Κοινή Συνέντευξη Τύπου Χατζηδάκη – Μηταράκη κατά την παρουσίαση του Σχεδίου Νόμου για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις
Εισήγηση Υφυπουργού κ. Νότη Μηταράκη:
“Θα ξεκινήσω κι εγώ θυμίζοντας την πρόσφατη αναφορά του Πρωθυπουργού ότι το βασικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή της χώρας είναι η ανεργία και ειδικά η ανεργία των νέων. Στη βάση αυτής της παραδοχής συντάχθηκε το παρόν σχέδιο νόμου που δίνεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση. Όπως τόνισε ο κ. Υπουργός περιμένουμε τα σχόλια των φορέων, των πολιτών, των επιχειρήσεων, των εργαζομένων, πάνω σε αυτή την προσπάθεια του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Με αυτό το νομοσχέδιο προσβλέπουμε στην επιτάχυνση των επενδύσεων, στη στήριξη του αναπτυξιακού νόμου, με τελικό στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Είναι ένα σχέδιο νόμου που αναμορφώνει το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα και στοχεύει στη δημιουργία ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος καθώς και στην απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση αυτών των επενδύσεων.
Όπως έχει πει πολλές φορές ο Υπουργός, η προσπάθεια για επενδύσεις στην Ελλάδα σήμερα είναι μια προσπάθεια κόντρα στον άνεμο. Η δημοσιονομική ανασφάλεια, το φορολογικό καθεστώς, η έλλειψη εμπιστοσύνης για την ικανότητα της χώρας να προωθήσει τις διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, καθιστά αυτή την προσπάθεια σήμερα ιδιαίτερα δυσχερή.
Παρόλα αυτά κάνουμε σήμερα ένα σημαντικό βήμα για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των αγορών και των επενδυτών απέναντι στη χώρα. Αυτή η προσπάθεια άλλωστε είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ανάταξη της εθνικής οικονομίας.
Βασικό μας μέλημα είναι να μην αλλάξουμε άρδην το θεσμικό πλαίσιο, να μην αιφνιδιάσουμε τον επιχειρηματικό κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό εντοπίσαμε τις αδυναμίες και τις δυσλειτουργίες που έχει το υπάρχον πλαίσιο, ακούσαμε φορείς και προτείνουμε σήμερα μια σειρά αλλαγών, που κινούνται πάνω σε πέντε βασικούς άξονες.
1) Την επιτάχυνση και την απλοποίηση των διαδικασιών για την προσέλκυση και την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων
2) Την ενίσχυση της διαφάνειας και των διαδικασιών ελέγχου του αναπτυξιακού νόμου
3) Την άρση των αντικινήτρων και την παροχή επιπλέον κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα
4) Την ανάπλαση και την ανάπτυξη του παράκτιου αττικού μετώπου
5) Την παροχή ρευστότητας ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων
{slideshare}[slideshare id=14591479&doc=20121003presentationnomosxediostratigikesidiotikesependyseis-121004123018-phpapp02]{/slideshare}
Για την επίτευξη αυτών των στόχων δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και προωθούμε μέσα από πέντε κεφάλαια:
Την αναδιοργάνωση της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική υποστήριξη των επενδύσεων στην Ελλάδα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο στοχεύουμε στην απλοποίηση των διαδικασιών μέσω της αναδιοργάνωσης του InvestinGreece, ώστε να λειτουργεί ως ενιαίο και μοναδικό σημείο επαφής με τους επενδυτές. Παράλληλα για τις στρατηγικές επενδύσεις, εισάγουμε το θεσμό των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης σε αναλογία με τα ΕΣΧΑΔΑ που χρησιμοποιεί το δημόσιο για τα δικά του ακίνητα.
Και για πρώτη φορά καθιερώνουμε το θεσμό της βεβαίωσης με ευθύνη του επενδυτή για τις μικρότερες άδειες. Τονίζω, όπως είπε και ο κ. Υπουργός ότι αυτό δεν αφορά τις περιβαλλοντικές άδειες, δεν αφορά άδειες που χρειάζονται ειδικά διατάγματα όπως παραδείγματος χάριν της Αρχαιολογίας.
Στο τρίτο κεφάλαιο στο πλαίσιο των προγραμματικών δεσμεύσεων του Πρωθυπουργού για την αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου από το Φάληρο ως το Σούνιο και προκειμένου να έχουμε ευελιξία, αξιοπιστία και ταχύτητα, δημιουργούμε και χρησιμοποιούμε ένα διαδεδομένο στη διεθνή πρακτική θεσμό, το εργαλείο των εταιρειών ειδικού σκοπού.
Στο τέταρτο κεφάλαιο προχωράμε στον εκσυγχρονισμό του αναπτυξιακού νόμου, ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές οικονομικές συνθήκες, στηρίζοντας έμπρακτα τις μικρές και μεσαίες ειδικά επενδύσεις, παρέχοντας κίνητρα επιχορηγήσεων, ενώ παρέχουμε τα φορολογικά κίνητρα ειδικά στις μεγάλες επενδύσεις.
Στο πέμπτο κεφάλαιο καθιερώνουμε το θεσμικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια. Θα πάω λίγο πιο συγκεκριμένα τώρα στα κεφάλαια και μετά θα δεχτούμε με χαρά ερωτήσεις.
Ξεκινάω λοιπόν από το κεφάλαιο α΄: Στο άρθρο 1 συνενώνεται σε ένα ενιαίο σχήμα η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων με τη Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων, ώστε να αποτελέσουν μία Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων.
Εκεί θα συγκεντρωθεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων των σχετικών με τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις κι όπου αναφέρομαι σε ιδιωτικές επενδύσεις αναφέρομαι στον αναπτυξιακό νόμο, με σκοπό την παραγωγή υλοποίηση και το συντονισμό μιας νέας επενδυτικής αναπτυξιακής πολιτικής, την απλούστευση των αδειοδοτικών διαδικασιών και την επιτάχυνση των επενδύσεων που έχει ανάγκη η χώρα.
Σε αυτή τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων θα υπάγονται: Πρώτον η δημιουργούμενη Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων, με στόχο τον κεντρικό συντονισμό και έκδοση των αδειών, αναφορικά με τις μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις.
Θα λειτουργεί σε στενή συνεργασία με το InvestinGreece, ώστε να επιλαμβάνει και να ελέγχει τη διαδικασία αδειοδοτήσεων σε ένα σημείο, έχοντας προσωπικό από όλες τις συναρμόδιες Υπηρεσίες που θα φέρουν σε ένα σημείο την ειδική γνώση που απαιτείται για την προώθηση της αδειοδοτικής διαδικασίας.
Δεύτερον, δημιουργείται η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Στρατηγικών Επενδύσεων, η οποία αναλαμβάνει το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την παρακολούθηση των δημόσιων επενδύσεων στρατηγικής σημασίας, ξεκινώντας από την εταιρεία που δημιουργείται για το παράκτιο μέτωπο.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει προτάσεις και φακέλους επενδύσεων στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, ώστε οι επενδύσεις αυτές να χαίρουν γενικότερης αποδοχής σε κυβερνητικό επίπεδο και μετά σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων προχωρεί στην αδειοδότηση αυτών των δημοσίων στρατηγικών επενδύσεων.
Να τονίσω ότι αυτές οι δύο Γενικές Διευθύνσεις θα καλυφθούν με αποσπάσεις και μετατάξεις προσωπικού, δεν δημιουργούνται νέες θέσεις στον δημόσιο τομέα και φυσικά δεν προβλέπονται καθόλου νέες προσλήψεις στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής ως αποτέλεσμα αυτού του νομοσχεδίου.
Η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων σε μια γενικότερη προσπάθεια που έχει κάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης να μειώσει τον αριθμό των Γενικών Γραμματειών κι αυτό έχει ήδη επιτευχθεί.
Στόχος της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων είναι η αξιολόγηση και η παρακολούθηση του αναπτυξιακού νόμου. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και ήδη ανακοινώσαμε πριν μερικές εβδομάδες τη δημιουργία μιας Ειδικής Ομάδας Ελέγχου Μικρών Έργων ώστε με ταχύτερες διαδικασίες χωρίς επιτόπιο έλεγχο να μπορέσουμε να απεμπλέξουμε τα μικρά τα 1624 επενδυτικά σχέδια που είχαν υποβληθεί στα πλαίσια του 3299.
