Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τις Ρυθμίσεις θεμάτων εφοδιαστικής (logistics)
Δελτίο Τύπου
Η εφοδιαστική μπορεί σήμερα να δώσει μεγαλύτερη ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας, ως εξωστρεφής κλάδος που ενισχύει τη διεθνή θέση και ανταγωνιστικότητα της χώρας και προσφέρει άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί σχετικά με τη σημασία της εφοδιαστικής για την παγκόσμια οικονομία ότι ο κύκλος εργασιών της ανέρχεται στα 5,4 τρις € ή 13,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδος για την ανάπτυξη του κλάδου αποτελεί η γεωγραφική της θέση, καθώς το 52% του διερχόμενου φορτίου που διακινείται μέσω του Σουέζ με κατεύθυνση προς τον Ευρωπαϊκό Βορρά καταλήγει σε λιμένες της Μεσογείου, ενώ από εκεί μεταφέρεται με άλλα μεταφορικά μέσα προς το Βορρά. Η Ελλάδα βρίσκεται στη μικρότερη απόσταση μεταξύ της Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ.
Ωστόσο, ο κλάδος της εφοδιαστικής στην Ελλάδα υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ, ακριβώς λόγω της εμπορευματικής κίνησης και της γεωγραφικής θέσης της χώρας, μπορεί ν’ αναπτυχθεί πολύ περισσότερο.
Το σχέδιο νόμου είναι αποτέλεσμα μιας συγκροτημένης προσέγγισης και μιας εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική, η οποία εκπονήθηκε σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, που κατέχει σχετική τεχνογνωσία.
Αποτελεί προϊόν της νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τα logistics, στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι των συναρμόδιων Υπουργείων και της αγοράς, ώστε να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή.
Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο νόμου κατατέθηκε στη Βουλή από τον τότε Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστή Χατζηδάκη, σε συνεργασία με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και συζητήθηκε επί της αρχής στην αρμόδια Επιτροπή αρχές Ιουνίου.
Η επεξεργασία του σχεδίου νόμου από την Επιτροπή συνεχίστηκε τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, ενώ στο πνεύμα της συνεχιζόμενης διαβούλευσης ενσωματώθηκαν ήδη, στο κείμενο που έφθασε στο Τμήμα ως πρακτικό της Επιτροπής, ιδέες και προτάσεις που προτάθηκαν τόσο από φορείς όσο και από Βουλευτές.
Αναφέρεται ενδεικτικά η καλύτερη όσμωση με το ν.3982/2011 για τα επιχειρηματικά πάρκα, η αξιοποίηση για τις οικείες επιχειρήσεις του ΓΕΜΗ, η σύνθεση του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, η φύση και ο χαρακτηρισμός των εθνικής εμβέλειας πάρκων ως «επιχειρηματικών / εμπορευματικών» κ.α.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου:
- Θέτει το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την ταχεία και οργανωμένη ανάπτυξη του κλάδου.
- Περιέχει σύγχρονούς ορισμούς και ειδικά στον όρο της εφοδιαστικής προσδίδει και αναγνωρίζει το σύνθετο ρόλο που σήμερα διαδραματίζει για τη μεταφορά, διαμεταφορά, αποθήκευση αλλά και τη συσκευασία, ανασυσκευασία, ετικετοποίηση, συναρμολόγηση προϊόντων (αρ.1).
- Αναφέρει ότι το Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), δηλαδή η μονάδα των logistics, δεν περιορίζεται μόνο στις κύριες δραστηριότητες εφοδιαστικής αλλά επεκτείνεται και σε συμπληρωματικές δραστηριότητες (αρ.1).
- Απλοποιεί τη διαδικασία αδειοδότησης στον κλάδο των logistics στο πνεύμα του πρόσφατου νόμου – πλαισίου 4262/2014 για την αδειοδότηση επιχειρήσεων. Κύριο κριτήριο για την ακολουθητέα διαδικασία αδειοδότησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής αποτελεί η περιβαλλοντική κατάταξη των Κέντρων αυτών επί τη βάσει των διατάξεων του ν. 4014/2011 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού κανονιστικών πράξεων (αρ.8).
- Ορίζει ότι τα περισσότερα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, τα οποία δεν εμπίπτουν στην κατηγορία Α΄, κατατάσσονται δηλαδή στην κατηγορία Β΄ ή δεν κατατάσσονται λόγω της ιδιαίτερα μικρής όχλησης για το περιβάλλον, θα αδειοδοτούνται με μόνη την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας και την υποβολή λοιπών δικαιολογητικών που θα καθορισθούν με την έκδοση υπουργικής αποφάσεως (αρ.8).
