Μηταράκης: Η διαφορά της εταιρείας Παράκτιο Αττικό Μέτωπο με το νέο Υπερταμείο
Πρωτολογία Ν. Μηταράκη:
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Επί των τροπολογιών θα μιλήσω. Επί της υπουργικής τροπολογίας είναι η πέμπτη φορά που η Κυβέρνηση ζητάει παρέκκλιση από τον νέο νόμο πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις. Έχει συζητηθεί πολλές φορές στην Ολομέλεια η ανάγκη η χώρα μας να έχει ένα πιο διαφανές, πιο αποτελεσματικό, πιο αξιόπιστο πρόγραμμα και τρόπο υλοποίησης δημοσίων συμβάσεων.
Νομοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Πιθανότατα, αυτή η Κυβέρνηση να ήθελε να κάνει κάποιες αλλαγές. Ήδη, όμως, πλησιάζουμε στους δεκαοκτώ μήνες και ακόμα δεν έχετε έρθει να νομοθετήσετε.
Πριν από λίγες εβδομάδες, κύριε Πρόεδρε, σε μια άλλη κύρωση συζητήσαμε ίδια διάταξη άλλου Υπουργείου που ζητούσε και αυτό την τρίτη ή τέταρτη παρέκκλιση στους δικούς του διαγωνισμούς.
Νομίζω ότι αυτή η κατάσταση πρέπει να φθάσει σε ένα τέλος. Δεν μπορεί να έχουν προτεραιότητα μόνο όσοι νόμοι επιβάλλουν φόρους και μόνο όσοι νόμοι αυξάνουν τις προσλήψεις στο δημόσιο. Πρέπει να έρθουν και θεσμικοί νόμοι, οι οποίοι βοηθούν τη λειτουργία του κράτους και όχι δεκαοκτώ μήνες να έχουμε αυτά τα θέματα.
Ως προς την τροπολογία του κ. Λοβέρδου, με τον ν. 4146/2013 η προηγούμενη κυβέρνηση νομοθέτησε τη δημιουργία μιας ειδικής εταιρείας, της εταιρείας ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ. Στόχος ήταν να βγουν εκτός ΕΤΑΔ και κατά συνέπεια, εκτός ΤΑΙΠΕΔ και κατά συνέπεια, εκτός κάθε ιδιωτικοποίησης όλη η ακίνητη περιουσία του ελληνικού δημοσίου στην αθηναϊκή ριβιέρα. Αυτή η νέα εταιρεία συνεργάστηκε με τους δήμους, συνεργάστηκε με την Περιφέρεια και ο στόχος ήταν να δημιουργήσει ένα masterplan, ώστε όλη η περιοχή της αθηναϊκής ριβιέρας να αξιοποιηθεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.
Στον χώρο απέναντι από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος προβλεπόταν η δημιουργία ενός καταπληκτικού πάρκου, το οποίο θα αποτελούσε πνεύμονα για όλη την Αττική, πνεύμονα ο οποίος θα περιλάμβανε και ελαφρές χρήσεις εστίασης, ώστε να μπορεί να πηγαίνει ο κόσμος εκεί και ελαφρές αθλητικές χρήσεις. Εκεί υπάρχουν οι ναυταθλητικοί σύλλογοι.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στο πρώτο της νομοσχέδιο, στο νομοσχέδιο περί ανθρωπιστικής κρίσης, με μία διάταξη που ούτε οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μπορούσαν να καταλάβουν πώς συνδεόταν με την ανθρωπιστική κρίση, κατήργησε την εταιρεία ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ, έδωσε όλα τα ακίνητα στην ΕΤΑΔ και, κατά συνέπεια τώρα, με τον νόμο που ψηφίσαμε προχθές, έδωσε όλη την περιουσία της αθηναϊκής ριβιέρας στο νέο υπερταμείο.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, λοιπόν, νομοθέτησε ένα πιο ισορροπημένο σχέδιο σε συνεργασία με τους δήμους και με την Περιφέρεια, που θα περιλάμβανε ένα μοναδικό χώρο πρασίνου. Αυτή η Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση της Αριστεράς, επιλέγει να τα δώσει όλα στο υπερταμείο.