Προχωράμε επίσης σε δύο αυτοτελή τμήματα, στα πλαίσια της Γενικής Γραμματείας. Το πρώτο είναι το Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικών Επενδύσεων, που αποτελεί τη μετεξέλιξη αυτού που έχει ήδη δημιουργηθεί με το μεσοπρόθεσμο στο Υπουργείο Οικονομικών, το Αυτοτελές Γραφείο Ελληνικού.
Αυτό μεταφέρεται τώρα στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στόχο έχει την έκδοση πολεοδομικών αδειών όχι μόνο για το Ελληνικό αλλά για όλες τις στρατηγικές επενδύσεις και η λογική αυτού είναι ότι στα πλαίσια της προσπάθειας που δημιουργήθηκε με το Γραφείο Ελληνικού στελεχώνεται μια Υπηρεσία που έχει ειδικές γνώσεις, ειδικές ικανότητες να διαχειριστεί μεγάλα έργα. Εκμεταλλευόμαστε λοιπόν αυτή την ειδική γνώση που δημιουργείται και θα δημιουργηθεί, για να υπάρχει μόνιμα για την εκτέλεση των πολεοδομικών αδειών των μεγάλων έργων.
Πέμπτον, δημιουργούμε ένα Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων, με στόχο να λειτουργεί ως εταιρικός ελεγκτής, σαν έναν InternalAuditDepartment-επιτρέψτε μου τον αγγλικό όρο- μέσα στον αναπτυξιακό νόμο, ώστε να ελέγχει μετά τη φερεγγυότητα των φορέων που θα συμβάλλουν στον έλεγχο των επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου, αλλά και γενικά να ελέγχει και εσωτερικά την Υπηρεσία με ένα οργανωμένο τρόπο δειγματοληπτικά ως προς τη σωστή εκτέλεση του αναπτυξιακού νόμου.
{slideshare}[slideshare id=14591382&doc=20121003sinenteuksihatzidakismitarakisnomosxediostratigikesidiotikesependyseis-121004122253-phpapp01&type=d]{/slideshare}
Η ενίσχυση διαφάνειας από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, αναφορικά με τον αναπτυξιακό νόμο.
Προχωρώ στο Β’ κεφάλαιο του νομοσχεδίου, στο οποίο απλοποιούμε σημαντικά τη διαδικασία αδειοδότησης των μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων και καθιστούμε διακριτούς τους ρόλους μεταξύ των Υπηρεσιών. Η Γενική Γραμματεία θα έχει την ευθύνη της αδειοδοτικής διαδικασίας, ενώ το InvestinGreeceθα έχει την ευθύνη της προσέλκυσης και της υποστήριξης των επενδυτών.
Άρα το InvestinGreeceείναι το μοναδικό σημείο επαφής του επενδυτή με το ελληνικό Δημόσιο και από εκεί και πέρα το InvestinGreeceχρησιμοποιεί τις Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Αδειοδοτήσεων και μετέπειτα στην ολοκλήρωση του αυτοτελούς γραφείου στρατηγικών επενδύσεων για την αδειοδότηση της επένδυσης.
Πιο συγκεκριμένα το InvestinGreeceμε βάση τα άρθρα 6 και 7 του σχεδίου νόμου θα λειτουργούν ως το σημείο επαφής, ενιαίας επαφής με τους επενδυτές, προκειμένου να αφοσιωθεί αποκλειστικά και μόνο πρώτον, στην προσπάθεια προσέλκυσης και δεύτερον, στην προσπάθεια στήριξης των επενδυτών.
Ειδικά για τις στρατηγικές επενδύσεις όπως είχε προαναγγείλει και ο Πρωθυπουργός στο Ζάππειο, θα υπάρχει ένας υπάλληλος ειδικός επιφορτισμένος με την κάθε επένδυση, ώστε ο επενδυτής να ξέρει ότι μιλάει με έναν άνθρωπο, για οποιοδήποτε θέμα προκύψει σε όλη τη διαδικασία της επένδυσης του.
Εισάγουμε για τις στρατηγικές επενδύσεις το θεσμό των «ειδικών σχεδίων χωρικής ανάπτυξης στρατηγικών επενδύσεων», τα ονομαζόμενα πλέον ΕΣΧΑΣΕ. Πρόκειται για καινοτομία, στηριζόμενη πάνω στη νομοθεσία που έχει δημιουργηθεί για τα ΕΣΧΑΔΑ που επιτρέπει την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για το χωροταξικό προσδιορισμό, τον προσδιορισμό της επενδυτικής ταυτότητας, των χρήσεων γης και χωροθέτησης και της παραχώρησης όπου κρίνεται αναγκαίο από τη διυπουργική Επιτροπή.
Το ειδικό εργαλείο, το ΕΣΧΑΣΕ θα αφορά μόνο αυτές τις στρατηγικές επενδύσεις που κρίνει η ΔΕΣΕΧ ότι είναι σκόπιμο να χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο για την ορθότερη και ταχύτερη υλοποίηση της επένδυσης.
Παράλληλα καταργούμε ένα παλιότερο μηχανισμό που υπήρχε στον προηγούμενο Νόμο στο άρθρο 24 που δημιουργούσε ένα μηχανισμό διαφορετικό, ο οποίος δεν είχε δοκιμαστεί στην πράξη, κρίθηκε ότι δεν είναι λογικό να υπάρχουν δυο μηχανισμοί στο Δημόσιο ειδικής αδειοδότησης έργων που έχουν εθνική σημασία, είτε επειδή αφορούν μεγάλα δημόσια κτήματα τα ΕΣΧΑΔΑ, είτε αφορούν μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις δηλαδή επενδύσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας τα ΕΣΧΑΣΕ.
Μια από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις στο άρθρο 8 είναι η καθιέρωση του θεσμού της αυτοβεβαίωσης, που επιτρέπει στους επενδυτές με δική τους νομική ευθύνη να βεβαιώνουν την τήρηση προϋποθέσεων για συγκεκριμένες -ας μου επιτραπεί ο όρος- δευτερεύουσας σημασίας άδειες. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η διαδικασία έκδοσης δεκάδων αδειών εντός των προθεσμιών που προβλέπει ο νόμος.
Στο σχέδιο που δίνουμε σε δημόσια διαβούλευση – θα δώσουμε δυο εναλλακτικές μορφές αυτού του άρθρου – ώστε να υποδεχτούμε σχόλια πάνω στην καλύτερη νομοθετική γραφή αυτού του άρθρου.
Με το άρθρο 11 αναγνωρίζοντας τις συνθήκες που έχουν αλλάξει στη ρευστότητα στην αγορά και τη δυσκολία που υπάρχει στην έκδοση εγγυητικών επιστολών, προχωράμε σε ένα νέο μηχανισμό ελέγχου της φερεγγυότητας των επενδυτών υπέρ του Δημοσίου, αυξάνοντας τη διαχειριστική αμοιβή των επενδυτών προς το Δημόσιο για την υλοποίηση των στρατηγικών επενδύσεων, αλλά παράλληλα καταργώντας την εγγυητική επιστολή που αποδείχθηκε στην πράξη ότι δεν προσέφερε εξασφάλιση στο Δημόσιο, αντίθετα δημιουργούσε ένα μεγάλο κόστος στον επενδυτή, το οποίο δεν καρπωνόταν το Δημόσιο ούτε ο επενδυτής, το καρπωνόταν το τραπεζικό σύστημα και δεν συνέβαλλε και ουσιαστικά στην ενίσχυση της στήριξης του Δημοσίου.
Παράλληλα με το νομοσχέδιο προσδιορίζουμε και αποσαφηνίζουμε τη δυνατότητα παράλληλης αδειοδότησης και υλοποίησης στρατηγικών έργων, που την ίδια στιγμή θέλουν να χρησιμοποιήσουν και τη νομοθεσία των ΣΔΙΤ. Απλοποιούμε κάποια θέματα διαδικαστικά.
Πάμε στο κεφάλαιο Γ’. Το 3ο κεφάλαιο του σχεδίου νόμου και το άρθρο 16 ειδικά αφορά την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Φάληρο έως το Σούνιο, με τη δημιουργία μιας εταιρείας ειδικού σκοπού. Πρόκειται για μια νέα πρωτοβουλία που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στη βελτίωση της αστικής αξιοποίησης ενός πάρα πολύ σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του ελληνικού λαού, στο οποίο εντός μισής – μιας ώρας έχουν άμεση πρόσβαση σχεδόν το μισό του ελληνικού πληθυσμού.