- Εξισώνει τους όρους δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτήρια και καταργεί το διαχωρισμό βιομηχανικής-εμπορικής αποθήκης. Ήταν ένα αίτημα του κλάδου που ικανοποιείται και θα διευκολύνει την υλοποίηση επενδύσεων (αρ.8).
- Θέτει για πρώτη φορά κανόνες για την αστική μεταφορά και διανομή προϊόντων εντός του αστικού ιστού μέσω των σχετικών ολοκληρωμένων σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (urban mobility plans), καθώς και δράσεις για την προώθηση της πράσινης εφοδιαστικής (green logistics). Στόχος των διατάξεων αυτών είναι η ανάπτυξη πρακτικών αστικής μεταφοράς που προωθούν την αποσυμφόρηση του αστικού οδικού δικτύου, τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), την εξοικονόμηση πόρων, την αειφόρο ανάπτυξη των ελληνικών πόλεων (αρ.4-5).
- Προβλέπει τη δημιουργία εθνικής εμβέλειας πάρκων εφοδιαστικής, τα οποία θα υπάγονται σε διαδικασίες fast track ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών (αρ.14).
- Δίνει τη δυνατότητα ώστε στα ακίνητα του Θριασίου πεδίου και του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσ/νικη, να αναπτύσσονται επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας (αρ.15).
- Προβλέπει την τυποποίηση στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) (αρ.16).
- Αναβαθμίζει την υφιστάμενη Επιτροπή logistics σε Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής, χωρίς επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό (αρ.7).
- Προβλέπει ότι όσες εγκαταστάσεις φέρουν τα χαρακτηριστικά των ΚΑΔ και έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, δεν χρειάζονται νέα διαδικασία αδειοδότησης.
- Ορίζει ότι όσες εγκαταστάσεις δεν έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί, μπορούν να λάβουν ενιαία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, χωρίς την επιβολή προστίμου, εντός περιόδου δύο ετών από την έκδοση και έναρξη ισχύος της υπουργικής απόφασης με την οποία θα καθορίζονται τα ειδικότερα δικαιολογητικά και οι λοιπές διαδικαστικές προϋποθέσεις για την αδειοδότηση των ΚΑΔ (αρ.13).
- Για τις επιχειρήσεις με χαρακτηριστικά ΚΑΔ που λειτουργούν σε περιοχές με ασύμβατες προς τη δραστηριότητα αυτή χρήσεις γης, εξετάζεται η δυνατότητα χορήγησης προθεσμίας μετεγκατάστασης (αρ.75§1 ν.3982/2011).
- Η εθνική στρατηγική για την εφοδιαστική συμπληρώνεται, τέλος, με: α) κατά προτεραιότητα χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ και β) τον εκσυγχρονισμό των μεταφορικών υποδομών, χωρίς τον οποίο δεν είναι ευχερής η ανάπτυξη των Logistics.
Ομιλία Νότη Μηταράκη, Υφυπουργού Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, στη Βουλή των Ελλήνων.
“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλοι σε αυτή την Αίθουσα φαντάζομαι ότι συμφωνούμε σε δύο πράγματα: Πρώτον, ότι η χώρα μας έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορούμε και πρέπει να αξιοποιήσουμε για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Και δεύτερον, ότι το μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η χώρα μας είναι το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο της ανεργίας.
Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα, δεν αρκεί να τα περιγράψουμε, όπως κάνει η Αντιπολίτευση, αλλά χρειάζονται συγκεκριμένες δράσεις που κινούνται πάνω σε πέντε πυλώνες:
Πρώτον, η επίτευξη της δημοσιονομικής ασφάλειας της χώρας, τα πρωτογενή πλεονάσματα, για τα οποία ακούσαμε πριν από λίγες ημέρες ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση θέλει να ανατρέψει και να επιστρέψει στα ελλείμματα του παρελθόντος.
Δεύτερον, η ενίσχυση της ρευστότητας που επιτυγχάνεται με την απορρόφηση του ΕΣΠΑ -και πλέον η χώρα μας ανήκει στις πρωταθλήτριες στην Ευρώπη στην απορρόφηση κοινοτικών πόρων- στην ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος και στη δημιουργία ειδικών χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο ή ειδικά κονδύλια με την Ευρωπαϊκή Επενδυτική Τράπεζα για την ενίσχυση των εξαγωγών.