Ας αναφερθούμε στον συγκεκριμένο χώρο, για τον οποίο έχει ολοκληρωθεί η μελέτη προκειμένου να δημιουργηθεί αυτός ο πνεύμονας. Έχουν ήδη δοθεί με προηγούμενο νόμο, τον νόμο για τα ολυμπιακά ακίνητα, χρήσεις γης αθλητικές και πρασίνου. Με τον νόμο που περάσατε καταργήσατε τις χρήσεις γης. Ανεξαρτήτως αν τελικά αυτή η έκταση γίνει ή όχι δικαστήρια ή έχει κάποια άλλη δημόσια χρήση, καταργήθηκε η οικιστική και χωροταξική ταυτότητα του ακινήτου. Κατά συνέπεια, στερήσατε από την περιουσία του ελληνικού δημοσίου ένα περιουσιακό της στοιχείο.
Έρχεστε τώρα χωρίς σχεδιασμό να δημιουργήσετε δικαστικές αίθουσες σε μία περιοχή η οποία χρειάζεται έναν χώρο πρασίνου. Αυτό συνέβη, όμως, όχι με σχέδιο της Κυβέρνησης, αλλά με βουλευτική τροπολογία, η οποία είναι εμφανώς μη βουλευτική τροπολογία. Είναι εμφανώς γραμμένη από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Αυτό είναι άλλο ένα παράδειγμα κακής νομοθέτησης. Έρχονται βουλευτικές τροπολογίες, εκπρόθεσμες πολλές φορές, αποφεύγοντας το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ενώ εμφανώς είναι γραμμένες από την Κυβέρνηση.
Από τότε, σύσσωμη η Αντιπολίτευση και πάρα πολλοί Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ λένε ότι αυτό ήταν λάθος. Κι έρχεται κάθε φορά εδώ σε συνεδρίαση μία τροπολογία, την οποία εμείς στηρίζουμε, όπως είπε και η Κοινοβουλευτική μας Εκπρόσωπος κυρία Κεραμέως, για να λύσει το λάθος που δημιουργήθηκε. Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει θέση.
Κύριε Πρόεδρε, ξέρετε, μάλιστα, ποιο είναι το χειρότερο; Κάθε φορά έρχεται ο αρμόδιος Υπουργός και λέει «Συγγνώμη, δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, δεν ξέρω εγώ». Δηλαδή, στην Κύρωση πρέπει να φέρουμε τον Υπουργό Δικαιοσύνης. Πρέπει να έρθει ο Υπουργός Δικαιοσύνης στην Αίθουσα, γιατί το ΠΑΣΟΚ έχει πει ότι θα καταθέτει κάθε φορά αυτήν την τροπολογία.
Αυτό που συμβαίνει, ότι δηλαδή κάθε φορά λένε «Εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι» -κι ελπίζω να μην προλαβαίνω τη δική σας ομιλία- δεν είναι η λύση για ένα θέμα το οποίο απασχολεί τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας που ζει στην Αττική.
Σας ευχαριστώ.
Δευτερολογία Ν. Μηταράκη επί της διαδικασίας:
Κύριε Πρόεδρε, ήθελα να πω για τα Πρακτικά, ότι βάσει του Κανονισμού της Βουλής, άρθρο 104 παράγραφος 4 -και το έχω επισημάνει πολλές φορές στην Ολομέλεια- η ψήφιση στο σύνολο, σε περίπτωση που προστίθεται ίδιον άρθρο -και με την υπουργική τροπολογία προστίθεται ίδιον άρθρο- πρέπει να αναβληθεί για είκοσι τέσσερις ώρες. Κάθε φορά γίνεται αυτή η παράβαση του Κανονισμού.
Στην προηγούμενη συνεδρίαση μου ειπώθηκε: «Ένα άρθρο είναι, δεν μπορεί να γίνει λάθος». Μας μοιράστηκε το σώμα και είχε γίνει λάθος. Και είχαν λάθος ημερομηνία στο σώμα, γιατί βέβαια στα πέντε λεπτάκια που έχουν οι υπάλληλοι της Βουλής, μετά την ψήφιση της τροπολογίας, να πάνε να τρέξουν, να προλάβουν να φτιάξουν το σώμα και να το φέρουν γρήγορα, γίνονται λάθη.
Υπάρχει κάποιος λόγος που παραβιάζεται ο Κανονισμός σε κάθε συνεδρίαση σε αυτήν την περίοδο;
Στην προηγούμενη περίοδο, στην 15η περίοδο, δεν υπήρχε αυτό.
Έχω εισηγηθεί πολλά νομοσχέδια, ως αρμόδιος Υπουργός και ερχόμουν δυο μέρες μετά, για την ψήφιση στο σύνολο. Πρώτη φορά τα βλέπω εγώ αυτά.