Πιστεύουμε ότι με τις κατάλληλες παρεμβάσεις μπορεί να μετεξελιχθεί η περιοχή σε ένα πόλο έλξης για όλους τους κατοίκους της Αττικής, να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και να συνδέσει την ανάπτυξη της περιοχής με νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, που θα αναζωογονήσουν αυτό το μέτωπο.
Δημιουργείται λοιπόν αυτή η εταιρεία, η οποία θα έχει ως στόχο την υλοποίηση ενός συνολικού σχεδίου αστικής ανάπλασης ένα masterplan το οποίο θα λάβει υπόψη όλα τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής.
Επισημαίνω στο σημείο αυτό ότι για το παράκτιο μέτωπο θα ακολουθήσουμε φυσικά διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Έχουμε ήδη προγραμματίσει συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους Δημάρχους και φυσικά θα σας κάνουμε μια ειδική παρουσίαση στο αμέσως προσεχές διάστημα πως σχεδιάζουμε να λειτουργήσει αυτή η εταιρεία ειδικού σκοπού.
Στο σχέδιο νόμου περιοριζόμαστε στην ίδρυση της εταιρείας και από εκεί και πέρα θα υπάρχουν οι κατάλληλες παρουσιάσεις και στην τοπική κοινωνία και φυσικά σε εσάς τους εκπρόσωπους του Τύπου.
Θα δώσουμε επίσης τη δυνατότητα στη δημιουργία Κοινής Υπουργικής Απόφασης εταιρειών ειδικού σκοπού με στόχο να βοηθήσουμε την αδειοδότηση νέων επενδύσεων, προαδειοδοτώντας αυτή την εταιρεία για συγκεκριμένα αντικείμενα που κατά την άποψη της διυπουργικής Επιτροπής, κατά την άποψη του InvestinGreece, κατά την άποψη του Υπουργείου μπορεί να υπάρξει συγκεκριμένο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Θα προχωρήσουμε παραδείγματος χάριν σε ομαδοποίηση όπου αυτό είναι χρήσιμο μικρότερων εκτάσεων του Δημοσίου με στόχο τη συνολική εκμετάλλευσή τους, στην επίλυση μέσω τάχιστων διαδικασιών όποιων θεμάτων αδειοδότησης του αντικειμένου, των χρήσεων γης μπορεί να έχουν αυτές οι εκτάσεις ώστε να είναι χρήσιμες για την επενδυτική τους αξιοποίηση.
Στόχος μας θα είναι η βέλτιστη αξιοποίηση της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου αλλά κυρίως και της δυνατότητας που έχουμε μέσω του fasttrackγια να προσελκύσουμε επενδύσεις στην Ελλάδα και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας.
Στο κεφάλαιο Δ’ το οποίο αναφέρεται στον Αναπτυξιακό Νόμο, προχωράμε σε διάφορες τροποποιήσεις. Με τις αλλαγές που προωθούνται σε αυτό το κεφάλαιο, στοχεύουμε στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και την καλύτερη ευελιξία του νόμου.
Δίνουμε μέσα από τα άρθρα 19 έως 26 τη δυνατότητα προκαταβολής έως και 100% της επιδοτούμενης επένδυσης με τη χρήση εγγυητικής επιστολής πρώτον για να αυξήσουμε τη ρευστότητα και δεύτερον για να καταργήσουμε τις περιπτώσεις που ο επενδυτής επιλέξει 100% επιχορήγηση στην αρχή, το ενδιάμεσο στάδιο ελέγχου ώστε να απλοποιήσουμε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να πάμε πιο σύντομα στην ολοκλήρωση.
Απελευθερώνουμε την επιλογή του μίγματος ευεργετημάτων του Αναπτυξιακού Νόμου ανάμεσα σε επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις δηλαδή, leasing και φοροαπαλλαγές για τις επενδύσεις κάτω από τα 50 εκ. Ουσιαστικά δηλαδή επιτρέπουμε και πάλι το ευεργέτημα της επιδότησης σε επενδύσεις παραδείγματος χάριν στο γενικό επιχειρηματικό σχέδιο. Αφαιρούμε το όριο στο πρόγραμμα περιφερειακής συνοχής και τεχνολογικής ανάπτυξης, σε μια εποχή που οι εταιρείες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τις φοροαπαλλαγές, λόγω της ύφεσης που έχει αυτή τη στιγμή η οικονομία.
Αντίθετα οι επενδύσεις πάνω από τα 50 εκ. θα έχουν μόνο φοροαπαλλαγές, ώστε η ρευστότητα που έχουμε σε ένα συρρικνούμενο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να οδηγηθεί στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για τις φοροαπαλλαγές επιτρέπουμε όμως την εμπροσθοβαρή χρήση του, ώστε σε αυτές τις επιχειρήσεις που καταφέρνουν να είναι κερδοφόρες σύντομα, να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ευεργέτημα άμεσα και όχι υποχρεωτικά μετά από κάποια χρόνια.
Παρέχουμε επίσης στους φορείς επένδυσης τη δυνατότητα κάλυψης ίδιας συμμετοχής και με άμεσα ρευστοποιήσιμα πάγια στοιχεία της επιχείρησής του.
Καταργούμε στην προσπάθεια αύξησης της ταχύτητας διεκπεραίωσης των υποθέσεων την ανάγκη ειδικού αιτήματος αλλαγής προμηθευτή ή εξοπλισμού, για τις επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όταν η ονομαστική ισχύς δεν μεταβάλλεται πάνω από 10% ώστε οι μικρές αλλαγές που υπάρχουν τεχνολογικά στα μηχανήματα να μην αναγκάζουν τον επενδυτή να επιστρέψει εδώ στο Υπουργείο για να κάνει τροποποίηση.
Παρέχουμε τη δυνατότητα κατόπιν αίτησης του επενδυτή της διενέργειας των ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων από πιστοποιημένους φορείς, όπως ανέφερε και ο Υπουργός, του ιδιωτικού τομέα ώστε να καταστεί δυνατή η άμεση περαίωση συσσωρευμένων ελέγχων και η εκταμίευση εκκρεμών ενδιάμεσων ή τελικών δόσεων.
Έχοντας δημιουργήσει παράλληλα το αυτοτελές τμήμα ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων, θα έχουμε την υποχρέωση δειγματοληπτικά να ελέγχουμε τις υποθέσεις που έχει ελέγξει ο ιδιωτικός τομέας και θα υπάρχουν οι εγγυήσεις προς το Δημόσιο για την ορθή εφαρμογή των κανονιστικών διατάξεων. Η αρχική υπογραφή όμως και η τελική υπογραφή του επενδυτικού νόμου του Αναπτυξιακού Νόμου παραμένει στον έλεγχο του Δημοσίου, όπως είπε και ο κ. Υπουργός.
Δίνουμε μια παράταση για ένα χρόνο για την ολοκλήρωση επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί από το 2007. Γιατί λόγω της κρίσης και λόγω της αδυναμίας εξεύρεσης ρευστότητας κάποια έργα έχουν καθυστερήσει και δεν θέλουμε να οδηγήσουμε αυτά τα έργα φυσικά σε πτώχευση.
Επαναφέρουμε επίσης το όριο κύρωσης από τη Βουλή για τα μεγάλα έργα από τα 150 εκ. που είναι σήμερα πάλι πίσω στα 50, ώστε να υπάρχει περισσότερη διαφάνεια όταν εγκρίνονται μεγάλα επενδυτικά σχέδια.
Στα πλαίσια αυτά εφαρμόζοντας το Νόμο 3299 περιλαμβάνουμε σε αυτό το νομοσχέδιο την κύρωση τριών μεγάλων επενδυτικών σχεδίων που είναι πάνω από το όριο που απαιτεί κύρωση από τη Βουλή, έργα τα οποία ανακοινώσαμε την Κυριακή, ώστε να κυρωθούν από τη Βουλή άμεσα και με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει η ιδιωτική συμμετοχή όπως προβλέπει η Υπουργική Απόφαση, να προχωρήσουν επιτέλους αυτά τα έργα που είχαν βαλτώσει για καιρό και να δημιουργήσουν 800 νέες θέσεις εργασίας.