Τρίτον, με σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές, με μεταρρυθμίσεις τολμάμε, για να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε τη δημιουργικότητα του Έλληνα, το μεγαλύτερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα.
Τέταρτον, με την αλλαγή του επενδυτικού πλαισίου. Και είδαμε ήδη -και έχω παρουσιάσει στην Ολομέλεια- τα αποτελέσματα του επενδυτικού νόμου που ψηφίσαμε τον Απρίλιο του 2013, κυρίως στην αύξηση των επενδύσεων που πραγματοποιούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα πλαίσια του αναπτυξιακού νόμου.
Και πέμπτον, με καταλύτες ανάπτυξης όπου το Δημόσιο εκμεταλλεύεται τα δικά του περιουσιακά στοιχεία μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, μέσω παραχωρήσεων, μέσω αποκρατικοποιήσεων, για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Το σημερινό νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών. Η σημασία των logisticsγια την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καταδεικνύεται από σειρά μελετών, τόσο διεθνών όσο και εγχώριων, όπως η μελέτη του ΙΟΒΕ, που υποδεικνύουν τα logistics ως έναν από τους τομείς που η ελληνική πολιτεία πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση εάν θέλει να επιταχύνει την πορεία της προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη.
Παράλληλα, η ενίσχυση του συγκεκριμένου τομέα μπορεί με τη σειρά του αλυσιδωτά να συμπαρασύρει σε αναπτυξιακή πορεία και άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, την αγροτική παραγωγή.
Σκοπός μας, λοιπόν, είναι η διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη του κλάδου των logistics. Στόχος μας και εδώ είναι η προσέλκυση επενδύσεων.
Δεν μπορώ να χάσω την ευκαιρία για να πω άλλη μια φορά ότι σε κάθε επενδυτική προσπάθεια που γίνεται σε αυτόν τον τόπο, σε κάθε επένδυση που έρχεται στη χώρα μας, πάντα ο ΣΥΡΙΖΑ είναι απέναντι, είτε με ερωτήσεις, είτε με επερωτήσεις, είτε με αντιδράσεις.
Και σήμερα το γεγονός ότι δεν στηρίζει και αυτό το νομοσχέδιο εντάσσεται σε αυτήν τη στρατηγική, μια στρατηγική μιζέριας που περιγράφει με μελανά χρώματα τις δυσκολίες που πράγματι υπάρχουν σε αυτόν τον τόπο, αλλά δεν είναι σε θέση να προσφέρει ελπίδα, να προσφέρει λύσεις.
Ο κλάδος των logistics μπορεί να προσφέρει πολλά στην ελληνική οικονομία. Να τονίσω ότι τις τελευταίες δεκαετίες είναι ραγδαία η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, με αποτέλεσμα την αύξηση της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα στην Ευρώπη η διείσδυση των ασιατικών προϊόντων στις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές αγορές συνέβαλε στον τριπλασιασμό του συνολικού έργου του εμπορευματικού φορτίου. Σήμερα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο παγκόσμιος κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζεται σε περίπου 5,4 τρισεκατομμύρια ευρώ ή, για να το πούμε αλλιώς, αντιστοιχεί στο 13% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Τα λιμάνια της Μεσογείου διαχειρίζονται το 9% της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευμάτων, δηλαδή το μισό της ευρωπαϊκής αγοράς και αυτό το ποσοστό είναι κάτι το οποίο μπορεί να ανέβει. Μπορούν οι χώρες του Νότου να κερδίσουν εμπορευματικό όγκο από τις χώρες του Βορρά, αφού η πλειοψηφία του διερχόμενου φορτίου, δηλαδή το 52% που διακινείται μέσω Σουέζ με κατεύθυνση τον ευρωπαϊκό Βορρά, περνάει από λιμάνια της Μεσογείου.
