμάς τους Χιώτες και τη μεγάλη χιακή παροικία στο εξωτερικό 23/01/2024

Όσα Είπαμε Τα Κάναμε, Σταθερά μπροστά, με έργα! Δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη της Χίου, ολοκληρώνοντας τα έργα της γενιάς μας. Αποτρέποντας το μεταναστευτικό να μας επηρεάσει ξανά.

Πρόσφατα Άρθρα

  • Μηταράκης: «Η υπόθεσ

    Ιούν 19, 2025

  • Ιούν 19, 2025

Social Media

Στοιχεία Επικοινωνίας

  • 2271022494
  • contact@mitarakis.gr
  • Απλωταριάς 57, Χίος