Συνάντηση με τη Δ.Ε. του Επιμελητηρίου Σερρών και επίσκεψη στη γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ & το έργο οδοποιίας ‘Αμφίπολη-Μεσοράχη’
Οι κ.κ. Χατζηδάκης και Μηταράκης συναντήθηκαν επίσης με την Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου Σερρών και στη συνέχεια επισκέφθηκαν την γαλακτοβιομηχανία “ΚΡΙ ΚΡΙ”.
Αμέσως μετά την επίσκεψη στην γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
«Εδώ ήρθαμε για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας, για την πυρκαγιά και τις συνέπειές της και τελικά φθάσαμε να πάρουμε εμείς δύναμη από το κουράγιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος στην επιχείρηση “ΚΡΙ-ΚΡΙ”. Αυτό που συνέβη εδώ, συνέβη τηρουμένων των αναλογιών στην ελληνική οικονομία: μια μεγάλη κρίση που καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Προκύπτει ξεκάθαρα το μήνυμα ότι δεν φτάνει να κλαίμε μόνο πάνω στο χυμένο γάλα. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με αποφασιστικότητα και θέληση. Αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε και αυτό είναι που σίγουρα κάνει σ’ αυτή τη φάση η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ. Εύχομαι τα προβλήματα να ξεπεραστούν το ταχύτερο δυνατόν και ο καλύτερος βοηθός προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι η αποφασιστικότητα του ιδιοκτήτη και των εργαζομένων. Όλα θα πάνε καλά.»
Ακολούθως, μαζί με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα επισκέφθηκαν το έργο οδοποιίας “Αμφίπολη-Μεσοράχη” του οδικού δικτύου Αμφίπολης – Σερρών που κατασκευάζεται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Αμέσως μετά ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε:
«Ο δρόμος “Μεσοράχη-Αμφίπολη” είναι ένα από τα έντεκα έργα προτεραιότητας που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ. Τα 4 έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα τελειώνουν σύντομα. Το συγκεκριμένο έργο θα τελειώσει το καλοκαίρι. Και φυσικά υπάρχουν δεκάδες έργα, εκτός αυτών, που γίνονται στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πάει πολύ καλά στις απορροφήσεις. Και θέλω να σημειώσω ότι στην επόμενη προγραμματική περίοδο θα έχει στη διάθεσή της περισσότερα κονδύλια, 27% περισσότερα χωρίς να λογαριάσουμε τα προγράμματα που θα έχει να διαχειριστεί μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου.
Η προσπάθεια που βλέπετε να γίνεται εδώ, γίνεται σε όλη την Ελλάδα. Το ΕΣΠΑ είναι έργα, το ΕΣΠΑ είναι καταλύτης για την ανάπτυξη και γι’ αυτό προσπαθούμε κάθε μέρα να προχωρεί με τον ταχύτερο τρόπο έτσι ώστε και να μην πηγαίνουν χαμένα κονδύλια, που έρχονται από τα ευρωπαϊκά ταμεία, αλλά και να αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο.»
————————-
Κεντρική Μακεδονία – τρέχουσα περίοδος ΕΣΠΑ 2007-2013
Ο προϋπολογισμός του ΕΣΠΑ (συνολική δημόσια δαπάνη) για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι 1.956.760.001 εκατ. ευρώ περίπου, οι εντάξεις ανέρχονται σε 3.350.503.188 εκατ. ευρώ περίπου. Από αυτά οι συμβάσεις είναι 2.542.948.098 εκατ. ευρώ (130% του προϋπολογισμού) και οι δαπάνες 1.386.559.799 εκατ. ευρώ (71% του προϋπολογισμού)
Από τον ανωτέρω προϋπολογισμό, το ποσό που διαχειρίζεται η ΕΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας ανέρχεται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ (συνολική δημόσια δαπάνη).
Ο στόχος του μνημονίου για το 2013 για την ΕΔΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υπερκαλύφθηκε σε ποσοστό 112%.
Με αρμοδιότητα της ΕΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιούνται 11 έργα Προτεραιότητας συνολικού π/υ 272 εκατ. ευρώ. Από αυτά 4 έχουν ολοκληρωθεί :
- Νέοι σταθμοί τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού ύδρευσης Δήμου Σερρών
- Δωδεκαθέσιο Δημοτικό Σχολείο στο Τ.Δ. Νέας Καλλικράτειας του Δήμου Καλλικράτειας
- Ανάπλαση Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης – Τμήμα από Βασιλικό Θέατρο έως τους Ομίλους Θαλασσίων Αθλημάτων
- Κατασκευή νέου τριώροφου κτιρίου στο γενικό νοσοκομείο Έδεσσας
και τα υπόλοιπα βρίσκονται σε φάση υλοποίησης:
- Κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη (Φάση Β)
- Νέο Μουσείο της Βεργίνας
- Οδικός άξονας Σέρρες – Αμφίπολη
- Κατασκευή Οδικού Τμήματος Ποτίδαια-Κασσανδρεία του Οδικού Κυκλώματος Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής
- Οδικός άξονας Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα: Αποπεράτωση τμήματος Πατρίδα – Νάουσα
- Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α) Βορειοδυτικού Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (ΒΔ ΠΣΘ
- Ανάπλαση – Ανάδειξη της Βασιλικής Νεκρόπολης και του Ανακτόρου των Αιγών Φάση Γ
Σημαντικά, επίσης, έργα της περιφέρειας που βρίσκονται σε φάση εκτέλεσης είναι:
1. Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη, τμήμα Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Ν.Σάντας
2. Κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Κ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης
3. Περιφερειακή οδός Κατερίνης
4. Βελτίωση / αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης απο πέρας κόμβου Κ16 (Λαχαναγορά) έως Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου)
Κεντρική Μακεδονία – νέα περίοδος 2014-2020
Στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-20, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα διαχειριστεί 1086 εκ.€, δηλαδή 27% περισσότερα από την περίοδο 2007-2013 και χωρίς να υπολογίζονται πόροι από τα 4,2 δις. Κ.Σ. του Αγροτικού Ταμείου (το 1/3 των οποίων θα εκχωρηθεί προς διαχείριση στις Περιφέρειες).
Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ΠΕΠ μετά την Αττική, αλλά θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε όρους κατά κεφαλήν ενίσχυσης αναλογούν 574 € κατά κεφαλήν όταν στην Αττική αντιστοιχούν 355 κατά κεφαλήν.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναμένεται μετά βεβαιότητας ότι θα κάνει σημεντική χρήση πόρων και από άλλα Τομεακά Προγράμματα όπως αυτό της Ανταγωνιστικότητας αφού έχει όλα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να στηρίξουν το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας για ανταγωνιστική, καινοτόμο και εξωστρεφή επιχειρηματικότητα.