Έχουμε ακόμη πέντε μεγάλα έργα που έχουν υποβληθεί στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων, ευελπιστούμε να ολοκληρώσουμε τάχιστα την αξιολόγησή τους, ελπίζουμε αν προλάβουμε κάποια από αυτά να περιληφθούν κι αυτά στο σχέδιο νόμου, ώστε να πάνε όλα μαζί και γρήγορα.
Φτάνουμε στο τελικό κεφάλαιο που είναι το κεφάλαιο 5 που προσπαθεί να αντιμετωπίσει κενά στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο με στόχο να καταστεί δυνατή η αδειοδότηση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών σε μια πιο μόνιμη βάση. Να θυμίσω ότι με το άρθρο 23 του Νόμου 3333/2005 και με την υπ’ αριθμ. 6814 Κοινή Υπουργική Απόφαση, είχε επιχειρηθεί να θεσμοθετηθούν για πρώτη φορά θέματα δημιουργίας και λειτουργίας υδατοδρομίων για να εξυπηρετούνται τόσο πτήσεις δημοσίων αερομεταφορών όσο και γενικής αεροπορίας και αεροπορικών εργασιών.
Αν και βάσει του ισχύοντος πλαισίου επετεύχθη η προσωρινή αδειοδότηση υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια, για τρεις πτήσεις ημερησίως ανά σημείο, η πολυπλοκότητα της αδειοδότησης, η συναρμοδιότητα πολλαπλών φορέων καθώς και η έλλειψη λεπτομερειών ως προς τους όρους χορήγησης, αναστολής και ανάκλησης των αδειών λειτουργίας, οδήγησε τελικά στην πράξη στην αδρανοποίηση της εν λόγω δραστηριότητας.
Αποτέλεσμα ίσως αποσπασματικών ρυθμίσεων και του μη ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την ανάπτυξη υδρατοδρομίων και συναφών αεροπορικών υπηρεσιών, ήταν ότι οι περισσότερες εταιρείες που προσπάθησαν να δραστηριοποιηθούν στους κλάδους οδηγήθηκαν τελικά στο να κλείσουν και αυτή τη στιγμή έχουν λάβει μόνο προσωρινή άδεια λειτουργίας 13 υδατοδρόμια τα οποία με το νέο νόμο θα μπορέσουν να λάβουν μόνιμη αδειοδότηση.
Με το σχέδιο νόμου επιχειρείται να δοθεί μια μόνιμη λύση ως προς την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων, ώστε εφ’ όσον υπάρξουν και πάλι ενδιαφερόμενοι, να μπορούν με νομοθετική ασφάλεια να προχωρήσουν άμεσα χωρίς γραφειοκρατία, στην ανάπτυξη της δραστηριότητας.
Συγκεκριμένα τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση και την εκμετάλλευση των υδατοδρομίων, είναι η προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων στον κλάδο, η ανάπτυξη συμπληρωματικών Μέσων Μεταφοράς στη νησιωτική Ελλάδα που έχει τόσο ανάγκη τη συστηματική διασύνδεση, η τόνωση του τουρισμού, ειδικά στα μικρότερα νησιά, που δεν είναι σήμερα ευκόλως προσβάσιμα. Αποτέλεσμα πάλι όλων αυτών, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και φυσικά η βελτίωση των υπηρεσιών μεταφοράς.
Με το σχέδιο νόμου, εφ’ όσον τηρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, επιχειρείται η θεσμοθέτηση μιας σαφούς και συγκεκριμένης διαδικασίας αδειοδότησης. Παρατίθενται με σαφήνεια οι προϋποθέσεις λειτουργίας του υδατοδρομίου, τα χαρακτηριστικά των δικαιούχων και τ’ απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να κατατεθούν ώστε η αίτηση να γίνει αποδεκτή.
Ορίζεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης, ως προς τη διαδικασία εξέτασης και αιτιολογημένης έγκρισης ή απόρριψης της έγκρισης, από τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες.
Δημιουργείται λοιπόν μία Υπηρεσία εδώ στο Υπουργείο, η οποία θα παραλαμβάνει την αίτηση και τον τεχνικό φάκελο και σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει για να λάβει αυτή από τους συναρμόδιους φορείς και Υπηρεσίες τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις. Καθώς πρόκειται για μια διαδικασία που περιλαμβάνει πολλούς φορείς, όπως π.χ. το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο τεχνικός φάκελος περιλαμβάνει αρκετά έγγραφα όπως π.χ. τοπογραφικά διαγράμματα, ναυτικοί χάρτες.
Απαιτείται επιχειρηματικό σχέδιο που να παρουσιάζει το πλάνο ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, το εγχειρίδιο λειτουργίας, το πρόγραμμα ασφάλειας, το σχέδιο αντιμετώπισης καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης, οι προδιαγραφές των οποίων αποσαφηνίζονται στο νόμο με σχετικά παραρτήματα. Η Υπηρεσία του Υπουργείου αναλαμβάνει ουσιαστικά το συντονισμό μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων που πρέπει να εγκρίνουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τον τεχνικό φάκελο.
Μέσα σε 5 μέρες προωθούμε το φάκελο στις συναρμόδιες Υπηρεσίες και μέσα σε 25 ημέρες οι Υπηρεσίες αυτές πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει το φάκελο ώστε σε περίπτωση έγκρισης να μπορεί να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου. Μέσα σε 20 ημέρες από τη στιγμή που ο επενδυτής ενημερώνεται ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, θα πάει μια ειδική Επιτροπή χωρίς επιπλέον αμοιβές και αποζημιώσεις, από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων, για να επιθεωρήσουν και αν όλα είναι καλά, σε 5 ημέρες να δώσουν την τελική άδεια.
Επίσης ορίζονται οι υποχρεώσεις του φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, οι όροι εκτέλεσης των πτήσεων αλλά και τυχόν περιορισμοί, η τιμολόγηση των προσφερομένων υπηρεσιών, η διαδικασία αναστολής και ανάκλησης της αδείας, καθώς και οι προβλεπόμενες κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των προβλεπομένων διατάξεων.
Κυρίες και κύριοι, με τα πέντε κεφάλαια αυτού του νόμου, κάνουμε μια προσπάθεια βελτίωσης του αδειοδοτικού πλαισίου, μια προσπάθεια βελτίωσης των διαδικασιών που θα επιτρέψουν στη χώρα να προσελκύσει νέες επενδύσεις. Στηριζόμενοι στα καλά που έγιναν στο παρελθόν διορθώνουμε αυτά που χρήζουν αλλαγής, εκσυγχρονίζουμε τον αναπτυξιακό νόμο στις σημερινές ανάγκες της αγοράς, λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις ανάγκες για περισσότερη ρευστότητα και για περισσότερη διαφάνεια.
Είναι ένα σχέδιο νόμου το οποίο δίνεται στη δημόσια διαβούλευση, περιμένουμε από τους φορείς, τους πολίτες, τους εργοδότες, τους εργαζομένους τις απόψεις τους, ώστε μετά το τέλος της διαβούλευσης, να κατατεθεί το νομοσχέδιο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Κύριε Υπουργέ, σας ευχαριστώ πολύ.”
{slideshare}[slideshare id=14591030&doc=20121003nomosxediostratigikesidiotikesependyseis-121004115518-phpapp02&type=d]{/slideshare}
Συζήτηση με διαπιστευμένους δημοσιογράφους Υπουργείου Ανάπτυξης:
“ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Θα σας παρακαλούσα να υποβάλλετε τις ερωτήσεις σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλω να ρωτήσω: Υπήρχε μια σκέψη όταν είχε ανακοινωθεί ότι θα άλλαζε ο νόμος, ότι η αξιολόγηση των ιδιωτικών επενδύσεων προκειμένου να ενταχθούν στον επενδυτικό νόμο, θα δινόταν στις Τράπεζες. Αυτό απ’ ό,τι καταλαβαίνω τώρα δεν υπάρχει εδώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δείτε, έτσι όπως είναι ο νόμος, όπως ισχύει, από το 2010 και μετά, έχουμε κατάταξη από αξιολογητές. Δηλαδή αξιολόγηση από αξιολογητές και στη συνέχεια κατάταξη, διότι δεν υπάρχει η διαδικασία «περνάς ή απορρίπτεσαι» που ήταν στον προηγούμενο νόμο, αλλά υπάρχει η διαδικασία της κατάταξης με βάση την αξιολόγηση που γίνεται κατά τις διαδικασίες που προβλέπονται.
