Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP θα βάλει την Ελλάδα στο ενεργειακό παιχνίδι
2013_01_25_athens_984_mitarakis_davos_agogos_tap by Νότης Μηταράκης on Mixcloud
Ταυτόχρονα ανέφερε ότι προχωρά η διαδικασία για την έναρξη εντός του 2013 της κατασκευής του αγωγού ΤΑΠ, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία, μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Αλβανίας. Το κατασκευαστικό αντικείμενο για την χώρα μας ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας.
Η Ελλάδα δεν αποτελεί εστία ανησυχίας και η παραμονή της στο ευρώ θεωρείται δεδομένη, τόνισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, σχολιάζοντας στον Αθήνα 984 και το Νίκο Καρούντζο, τα συμπεράσματα των συζητήσεων που διεξάγονται στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας.
Ταυτόχρονα ανέφερε ότι προχωρά η διαδικασία για την έναρξη εντός 2013 της κατασκευής του αγωγού.
Τέλος, αναφορικά με τις απεργίες στα ΜΜΜ ανέφερε ότι δεν μπορεί κανείς να επιδιώκει διακριτική μεταχείριση έχοντας ως όπλο την ταλαιπωρία του συμπολίτη του και όσοι θέλουν να αδράξουν την ευκαιρία για να κάνουν πολιτική καριέρα, δε μπορούν να το κάνουν κρατώντας όμηρο τον Αθηναϊκό λαό.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νότης Μηταράκης, μίλησε σήμερα στον«ΑΘΗΝΑ 9.84» και τον Νίκο Καρούτζο. Μεταξύ άλλων, είπε:
* Για το παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας:
«Η αλήθεια είναι ότι φέτος δεν υπάρχει μεγάλο θέμα συζήτησης στο Νταβός. Πριν δύο χρόνια, το μεγάλο θέμα ήταν η Αραβική Άνοιξη, πέρυσι ήταν η κρίση στην Ευρωζώνη. Φέτος θεωρούν ότι τα πράγματα έχουν πλέον σταθεροποιηθεί και άρα δεν υπάρχει μεγάλη αγωνία στις συζητήσεις. Το μεγάλο θέμα είναι η ανεργία σε παγκόσμιο πλέον επίπεδο και πώς θα μπορέσει η παγκόσμια οικονομία να ξαναπάρει μπρος. Θεωρούν ότι η Ελλάδα πλέον δεν αποτελεί σημείο ανησυχίας. Η Ελλάδα δεν συζητήθηκε στο Νταβός. Και στις διμερείς επαφές που είχαμε, δεν υπήρχε θέμα αγωνίας πλέον, για το αν θα παραμείνει η Ελλάδα στο ευρώ παραδείγματος χάρη. Θεωρείται πλέον ότι η Ελλάδα έχει μπει σε μία πορεία σταθεροποίησης, υπάρχει πλέον επενδυτικό ενδιαφέρον. Αυτό το βλέπουμε όχι μόνο στο Νταβός, αλλά σε όλες τις επαφές που έχουμε κάνει».
Δημοσιογράφος: Πρέπει όμως να μεταφραστεί και σε ρευστό το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον…
Ν. Μηταράκης: «Ακριβώς αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα του 2013».
* Για τον αγωγό TAP:
«Είχαμε μία συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης της Ιταλίας, με τον Ελβετό ομόλογό μας, με τον πρόεδρο της αζέρικης εταιρίας φυσικού αερίου SOCAR και με τους μετόχους του TAP. Σας θυμίζω ότι η Ελλάδα έχει υπογράψει μαζί με την Ιταλία και την Αλβανία ένα μνημόνιο συνεργασίας και προσπαθούμε τώρα να καταλήξουμε στη διακρατική συμφωνία και στη συμφωνία με την εταιρία TAP, ώστε μέσα στο 2013 να είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε την απόφαση των Αζέρων, για να πραγματοποιηθεί ο αγωγός. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την Ελλάδα, το οποίο θα δημιουργήσει μεγάλες επενδύσεις, πολλές θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και βέβαια θα βάλει την Ελλάδα πιο δυναμικά στο ενεργειακό παιχνίδι. Εμείς παρέχουμε τον χώρο και βέβαια αναμένουμε ότι ελληνικές εταιρίες θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου».
Δημοσιογράφος: Για τι προϋπολογισμό μιλάμε στο ελληνικό έδαφος αυτή τη στιγμή;
Ν. Μηταράκης: «Αυτό ακόμα πρέπει να καθοριστεί, αλλά το 1 δισεκατομμύριο είναι ένα νούμερο που δείχνει την τάξη μεγέθους».
* Για την απεργία των εργαζομένων στο μετρό και την επίταξη:
«Δεν νομίζω ότι μπορούσε κανείς να ανεχθεί το επιβατικό κοινό της Αθήνας να ταλαιπωρείται με αυτό τον τρόπο, όταν όλοι οι εργαζόμενοι αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, δυστυχώς, έχουν κάνει πολύ μεγάλες θυσίες. Δεν μπορεί κανείς να διεκδικεί διακριτική μεταχείριση, έχοντας ως όπλο την ταλαιπωρία του συμπολίτη του».
Δημοσιογράφος: Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι παρανομήσατε με την επίταξη…
Ν. Μηταράκης: «Αν υπάρχει θέμα ότι κάτι είναι παράνομο, υπάρχει η δικαστική εξουσία η οποία με αντικειμενικότητα θα βγάλει την κρίση. Από εκεί και πέρα, να εκμεταλλεύεται η αντιπολίτευση πολιτικά την ταλαιπωρία του λαού της Αθήνας, για μικροκομματικά οφέλη, νομίζω δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει ανεκτό. Καταλαβαίνω ότι οι εργαζόμενοι οπουδήποτε στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αυτή τη στιγμή θα ήθελαν να έχουν καλύτερες αμοιβές. Οι άνεργοι σε αυτή τη χώρα ψάχνουν για δουλειά. Είμαστε μία οικονομία σε δύσκολη κατάσταση. Δεν έγινε κάποια διακριτική αδικία εις βάρος των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, το αντίθετο, εντάχθηκαν στο ίδιο μισθολόγιο που έχουν ενταχθεί πλέον όλοι οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα. Αντιλαμβάνομαι από εκεί και πέρα βέβαια ότι αυτό δίνει και ευκαιρία για κάποιους να κάνουν πολιτική καριέρα και να είναι υποψήφιοι κι αυτοί στις εκλογές. Μπορούν. Αλλά δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, κρατώντας όμηρο τον λαό της Αθήνας».