
Μηταράκης: Στα μεγάλα έργα υπάρχουν εμπόδια, το ζήτημα είναι πώς τα αντιμετωπίζεις
Η κυβέρνηση εξασφάλισε από το 2019 την αδειοδότηση, τη χρηματοδότηση και την προκήρυξη των μεγάλων έργων της Χίου
Η στρατηγική πολιτική για την αξιοποίηση των πυλών εισόδου του νησιού συζητήθηκε το πρωί της Τετάρτης (16/04) στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για τις πύλες εισόδου του νησιού, μεταξύ των Φορέων Τουρισμού, του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Χίου, Νότη Μηταράκη, του Περιφερειάρχη Χίου, Κωνσταντίνου Μουτζούρη και του Δημάρχου Χίου, Ιωάννη Μαλαφή.
Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκε η πρόοδος των έργων που αφορούν στο Αεροδρόμιο, το κτίριο του οποίου τελειώνει μετά από δεκαετίες, καθώς και για το διάδρομο, που προχωράει η εκμετάλλευση των αδειοδοτημένων δανειοθαλάμων, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την περίπτωση που τυχόν χρειαστεί και άλλο υλικό. Παράλληλα συζητήθηκε η πρόοδος που συντελείται στο Τελωνείο της Χίου, καθώς και στο νέο έργο της μαρίνας Χίου, καθώς και τις πολιτικές που έχουν υιοθετηθεί από την κυβέρνηση για την περαιτέρω ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού, ενώ αναφέρθηκε στο εξίσου σημαντικό έργο της μαρίνας Χίου, που θεωρείται επίσης ως πύλη εισόδου του νησιού, ειδικά και για το yachting.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι το νησί μας πλέον επικεντρώνεται στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, ενώ σημείωσε ότι καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση διαδραμάτισε η αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης και η καθιέρωση του μειωμένου ΦΠΑ.
Ο κ. Μηταράκης τόνισε το καθοριστικό βήμα που συντελέστηκε εχθές με την υπογραφή της έγκρισης από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου του νέου Τελωνείου Χίου, ενώ αναφέρθηκε στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που έχουν οδηγήσει αφενός στην αποφυγή της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την παράλληλη αύξηση εσόδων του Λιμενικού Ταμείου μέσω της αύξησης του τέλους εισόδου σε πλόες εξωτερικού και τη μείωση του τέλους σε πλόες εσωτερικού. Παράλληλα, ο Βουλευτής ΝΔ Χίου έθεσε το θέμα της αξιοποίησης του απαλλοτριωμένου χώρου του αεροδρομίου, το έργο της σύνδεσης των αγωγών που εκκρεμεί από τον Δήμο και την Περιφέρεια, καθώς και για τις λατομικές ζώνες, που αποτελεί ένα ζήτημα που εκκρεμεί καιρό.
Μετά το πέρας της σύσκεψης ο κ. Μηταράκης δήλωσε:
Ευχαριστώ τους Φορείς τουρισμού που μας έδωσαν σήμερα την ευκαιρία, παρουσία και του Περιφερειάρχη, του Δημάρχου, του Αντιπεριφερειάρχη, να συζητήσουμε τις εξελίξεις στο πολύ σημαντικό έργο των πυλών εισόδου της Χίου.
Πρώτα από όλα θέλω να πω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι βλέπουμε μια πολύ μεγάλη αύξηση στις αφίξεις τουριστών στη Χίο. Μέτρα όπως η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, η μονιμοποίηση του νησιωτικού ΦΠΑ, η visa express βοήθησαν σε αυτή τη μεγάλη έκρηξη αφίξεων που βιώνουμε τα τελευταία χρονιά.
Χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περαιτέρω για να παγιώσουμε αυτή την τουριστική κίνηση και να ανοίξουμε τις νέες διεθνείς αγορές που το νησί μας δικαιούται. Στο αεροδρόμιο της Χίου, το κτίριο παραδίδεται τις επόμενες ημέρες – ήδη ξέρετε λειτουργεί ο χώρος των αναχωρήσεων – ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο το οποίο συζητάμε εδώ και δεκαετίες. Ο διάδρομος του αεροδρομίου επεκτείνεται από τα 1500 στα 1800 τμ. Υπάρχουν καθυστερήσεις στο εργοτάξιο αλλά τις αντιμετωπίζουμε. Λύνουμε όλα τα προβλήματα ώστε να μπορέσει αυτό το έργο να παραδοθεί όπως έχει σχεδιαστεί τον Δεκέμβριο του 2026.
Τέλος, είναι πολύ σημαντικό αυτό που έγινε εχθές, που υπογράφτηκε από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης το έργο για το Τελωνείο στο Λιμένα της Χίου, θα βγει τώρα ο διαγωνισμός τις επόμενες εβδομάδες, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, έχει ολοκληρωθεί η αδειοδοτική διαδικασία.
Κατά καιρούς σε αυτά τα μεγάλα έργα υπάρχουν εμπόδια. Το ζήτημα είναι πώς τα αντιμετωπίζεις, τι λύσεις μπορείς να βρεις, ώστε αυτά τα εμπόδια να μην αποτελέσουν τροχοπέδη για αυτά τα έργα.
Να κλείσω λέγοντας ότι και το έργο του Τελωνείου και το έργο του διαδρόμου του αεροδρομίου και το έργο του κτιρίου του Αεροδρομίου είναι έργα που ξεκίνησαν μετά το 2019 από την Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία εξασφάλισε την αδειοδότηση, τη χρηματοδότηση και την προκήρυξη αυτών των έργων και σήμερα παρακολουθεί την υλοποίησή τους.