Στην Ελλάδα ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ ενώ τα προβλήματά του επιδεινώθηκαν φυσικά από την οικονομική κρίση που διέρχεται η πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς η δυναμική της χώρας μας, η γεωγραφική μας θέση ως πύλη εισόδου από την Ανατολή προς τη Δύση, ως πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ασία. Για παράδειγμα σας αναφέρω ότι η πατρίδα μας βρίσκεται στη συντομότερη απόσταση μεταξύ Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ, ενώ το λιμάνι του Πειραιά είναι το βαθύτερο λιμάνι της Μεσογείου με απουσία ανέμων και παλίρροιας και δυνατότητα λειτουργίας τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες το χρόνο λόγω των καιρικών συνθηκών. Είναι γνωστό ότι οι δυνατότητες της χώρας έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα λόγω της εντυπωσιακής ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια του λιμένα του Πειραιά και του διερχόμενου φορτίου όπου νέες επενδύσεις, οι οποίες γίνονται, θα αυξήσουν τη δυνατότητα του λιμένα του Πειραιά να αντεπεξέλθει στο εμπορευματικό φορτίο που πλέον μπορεί να περάσει από τη χώρα μας.
Η εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη του κλάδου των logistics που καταρτίζουμε επιδιώκει μεταξύ άλλων πρώτον, την ανάπτυξη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τα logistics, την απλοποίηση στην αδειοδότηση των σχετικών επιχειρήσεων και τον εκσυγχρονισμό των τελωνειακών ελέγχων. Δεύτερον, την ενίσχυση της τεχνογνωσίας και της οργάνωσης των επιχειρήσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας με προγράμματα εκπαίδευσης-κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και υποστήριξη προς τις επιχειρήσεις ώστε να υιοθετήσουν καινοτόμες δράσεις.
Και τρίτον, τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των βασικών υποδομών με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και μια σειρά από συνδετήριους άξονες.
Μέρος αυτής της στρατηγικής είναι το νομοσχέδιο που σήμερα παρουσιάζουμε και με το οποίο πρώτον, αποσαφηνίζεται ο ορισμός των logistics, δηλαδή το ποιες επιχειρήσεις ουσιαστικά ανήκουν στην εφοδιαστική αλυσίδα και ορίζουμε τις εταιρείες thirdpartylogistics. Έτσι, για πρώτη φορά ξεκαθαρίζεται το τοπίο ώστε ο καθένας, είτε είναι η δημόσια διοίκηση, είτε οι επενδυτές, είτε οι επιχειρήσεις, να γνωρίζουν πώς μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια δικαίου και χωρίς τη δυνατότητα αυθαίρετων ερμηνειών. Μέχρι τώρα αναγνωρίζουμε ότι το τοπίο ήταν θολό και υπήρχαν πολλές παρερμηνείες και πολλές παρεξηγήσεις. Η αποσαφήνιση των εννοιών από εδώ και πέρα δεν θα αφήσει περιθώρια ερμηνειών και διακριτικής ευχέρειας, δηλαδή περιθώρια για σύγχυση και συναλλαγή ως προς τη νομοθεσία που διέπει το συγκεκριμένο κλάδο.
Δεύτερον, επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μίας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics συγχρόνως, ταυτόχρονα. Καταργείται, λοιπόν, ένα πλαίσιο το οποίο ήταν τουλάχιστον ασαφές, δηλαδή το αν κάποιος που διαχειριζόταν μια αποθήκη μπορούσε να κάνει και μεταφορικό έργο. Αυτό πλέον αποσαφηνίζεται θετικά.
Θα μπορεί, δηλαδή, κάποιος να κάνει και το ένα και το άλλο, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, κάτι στο οποίο πιστεύουμε, δημιουργώντας δηλαδή θέσεις απασχόλησης και επιτρέποντας ενέργειες που ευνοούν τις οικονομίες κλίμακας, κάτι που μόνο θετικό μπορεί να είναι, παραδείγματος χάρη, για τους Έλληνες παραγωγούς, για τους Έλληνες εξαγωγείς.
Αποσαφηνίζονται κανόνες, δημιουργείται μια βάση, για να αναπτυχθούν συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες όχι αποσπασματικά, αλλά συνολικά κατά τα πρότυπα άλλων πιο προηγμένων χωρών.
Τρίτον, γίνεται κάτι που ήταν και πάγιο αίτημα του κλάδου, εξισώνονται δηλαδή οι όροι δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτήρια. Καταργείται, δηλαδή, ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης. Δηλαδή, επιτρέπεται πλέον να χτίζονται νέες ή να λειτουργούν ήδη υφιστάμενες αποθήκες σε πολύ περισσότερα σημεία από ό,τι στο παρελθόν και με τους ίδιους όρους δόμησης σε σχέση με τη βιομηχανία.