Αυτή η διαδικασία παραμένει. Αυτό που δεν παραμένει αλλά αλλάζει με τις δυο εναλλακτικές δυνατότητες είναι η διαδικασία από κει και πέρα. Από κει και πέρα, μπορείς ή ν’ ακολουθήσεις τον κλασικό δρόμο ή να πας σε ανεξάρτητους πιστοποιημένους φορείς μεταξύ των οποίων είναι και οι Τράπεζες. Για να δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στους επενδυτές και να λειτουργήσουν κατά τον τρόπο που οι ίδιοι νομίζουν και με βάση αυτό που θεωρούν ότι είναι το συμφέρον τους. Αντί το κράτος να φροντίζει πριν από αυτούς γι’ αυτούς, δίνουμε τη δυνατότητα της επιλογής, αλλά η τελική υπογραφή πάλι όπως σημείωσε ο κ. Μηταράκης, είναι στο κράτος.
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Εναπόκειται τώρα και στις Τράπεζες να δημιουργήσουν τα κατάλληλα εργαλεία αλλά και τις αντίστοιχες παροχές ρευστότητας στην αγορά, για να στηρίξουν εμπράκτως με νέα κονδύλια τον αναπτυξιακό νόμο. Γιατί οι Τράπεζες καλούνται να δώσουν την εγγυητική επιστολή, καλούνται οι Τράπεζες παράλληλα να δανειοδοτήσουν όποιον επενδυτή θέλει παράλληλα και δανειοδότηση, από κει και πέρα οι Τράπεζες αναλαμβάνουν να ελέγξουν ότι το έργο ολοκληρώθηκε, μια διαδικασία που ήδη κάνουν οι Τράπεζες, έτσι κι αλλιώς στην περίπτωση που έχουν δώσει το δάνειο.
Από κει και πέρα το Δημόσιο θα δώσει την τελική υπογραφή, ελέγχοντας βέβαια δειγματοληπτικά, με ειδική Υπηρεσία, ότι οι φάκελοι οι οποίοι έρχονται στην Υπηρεσία μας ως ελεγμένοι, έχουν τηρήσει όλες τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος.
Π. ΜΗΤΡΟΥΛΙΑ («EXPRESS»): Κύριε Μηταράκη ήθελα να ρωτήσω, κατ’ αρχήν μόνο οι Τράπεζες θα έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν να διαμορφώσουν τέτοιους φορείς; Και στο νομοσχέδιο προβλέπεται με ποιον τρόπο θα ιδρυθούν αυτού του είδους οι εταιρείες που θα κάνουν την αξιολόγηση των επενδύσεων;
Είπατε κ. Υπουργέ ότι η βεβαίωση του επενδυτή θα είναι ικανή έτσι ώστε να εντάσσεται στο νόμο η όποια επένδυση. Μέχρι ποιο ύψος και σε ποιο στάδιο της διαδικασίας θα γίνεται ο έλεγχος;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ως προς τους φορείς οι οποίοι θα πιστοποιηθούν για να στηρίξουν τον έλεγχο των αναπτυξιακού νόμου, αυτό θα υπάρξει ειδική Υπουργική Απόφαση που προβλέπεται στο νόμο. Πρέπει να είναι φορείς οι οποίοι έχουν το ανθρώπινο δυναμικό, τις γνώσεις, τη δυνατότητα να παράσχουν εγγύηση στο Δημόσιο για τα κονδύλια τα οποία τελικά υπογράφει το Δημόσιο με βάση τη δική τους βεβαίωση και έχουν και τους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου για να ελέγχουν τους δικούς τους ελεγκτές. Αυτά θα ορισθούν με Υπουργική Απόφαση.
Ως προς την αδειοδοτική διαδικασία, οι κύριες άδειες θα δίνονται ή με ΣΧΑΔΑ ή με τις προβλέψεις του παλαιού νόμου στα πολεοδομικά ή με ειδικά Προεδρικά Διατάγματα.
Οι παρελκόμενες άδειες πριν φτάσουμε στην Πολεοδομία που θα είναι το αυτοτελές γραφείο στρατηγικών επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, σ’ αυτές τις αδειοδοτήσεις θα υπάρχει υπεύθυνη δήλωση του επενδυτή, θα έχει 45 ημέρες η αρμόδια Υπηρεσία προληπτικά ν’ απαντήσει, αν δεν απαντήσει προληπτικά έχουμε δύο τρόπους στο νομοσχέδιο που δίνουμε στη διαβούλευση να ολοκληρώνεται η έγκριση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και από κει και πέρα ο μηχανισμός του κράτους παραμένει ενεργός για να ελέγχει συστηματικά άδειες όπως κάνει και σήμερα, π.χ. πυρασφάλειας ή υγειονομικού ενδιαφέροντος, που το Δημόσιο έχει την υποχρέωση, όχι το δικαίωμα, να ελέγχει συστηματικά.
Αυτό θα εφαρμοστεί στις στρατηγικές επενδύσεις οι οποίες έχουν εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή. Ίσως αποτελέσει και μια δοκιμή για το κράτος, σε μια γενικότερη προσπάθεια που κάνουμε και πρέπει να κάνουμε, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες για όλους. Γνωρίζετε ότι από τη σύστασή του το fast track έχει μια μεταβατικότητα. Το fast track δεν ιδρύθηκε ως ένας μόνιμος μηχανισμός, ιδρύθηκε για να δώσει στο κράτος τη δυνατότητα να κερδίσει χρόνο ώστε να βελτιώσει γενικότερα την αδειοδοτική διαδικασία για όλες τις επενδύσεις.
Και ο μεγάλος στόχος πρέπει τελικά να είναι αυτός και αυτός είναι και για μας, να βελτιώσουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο για όλους τους επενδυτές, μικρούς, μεσαίου και μεγάλους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μόνο που κ. Υπουργέ, το fast track δεν έχει λειτουργήσει, έχουμε δει ελάχιστες επενδύσεις να προχωρούν. Μέτρησα πρόχειρα περίπου 10 νέες Διευθύνσεις και Αρχές. Κύριε Χατζηδάκη, θα ήθελα να σας ρωτήσω, πότε θα είναι έτοιμες όλες αυτές οι Διευθύνσεις και οι Αρχές, τη στιγμή που η χώρα μας αυτή τη στιγμή δε βρίσκεται στο παραπέντε, βρίσκεται στο «και πέντε»;
Και δεύτερον, μια εξόχως ελληνική επένδυση από την ελίτ των επιχειρηματιών του κλάδου της, το Τεχνολογικό Πάρκο Ακρόπολης στις Αφίδνες, την προηγούμενη εβδομάδα επί των ημερών σας δηλαδή, ουσιαστικά έβαλε ταφόπλακα. Τι μήνυμα στέλνουμε στους ξένους επενδυτές όταν τις ίδιες τις επενδύσεις από τον τόπο μας, εμείς τις αποδιώχνουμε; Πρόκειται για επένδυση 200 εκατομμυρίων ευρώ που θ’ απασχολούσε τελικά 7.000 εργαζομένους. Έτσι θα προσελκύσουμε επενδύσεις; Ευχαριστώ.
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Δέχομαι την αυστηρότητα με την οποία βλέπετε τη μέχρι στιγμής «επιτυχία» της χώρας στην προσέλκυση επενδύσεων. Είναι δεδομένη. Απέτυχε. Στην παρουσίαση που κάναμε πριν δυο εβδομάδες αν θυμάμαι καλά, παρουσιάσαμε μια νέα επένδυση στο fast track και παρουσιάσαμε ότι το fast track επιτέλους είναι έτοιμο να ολοκληρώσει την πρώτη του επένδυση.
Είναι ένα θετικό μήνυμα. Αντιλαμβάνομαι ότι έχει πολλά ακόμα να γίνουν. Αυτή τη στιγμή αφαιρώντας το εμπόδιο της εγγυητικής επιστολής επιτρέπουμε σε επενδύσεις που έχουν ήδη μπει στη Διυπουργική Επιτροπή κι έχουν παγώσει, να προχωρήσουν.
