Οι τρεις κύριοι στόχοι του νέου αναπτυξιακού νόμου
Τονίζει ότι οι τρεις κύριοι στόχοι του νέου αναπτυξιακού, που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή, θα είναι η καλύτερη στόχευση στη σημερινή κατάσταση της αγοράς, η αύξηση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των επενδυτικών σχεδίων και ο τρίτος στόχος είναι η αύξηση της διαφάνειας σε όλο το εύρος των σχετικών διαδικασιών.
Ακολουθεί απόσπασμα από τα πρόχειρα πρακτικά της Βουλής των Ελλήνων:
“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συμφωνούμε σε αυτήν την Αίθουσα ότι ήταν πάρα πολύ σημαντική η επαναλειτουργία του Υπουργείου Μακεδονίας- Θράκης σε μια ευαίσθητη εθνικά περιοχή. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε επιπλέον ενέργειες για την ενίσχυση της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής στη Μακεδονία και στη Θράκη.
Είναι, επίσης, σημαντικό, όπως συζητήθηκε σήμερα, να υπάρχει αποκέντρωση στον επενδυτικό νόμο. Ήδη σε όλη την Ελλάδα οι επενδύσεις κάτω από τρία εκατομμύρια γίνονται αντικείμενο αξιολόγησης και έγκρισης από τις περιφέρειες. Αυτό είναι ένα θετικό βήμα, το οποίο ήδη υπάρχει στον επενδυτικό νόμο και η Κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει.
Με το σημερινό νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται θέματα μεταβατικότητας. Με την ίδρυση του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης αντιμετωπίζονται θέματα γρήγορα, ώστε να μην υπάρχει στην πράξη ουδεμία καθυστέρηση –και ήδη δεν παρατηρείται ουδεμία καθυστέρηση- στην αξιολόγηση επενδύσεων στον τρίτο επενδυτικό κύκλο.
Τέθηκαν θέματα σχετικά με την ανάγκη αλλαγής του αναπτυξιακού νόμου. Πράγματι, η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να καταθέσει πολύ σύντομα στη δημόσια διαβούλευση το νέο επενδυτικό νόμο με τρεις κυρίους στόχους:
Πρώτα απ’ όλα, την καλύτερη στόχευση του νόμου στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, ώστε να κάνουμε τα εργαλεία και τους κλάδους που στηρίζουμε πιο σχετικούς με την κατάσταση που σήμερα επικρατεί στην ελληνική οικονομία.
Δεύτερος στόχος είναι η αύξηση της ταχύτητας, διότι υπάρχει καθυστέρηση στην υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων, λόγω πολυπλοκότητας και γραφειοκρατίας που υπάρχει στο υπάρχον νομικό πλαίσιο. Αυτά θα αλλάξουν με το νέο αναπτυξιακό νόμο.
Ο τρίτος στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας, η οποία θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο πάντα σε οποιαδήποτε δράση της κεντρικής Κυβέρνησης.
Θέσατε θέμα για την απλοποίηση γενικότερα των επενδυτικών διαδικασιών. Κι αυτό είναι ένα απαιτούμενο σήμερα. Πρέπει να καταπολεμήσουμε με συγκεκριμένα μέτρα τη γραφειοκρατία, τη νομική πολυπλοκότητα που πολλές φορές οδηγεί σε αντικρουόμενο νομικό πλαίσιο. Κι αυτό θα είναι στόχος της Κυβέρνησης στο νομοσχέδιο, που όπως είπα θα κατατεθεί άμεσα στη δημόσια διαβούλευση.
Χρειάζονται βέβαια, επιπλέον αναπτυξιακά εργαλεία. Επενδύσεις με καταλύτη το δημόσιο και με σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, όπως τώρα που προσπαθούμε να απεμπλοκάρουμε τους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Προσπαθούμε να πάρουμε νέες πρωτοβουλίες που θα περιγράφονται στον επενδυτικό νόμο, ώστε να προχωρήσουμε ταχύτερα στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε μία εποχή που αυτές είναι πολύ κρίσιμες για την κοινωνία. Χρειάζεται να δοθούν περισσότερα φορολογικά και ρυθμιστικά κίνητρα.
Τέθηκε το θέμα των ΕΟΖ σε αυτή τη συζήτηση και έχοντας απαντήσει ήδη δύο επίκαιρες ερωτήσεις στην Εθνική Αντιπροσωπεία, μπορώ να επαναλάβω ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να ξεκινήσει μία διαβούλευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να δημιουργήσει ένα πλαίσιο για φορολογικά και ρυθμιστικά κίνητρα.
Τονίζω για τρίτη φορά στην Εθνική Αντιπροσωπεία ότι αυτές οι Ειδικές Οικονομικές Ζώνες αν δημιουργηθούν –και λέω «αν δημιουργηθούν», γιατί ήδη οι όμορες χώρες αρχίζουν και εγείρουν αντεπιχειρήματα φοβούμενοι ότι οι επενδύσεις δεν θα γίνουν στις χώρες τους και θα γίνουν στην Ελλάδα- και προχωρήσουν με όποια μορφή τελικά γίνει αποδεκτή και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την Εθνική Αντιπροσωπεία, θα ισχύει απολύτως το εργασιακό δίκαιο που ισχύει στην Ελλάδα. Το λέω για τρίτη φορά στην Εθνική Αντιπροσωπεία, γιατί ήδη άκουσα κάποια σχόλια επί του αντιθέτου. Είναι συγκεκριμένη δέσμευση. Μιλήσαμε για σταθερό φορολογικό πλαίσιο και η Κυβέρνηση προτίθεται να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο. Και για να είναι σταθερό, είναι σημαντικό να στηριχθεί απ’ όλες τις πλευρές.
Κλείνοντας, θέλω να πω δύο πράγματα. Πρώτον, ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει έναν πραγματικό ανταγωνισμό από τις όμορες χώρες για την προσέλκυση επενδύσεων, προσφέροντας μεταξύ άλλων καλύτερες μερικές φορές αδειοδοτικές διαδικασίες και ένα πιο ανταγωνιστικό φορολογικό περιβάλλον. Πρέπει να λάβουμε υπόψη αυτόν τον ανταγωνισμό, όταν συζητάμε στην Ελλάδα για την προσέλκυση επενδύσεων γιατί αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η νοοτροπία. Πρέπει επιτέλους, να γίνουμε μια χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα με σεβασμό στο περιβάλλον, με σεβασμό στο δίκαιο, χωρίς όμως, να μπλοκάρουν για χρόνια και χρόνια επενδύσεις που έχουν τύχει της έγκρισης των αρμόδιων αρχών: επενδύσεις και μικρές και μεσαίες και μεγάλες και ελληνικές και ξένες. Γιατί ο πρώτος στόχος όλων μας αυτή τη στιγμή πρέπει να είναι η μείωση της ανεργίας.
Σας ευχαριστώ.”