Τέταρτον, απλοποιείται σημαντικά το πλαίσιο για την αδειοδότηση της λειτουργίας των κέντρων αποθήκευσης. Καταργούνται μια σειρά από διαδικαστικά βήματα. Η αδειοδότηση θα γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις είτε με μια απλή δήλωση συμμόρφωσης, μια υπεύθυνη δήλωση, είτε με πιστοποίηση τρίτων ελεγκτών χωρίς ιδιαίτερη εμπλοκή στο στάδιο της αδειοδότησης της δημόσιας διοίκησης.
Πέμπτον, εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά, δηλαδή τη διανομή εμπορευμάτων εντός πόλεων, προκειμένου να μπει μια τάξη και να σταματήσουν χαοτικές καταστάσεις σε σχέση με τη διανομή εμπορευμάτων. Παρέχεται, λοιπόν, η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργούν σε συγκεκριμένα σημεία χώρους για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν στα τοπικά καταστήματα. Έτσι, δεν θα επιβαρύνονται το περιβάλλον και η κυκλοφορία, σύμφωνα με πρότυπα που ήδη εφαρμόζονται επιτυχώς σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αντί να έχει ο καθένας το δικό του βασίλειο, αντί να έχει ο καθένας το δικό του χώρο και όλοι να πηγαίνουν παντού, επιδίωξη είναι να μπει μια τάξη με μια πιο οργανωμένη κυκλοφορία των φορτηγών, των εμπορευμάτων, μια πιο οργανωμένη διαδικασία συνολικά.
Έκτον, προβλέπεται η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας. Αυτά τα πάρκα θα είναι ειδικά για logistics και σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα εγκαθίστανται σε εκτάσεις τουλάχιστον πεντακοσίων στρεμμάτων. Ακούσαμε σχόλια από άλλα κόμματα που ζητούν να μειωθεί αυτό το όριο και είναι κάτι το οποίο θα το συζητήσουμε αύριο. Πάντως, κοιτάμε τις προτάσεις των κυρίων συναδέλφων. Αυτά τα νέα επιχειρηματικά πάρκα θα μπορούν να αδειοδοτηθούν και με διαδικασίες «fasttrack», ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.
Έβδομον, προωθείται η τυποποίηση και προτυποποίηση στα ελληνικά logistics, καθώς και στα ερευνητικά προγράμματα για την ανάπτυξη καινοτομιών. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων για τη διασφάλιση της ποιότητας και της δημόσιας υγείας. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν, παραδείγματος χάρη, τη σήμανση των φορτίων, τα υλικά αποθήκευσης, τις διαστάσεις των μεταφορικών μέσων, δηλαδή να υπάρχει για παράδειγμα μια σαφής πρόβλεψη για το πού και το πώς θα πρέπει να αποθηκεύονται τα μεταφερόμενα οπωροκηπευτικά, ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία.
Επίσης, όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, δηλαδή με το Προεδρικό Διάταγμα 79/2004 και το ν.3982/2011 και αποτελούν εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων, κατά την έννοια του παρόντος νόμου θεωρούνται πως ήδη έχουν συμμορφωθεί, δηλαδή υπάρχει μια ομαλή θεσμική μετάβαση. Όσες εγκαταστάσεις δεν έχουν λειτουργία σήμερα σύμφωνα με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, θα μπορούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου νόμου, μέσα σε δύο έτη από την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους, ώστε να αδειοδοτηθούν.
Με βάση αυτά τα στοιχεία πιστεύουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι θα έχουμε συγκεκριμένα οφέλη από το νέο νόμο, όπως την άρση των εμποδίων εισόδου και ενίσχυσης του ανταγωνισμού, την απλούστευση της αδειοδότησης, την αποσαφήνιση της δραστηριότητας των logistics, προκειμένου, μεταξύ των άλλων, να διευκολυνθεί η υπαγωγή του κλάδου στου καινούριο ΕΣΠΑ. Πετυχαίνουμε την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας δικαίου στην ίδρυση και στη λειτουργία των επιχειρήσεων και τέλος, επιτυγχάνουμε καλύτερο συντονισμό για την προσέλκυση επενδύσεων και την προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων logistics.
Φυσικά, η προσπάθεια δεν τελειώνει εδώ. Θεωρούμε, όμως, ότι γίνεται ένα βήμα μπροστά, ότι εναρμονιζόμαστε με τα κρατούντα στις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, ότι πράγματι δίνουμε απαντήσεις σε αιτήματα της αγοράς, σε αιτήματα του κλάδου και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να γίνει ένα ποιοτικό άλμα στον συγκεκριμένο χώρο.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.”