Οι Διευθύνσεις που δημιουργούνται δεν διακόπτουν τη λειτουργία που υπάρχει σήμερα. Υπάρχει ήδη ένας μηχανισμός, ο οποίος θεωρούμε ότι δεν είναι βέλτιστος. Ήδη κινούμαστε στη λογική του νέου νόμου, χρησιμοποιώντας κόσμο τον οποίο θα αποσπάσουμε σε αυτές τις νέες Διευθύνσεις και δεν είναι δέκα.
Δεν θα υπάρξει καθυστέρηση ή διακοπή, υπάρχουν θέματα υλοποίησης, αντιλαμβανόμαστε ότι και η δημόσια διαβούλευση δημιουργεί μια καθυστέρηση σε μια κρίσιμη εποχή που θα πρέπει να υπάρχουν πολλές εβδομάδες διαβούλευσης, θεωρούμε όμως ότι είναι πολύ σημαντικό σε κάτι που αφορά όλο τον κόσμο να ακολουθήσουμε τις κανονικές διαδικασίες αντιλαμβανόμενοι ότι αυτό δημιουργεί μία καθυστέρηση.
Δουλεύουμε όμως παράλληλα, σε όλα τα Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, κανονισμούς, οτιδήποτε χρειάζεται ως αποτέλεσμα του νόμου, ώστε αυτή η διαδικασία να είναι έτοιμη με τη δημοσίευση να δημοσιευθούν και όλες οι άλλες αποφάσεις που χρειάζονται. Δεν χάνουμε λοιπόν αυτό το χρόνο, ο χρόνος της τελικής υλοποίησης αυτού του πλαισίου θα είναι σύντομος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να απαντήσω στο άλλο ερώτημα, προσθέτοντας απλώς ότι και δια της ακινησίας δε νομίζω ότι μπορούμε να πετύχουμε αποτέλεσμα. Αν εξακολουθήσουμε τον ίδιο δρόμο το γνωστό που είχαμε πάρει όλα τα τελευταία χρόνια και τις τελευταίες δεκαετίες, θα οδηγηθούμε στα ίδια και χειρότερα προφανώς αποτελέσματα.
Για το Τεχνολογικό Πάρκο Ακρόπολης θέλω να πω ότι – μπορείτε να το διασταυρώσετε με τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους – προτού υπάρξουν δημοσιεύματα και προτού με βρουν οι ίδιοι, επειδή είχαν φτάσει στα αυτιά μου όλες αυτές οι πληροφορίες, είχα εγώ επικοινωνήσει μαζί τους.
Δεν απάντησα στο δημοσίευμά σας της περασμένης Κυριακής, γιατί δεν απαντώ σε κανένα δημοσίευμα, εδώ δεν είμαστε για να ανταλλάσσουμε μεταξύ μας γράμματα, είμαστε για να κάνουμε τη δουλειά μας, διότι η χώρα παίζει με το χρόνο.
Αλλά από κει και πέρα, παρότι σας είπα είχα πάρει την πρωτοβουλία να τους δω εγώ, εν συνεχεία δεν μπορέσαμε να κλείσουμε ραντεβού διότι είχα διάφορες υποχρεώσεις και τους είδα προχτές. Δεν έχει να κάνει τίποτα το Υπουργείο Ανάπτυξης με την εμπλοκή στο θέμα αυτό. Τίποτα. Το δέχονται και οι ίδιοι.
Είναι καθαρώς μία απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και οι όποιες ρυθμίσεις γίνουν στη συνέχεια πρέπει να γίνουν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Μίλησα στο τηλέφωνο με τον κ. Λιβιεράτο, ο οποίος παρουσία των επενδύσεων είπε ότι θα τους δει τις αμέσως επόμενες μέρες, για να κάνει το καλύτερο δυνατόν.
Αλλά είμαστε ένα κράτος δικαίου, υπάρχει το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν έχουμε σκοπό να το καταργήσουμε. Θέλουμε να διευκολύνουμε τις επενδύσεις προφανώς αλλά μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας και βλέπετε και από το πνεύμα αυτού του νομοσχεδίου ότι υπάρχουν διατάξεις οι οποίες είναι αρκετά προωθημένες για τα ελληνικά δεδομένα.
Και αυτό που εμείς λέμε Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή, και οι επενδύσεις με την ευθύνη του επενδυτή, είναι καινοτομίες για τα ελληνικά δεδομένα, ακριβώς γιατί θέλουμε, η Κυβέρνηση θέλει, να γίνουμε μια χώρα φιλική στις επενδύσεις. Έτσι ώστε όταν θα έχουμε τα θεμέλια που είναι η συμφωνία με την τρόικα -αρέσει δεν αρέσει δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα- να μπορέσουμε στη συνέχεια να μπούμε στο δρόμο της ανάκαμψης.
Και αν κερδίσουμε τη μάχη με τη συμφωνία αυτή, αν κερδίσουμε τη μάχη της ψυχολογίας και διαμορφωθεί ένα καινούριο ψυχολογικό κλίμα, όσο δραματική ήταν η πτώση τα τελευταία χρόνια, άλλο τόσο απότομη προς τα πάνω θα είναι η ανάκαμψη και η ανάπτυξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην Αττικό Παραλιακό Μέτωπο ήθελα να ρωτήσω. Εντάσσετε ακίνητα από το ΣΕΦ μέχρι το Σούνιο. Γνωρίζω ότι όλα αυτά τα ακίνητα θεωρητικά θα τα έβγαζε σε διαγωνισμό το Ταμείο Αξιοποίησης, βάσει των επιταγών της τρόικα θα τα έβγαζε εκείνο. Έχετε τη σύμφωνη γνώμη της τρόικα γι΄ αυτό το θέμα; Αυτό είναι το ένα ερώτημα.
Και δεύτερο, ποια ακίνητα θα εξαιρεθούν; Λέτε το ΣΕΦ που έχει δοθεί ήδη σε ιδιώτη την Ελληνικό Α.Ε., ποια άλλα ακίνητα δε θα μπουν μέσα, αληθεύει ότι δε θα είναι και ο Άλιμος, αληθεύει ότι δε θα είναι και ο Αστέρας Βουλιαγμένης;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Όπως είπα στην παρουσίασή μου, θα υπάρξει μία ειδική παρουσίαση για το παράκτιο μέτωπο και δεν μπορώ να σας απαντήσω αποσπασματικά και παράλληλα όπως είπαμε θέλουμε να κάνουμε και μία διαβούλευση πρώτα και με τους Δημάρχους που εμπλέκονται στην περιοχή. Φυσικά οτιδήποτε προτείνουμε έχει τη συμφωνία της Κυβέρνησης και είναι μια συνολική επιλογή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το θέμα της ίδιας της εταιρείας ήθελα να ρωτήσω. Εκτός από τις δέκα Αρχές περίπου, τις πέντε μάλλον που δημιουργούνται, μας λέτε ότι θα δημιουργηθούν και μερικές εταιρείες ειδικού σκοπού.
Άρα στην ουσία στις πέντε-έξι νέες Υπηρεσίες δημιουργούμε καμιά δεκαριά Προέδρους Διοικητικών Συμβουλίων, άλλους δέκα Διευθύνοντες Συμβούλους των εταιρειών, άρα δημιουργούμε καμιά 50αριά νοματαίους που θα είναι τα Διοικητικά Συμβούλια των τριών εταιρειών ειδικού σκοπού.
Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί να μην γίνει από μία εξωτερική Υπηρεσία του Υπουργείου, όταν την ίδια στιγμή δημιουργούμε μια γιγάντια υπηρεσία με αφορμή το Ελληνικό που έχει λέτε από το νόμο τη δυνατότητα να αναλάβει και το μεγάλο projectτης παραλιακής και γιατί να έχουμε έναν νέο Πρόεδρο και έναν Σύμβουλο και κάποια μέλη του Δ.Σ. που θα αμείβονται φαντάζομαι, εκτός αν μας πείτε ότι είναι δωρεάν η συμμετοχή τους.
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Οι περισσότεροι πλέον που δουλεύουν στα έργα που κάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι όλοι άμισθοι και το ίδιο θα ισχύσει και στις περιπτώσεις αυτές και ο στόχος δεν είναι να προσληφθούν νέοι υπάλληλοι, το είπαμε, ότι όλες αυτές οι Υπηρεσίες και κάποιες καταργούνται, είναι μετακίνηση υπαλλήλων σε μια νέα δομή που δίνει περισσότερη ευελιξία στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.
Από τη στιγμή που το παράκτιο μέτωπο πλέον είναι ένας συγκεκριμένος στόχος, στα πρότυπα αν θέλετε και του Ελληνικό Α.Ε., πρέπει να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα να ασχοληθούν με μια ευκαιρία οικιστικής και αστικής ανάπλασης, την οποία τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε εκμεταλλευθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν πρόκειται για καινούριες δομές, πρόκειται για άλλες δομές. Αλλάζει η μορφή, η οργάνωση.
Και δεύτερον, δεν έχουμε σκοπό να δίνουμε αμοιβές, σας είπε για τα Διοικητικά Συμβούλια, δεν έχουμε σκοπό να κάνουμε προσλήψεις, αλλά δεν έχουμε σκοπό και να σταυρώσουμε τα χέρια μας περιμένοντας το μοιραίο όντας θύματα του λαϊκισμού.
Οποιαδήποτε λαϊκίστικη επίθεση θα την αγνοήσουμε και θα την πολεμήσουμε στην πράξη με τη δουλειά μας και γι΄ αυτό το λόγο βλέπετε ότι έχουμε τοποθετήσει συντονιστές. Ο κ. Βιδάλης προσφέρει τις υπηρεσίες του αμισθί, ο κ. Μπενόπουλος αμισθί, ο κ. Παπαδημητρίου αμισθί.
Κάνουμε τη δουλειά μας όπως έχουμε υποχρέωση απέναντι στη χώρα μέρα και νύχτα ακριβώς για να προλάβουμε τα χειρότερα και να περάσουμε στο δρόμο της ανάκαμψης. Δεν είναι σκοπός μας να δημιουργούμε νέες εταιρείες, αντιθέτως η Κυβέρνηση έχει φέρει νομοσχέδιο που συγχωνεύει φορείς, ούτε να κάνουμε καινούριες προσλήψεις.
Σκοπός μας όμως δεν είναι και να παραμένουμε απαθείς απέναντι στα προβλήματα φοβούμενοι την οποιαδήποτε κριτική. Είπα και την προηγούμενη φορά, το επαναλαμβάνω κι εδώ, δεν με ενδιαφέρει προσωπικά αλλά δεν ενδιαφέρει και κανέναν μας ποιο θα είναι το αποτέλεσμα των επόμενων εκλογών. Σημασία έχει η χώρα να παραμείνει όρθια και εμείς να κάνουμε το καθήκον μας απέναντι στην πατρίδα που μας γέννησε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω δύο πράγματα κ. Υπουργέ.
Δεν έχουμε το νόμο στα χέρια μας, αλλά λογικά θα πρόκειται περί τροποποίησης πάνω σε τρεις διαφορετικούς νόμους, έναν για τις ιδιωτικές επενδύσεις, έναν για το fast track κι έναν για την Ελληνικό Α.Ε.. Ήδη τα αρχικά νομοσχέδια που επιχειρήσαμε κάποιοι από μας να τα διαβάσουμε είναι περίπλοκα.
Σκέφτεστε να προχωρήσετε σε ένα ενοποιημένο νέο θεσμικό πλαίσιο που είναι κατανοητό στους ξένους και υποψήφιους Έλληνες επενδυτές για τη διαφάνεια; Η διαφάνεια βοηθάει και στο να μην υπάρχουν άλλα φαινόμενα. Αυτό είναι το πρώτο ερώτημα.
Και το άλλο είναι: Λόγω της οικονομικής συγκυρίας για μια ακόμα φορά το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κόπηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα κι ένα μεγάλο μέρος του επενδυτικού νόμου είναι μη επιλέξιμο από το ΕΣΠΑ. Πως θα διαχειριστείτε αυτό το οικονομικό ζήτημα; Ευχαριστώ πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να συμπληρώσω λίγο στην ερώτηση της συναδέλφου; Πόσο είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή πόσο προβλέπεται περίπου να είναι για το 2013;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ως προς το θέμα της κωδικοποίησης, φυσικά θα υπάρξει κωδικοποίηση όπως υπάρχει ήδη κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου και το Invest in Greece εκδίδει αυτή την κωδικοποίηση και την δίνει στους επενδυτές.
Έχει γραφτεί το σχέδιο νόμου και ίσως γι΄ αυτό είναι περισσότερες σελίδες, προσπαθήσαμε να ξαναγράψουμε παραγράφους και άρθρα στα οποία γίνονται αλλαγές, παρά να μπερδέψουμε με -τροποποιείται η λέξη 4 της γραμμής 2 της ίδιας παραγράφου κι αυτό βγήκε 145 σελίδες τελικά.
Ως προς το θέμα του ΠΔΕ, ο παρών επενδυτικός νόμος προβλέπει ότι σε αντίθεση με τον παλιό υπάρχει ετήσιος στόχος. Γίνεται με υπουργική απόφαση η οποία εκδίδεται το Δεκέμβριο, συγκεκριμένη κατανομή στο επόμενο έτος, ανά κωδικό και ανά πρόγραμμα του ΠΔΕ και γι΄ αυτό μετά γίνεται η συγκριτική επιλογή που είπε ο Υπουργός στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων του ΠΔΕ.
Οι επενδύσεις βέβαια που γίνονται τώρα τον Οκτώβριο, κατατίθενται με τον παλαιότερο νόμο, με τον ισχύοντα νόμο. Θεωρήσαμε λάθος να αλλάξουμε τον αναπτυξιακό νόμο, τη στιγμή που είναι ανοιχτό αυτό τη Δευτέρα το παράθυρο υποβολής αιτήσεων.
Λοιπόν αυτό θα ισχύσει από τον Απρίλιο και οι εκταμιεύσεις αυτού του νέου αναπτυξιακού θα είναι στο 2014. Αυτή τη στιγμή το 2012 και το 2013 πληρώνουμε και με το νόμο αυτό αυξάνουμε την ταχύτητα ολοκλήρωσης για να πληρώσουμε ταχύτερα επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα σε σχέση με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, έτσι κι αλλιώς σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κάνουμε μια παρουσίαση τόσο για το ΕΣΠΑ, όσο και για το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για να υπάρχει μια σαφής εικόνα για όλους και κυρίως για τους Έλληνες πολίτες.
Από κει και πέρα ξέρετε το προσχέδιο του προϋπολογισμού, το οποίο περιορίζει πράγματι τα κονδύλια σε σχέση με πέρυσι. Το μεγαλύτερο κομμάτι της μείωσης είναι λόγω του ότι η λεγόμενη ΣΑΤΑ δεν είναι πια στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Δεν είναι, περνάει εκτός προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και γι΄ αυτό το λόγο η μείωση σας φαίνεται μεγαλύτερη από αυτήν που πράγματι είναι.
Και τούτου λεχθέντος να προσθέσω ότι πρόκειται για το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα, οριστικά συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε όταν θα έχει κατατεθεί ο προϋπολογισμός αυτός καθαυτός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μία ερώτηση για τον αναπτυξιακό και μία για το νόμο για το fast track.
Στον αναπτυξιακό υπάρχει κάποια τροποποίηση ως προς τους τομείς δραστηριοτήτων που μπορεί να ευεργετηθούν από τις διατάξεις του; Γιατί και στους προηγούμενους είχε εξαιρεθεί το λιανεμπόριο και ήταν ένα μόνιμο παράπονο του κλάδου. Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση.
Και η δεύτερη, στο νόμο για το fasttrackπροβλέπονταν διάφορα χρονοδιαγράμματα, εντός των οποίων θα έπρεπε να έχουν δοθεί οι εγκρίσεις από τις Αρχές και αν περνούσε η προθεσμία θεωρούνταν ότι είναι μία σιωπηρή έγκριση, αλλά αυτό δημιουργούσε διάφορα προβλήματα γιατί στο τέλος δεν υπήρχε κάποια υπογραφή. Επιλύεται αυτό το πρόβλημα και πως;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Η επιλογή των τομέων στηρίζεται στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο, υπάρχουν πολύ μικρές αλλαγές και βέβαια στη διαβούλευση θα δούμε και ιδέες και προτάσεις που μπορεί να υπάρξουν στα πλαίσια όμως των περιορισμών που επιβάλλει ο ευρωπαϊκός κανονισμός περί κρατικών ενισχύσεων. Δηλαδή υπάρχουν κάποιοι κλάδοι οι οποίοι εξαιρούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν είναι θέμα εθνικής επιλογής αν θες να τους εντάξεις.
Από την άλλη, στο θέμα της «άπρακτης» προθεσμίας όπως είπατε, ακούγοντας την επενδυτική κοινότητα υπήρχε πράγματι μια ανασφάλεια κατά πόσον η έλλειψη μιας τελικής πράξης δημιουργούσε ασφάλεια δικαίου. Προσπαθούμε με τις δύο εναλλακτικές που προτείνουμε στο άρθρο 8 αν θυμάμαι καλά και με το θεσμό της αυτοβεβαίωσης, να καλύψουμε αυτό το νομικό κενό. Είναι ένα δύσκολο σημείο, αλλά θεωρώ ότι έχουμε πετύχει μία νομική λύση βελτιώνοντας το πλαίσιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριοι Υπουργοί ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Το πρώτο είναι για να καταλάβουμε τελικά κάποιος που θέλει να βάλει την επένδυσή του στις διαδικασίες του fast track θα πηγαίνει και θα απευθύνεται με το φάκελό του στο Invest in Greece ή εδώ στο Υπουργείο; Ένα αυτό να μου αποσαφηνίσετε.
Δεύτερον, πόσες μέρες θα πάρει τελικά και μπορεί να ξεκινήσει την επένδυσή του; Βέβαια θα μου πείτε εκεί υπάρχει ανάλογα το τι επένδυση θέλει να κάνει, αλλά χοντρικά ο μέσος όρος νομίζω υπάρχει, πρέπει να έχετε υπολογίσει σε πόσες μέρες θα εγκρίνεται και θα μπορεί να ξεκινήσει την επένδυσή του και πόσο μειώνεται με αυτές τις διαδικασίες;
Ένα τρίτο ερώτημα είναι πως αυξάνεται αυτή η διαχειριστική αμοιβή, πόσο ήταν και πόσο αυξάνεται; Κι ένα τέταρτο, επειδή κ. Χατζηδάκη είπατε δυο φορές ότι λειτουργούμε χωρίς να έχουμε το βλέμμα στις επόμενες εκλογές, πιστεύετε ότι οι επόμενες εκλογές θα είναι σύντομα και το λέτε συνέχεια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Το τελευταίο το λέω σε όλους και το λέω και στους συνεργάτες μου, για να υπογραμμίσω την ιστορικότητα των στιγμών.
Εάν δεν είναι ιστορικές αυτές οι στιγμές που ζούμε, ποιες είναι; Ξέρουμε σήμερα που μιλάμε ότι αυτή την ώρα γράφεται η ιστορία στον τόπο. Αλίμονο λοιπόν σε όποιον είναι κατώτερος των περιστάσεων και σκεφθεί τι θα συμβεί στις επόμενες εκλογές, αν θα κερδίσει το κόμμα μας ή αν δεν κερδίσει. Είναι τελείως δευτερεύον.
Το πρωτεύον είναι οι οικογένειές μας και τα σπίτια μας, ας το καταλάβουμε, γι΄ αυτό το επαναλαμβάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δε βλέπετε σύντομα εκλογές;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε με νοιάζει σας λέω.
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Νομίζω ότι δε χρειάζεται να απαντήσω κι εγώ σε αυτό το ερώτημα.
Να πω για τη διαδικασία. Οι αιτήσεις θα πηγαίνουν αποκλειστικά στο Invest in Greece, το Invest in Greece η εταιρεία «επενδύθηκε» στην Ελλάδα Α.Ε. που είναι κύριος και αποκλειστικός μέτοχος στο Ελληνικό Δημόσιο, θα είναι το μοναδικό σημείο επαφής μεταξύ του επενδυτή και του Ελληνικού Δημοσίου και θα υπάρχει ένα στέλεχος του Invest in Greece για κάθε επένδυση ο οποίος θα έχει την ευθύνη της παρακολούθησης και της επικοινωνίας με τον επενδυτή και με τη Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων.
Μετά η Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων ανά αντικείμενο θα προχωράει στη δημιουργία ως επισπεύδων των απαραίτητων Προεδρικών Διαταγμάτων ή Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπει ο νόμος του fast track, όπως ήταν και όπως τροποποιείται και τελικά στις τελικές άδειες που χρειάζονται εφαρμόζουμε την αυτοβεβαίωση ώστε εντός 45 ημερών να εκδοθούν.
Η καθυστέρηση, η οποία δεν μπορεί να ορισθεί, είναι όταν πας στα ΕΣΧΑΔΑ και δημιουργείς Προεδρικό Διάταγμα και πας στο Συμβούλιο Επικρατείας το οποίο χρειάζεται να προγνωμοδοτήσει στο Προεδρικό Διάταγμα, δεν είναι εύκολο κανείς να ορίσει το χρονικό διάστημα που απαιτείται.
Η πολυπλοκότητα μεγάλων εκτάσεων, δύσκολων περιοχών, περιβαλλοντικά θέματα, είναι μια επένδυση σε ένα ξενοδοχείο, είναι μία βιομηχανία, σε ποια περιοχή γίνεται, είναι δύσκολο να μπορέσουμε να το ορίσουμε.
Το σημαντικό όμως είναι ότι σε αυτές τις επενδύσεις δεν θα υπάρχει καθυστέρηση του κράτους και όχι μόνο αυτό, υπάρχουν και ειδικοί μηχανισμοί νομοθετικοί, όπως τα ειδικά Προεδρικά Διατάγματα, τα οποία σε ένα ενιαίο κείμενο αντιμετωπίζουν θέματα που παλαιότερα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με πολλές αποφάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση: Άρα, εγώ είμαι ο επενδυτής, πάω κάνω την αίτηση καταθέτω την αίτησή μου και τα χαρτιά μου στο Invest in Greece, το Invest in Greece τρέχει όλες τις διαδικασίες αδειοδότησης που χρειάζονται για την επένδυσή μου, τα λέω καλά μέχρι τώρα;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Τα τρέχει η Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει ναι η Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων. Η αίσθηση της αυτοβεβαίωσης, δηλαδή το ότι εγώ ξεκινάω και αν έχω κάνει λάθη ή παραλείψεις και τα λοιπά με τιμωρείτε και μου παίρνετε την άδεια, πότε την υποβάλλω, την υποβάλλω από την αρχή ή την υποβάλλω στη συνέχεια;
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Μετά την ολοκλήρωση της κεντρικής αδειοδότησης, δηλαδή τα Προεδρικά Διατάγματα που αντιμετωπίζουν τα κρίσιμα θέματα όπως περιβάλλον, αρχαιολογία, χωροταξία, ρυμοτομία, προκύπτουν ανάλογα με το αντικείμενο μια σειρά μικρότερων αδειών που απαιτούνται για την έναρξη λειτουργίας.
Αυτά το Invest in Greece ενημερωνόμενο από τη Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων θα πει από τον επενδυτή ότι έχουμε αυτές τις έξι τελικές άδειες, έχουν βγει τα Προεδρικά Διατάγματα, έχουν δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και πρέπει να μας καταθέσετε αυτό ακριβώς. Τα παραλαμβάνει το Invest in Greece, τα δίνει στη Γενική Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων που θα συστεγάζονται πρακτικά και από κει και πέρα σε 45 μέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία.
Εδώ για τη διαχειριστική αμοιβή δε σας είπα. Το ποσοστό παραμένει το ίδιο το 0,2%, αλλά υπήρχε ένα πλαφόν στις 150 χιλιάδες κι αυτό πάει στις 400 χιλιάδες και υπάρχει κι ένα κατώτερο όριο των 100 χιλιάδων για μικρότερες επενδύσεις που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία του fast track το οποίο απαιτεί τη συνεδρίαση Διϋπουργικής Επιτροπής και απαιτεί διάφορα Υπουργεία να αφιερώσουν πάρα πολύ ειδικό χρόνο για τη στήριξη αυτής της επένδυσης.
Αντίθετα, το σύστημα μέχρι τώρα προέβλεπε ότι το δημόσιο έπαιρνε πολύ λιγότερα, εκδιδόταν μία εγγυητική επιστολή η οποία στην πράξη δεν λειτούργησε και υπήρχε ένα μεγάλο κόστος του επενδυτή, μεγαλύτερο από ότι τελικά δίνει σήμερα, το οποίο δεν το καρπωνόταν ούτε η ελληνική οικονομία, ούτε το Ελληνικό Δημόσιο.”