Παρουσίαση νέου Ενιαίου Φορέα Εξωστρέφειας
Αφετέρου, με τον Ν. 4146 και το ΠΔ που υπογράψαμε συστήνεται η Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή, η οποία θα είναι σε θέση να μετουσιώνει νέα έργα από το αίτημα μέχρι την αδειοδοτική ολοκλήρωση.”
Παρέμβαση Ν. Μηταράκη:
“Ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, που παρουσιάζουμε την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξαγωγικού Εμπορίου ή στα αγγλικά Enterprise Greece S.A..
Αυτός ο νέος φορέας δημιουργήθηκε μετά από μία ολοκληρωμένη οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια, μετά από διαβούλευση με τα συναρμόδια Υπουργεία, με την αγορά, μετά από παροχή στην Ελλάδα τεχνικής βοήθειας από ξένους ειδικούς.
Η προσπάθεια ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Ξεκίνησε το Μάιο του 2012 όταν ζητήθηκε τεχνική βοήθεια μέσω της Task force για την ενοποίηση για τον καλύτερο συντονισμό των φορέων, των Οργανισμών, των Υπηρεσιών που έχει στη διάθεσή του το ελληνικό δημόσιο για την προώθηση των εξαγωγών και για την προσέλκυση των επενδύσεων.
Η Task force ανάθεσε στο αντίστοιχο Ολλανδικό Υπουργείο να είναι επικεφαλής αυτής της προσπάθειας. Οι διαβουλεύσεις ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2012 και παρέδωσαν ένα πρώτο reportτο Δεκέμβριο του 2012 που αποτέλεσε τη βάση γι’ αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα.
Δημιουργήθηκαν μετά ομάδες εργασίας με εργαζόμενους και στελέχη και του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Υπουργείου Εξωτερικών και του ΟΠΕ και του Invest in Greece αλλά και φορέων της αγοράς του ιδιωτικού τομέα ώστε να βρούμε τις βέλτιστες τακτικές, τις καλύτερες διαδικασίες για να καταλήξουμε το Μάιο το 2013 στο τελικό reportτων Ολλανδών εμπειρογνωμόνων.
Ιδρύθηκε μετά μια ομάδα εργασίας με επικεφαλής το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης τον κ. Σεραφίμ Τσόκα και σήμερα καταθέτουμε το σχετικό νομοσχέδιο.
Ειδικά για την προσέλκυση επενδύσεων προχωρήσαμε το 2013 σε δυο σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές: αφ’ ενός με το νομοσχέδιο που καταθέτουμε σήμερα, δημιουργείται και στελεχώνεται ο ενιαίος φορέας εξωστρέφειας ο οποίος μας δίνει τη δομή, τα εργαλεία, αλλά και τους πόρους για να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις της αγοράς.
Αφ’ ετέρου με τον επενδυτικό και αναπτυξιακό Νόμο 4146 που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του ’13 και με τα Προεδρικά Διατάγματα που έχουμε ήδη υπογράψει, συστήνεται η κεντρική αδειοδοτική Αρχή, η οποία θα είναι σε θέση να αδειοδοτήσει νέα έργα.
Είναι σημαντικό αφ’ ενός να προσελκύσουμε επενδύσεις, αφ’ ετέρου αυτές οι επενδύσεις να μην κολλάνε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Είναι πραγματικότητα ότι η χώρα μας δεν έχει να επιδείξει μέχρι στιγμής καλά παραδείγματα ταχύτατης αδειοδότησης. Αντιθέτως εδώ και δεκαετίες μιλάμε για μεγάλα έργα που κόλλησαν.
Επειδή πλέον δεν έχουμε την πολυτέλεια να συνεχίσουμε να διώχνουμε επενδύσεις, ενισχύουμε το φορέα που τις προσελκύει και δημιουργούμε το φορέα που τις υλοποιεί.
Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού και συντονισμένου μηχανισμού εξωστρέφειας, για τον οποίο ο Πρωθυπουργός έχει ήδη δείξει άμεσο προσωπικό ενδιαφέρον, έχει ηγηθεί σημαντικών αποστολών στο εξωτερικό και έχει ο ίδιος συναντήσει αρκετούς θεσμικούς επενδυτές, προσπαθώντας να αλλάξει την εικόνα της χώρας.
Η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου θα υπάγεται διοικητικά στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Θα λειτουργεί όμως σε συνεργασία και υπό τη Συντονιστική Επιτροπή Εξωστρέφειας, την οποία δημιούργησε με απόφασή του το Νοέμβριο του ’12 ο Πρωθυπουργός, στην οποία τα Υπουργεία Εξωτερικών, Ανάπτυξης, Οικονομικών, Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, Μακεδονίας Θράκης και Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας συνεργάζονται αρμονικά για να μπορέσουμε να έχουμε πιο στοχευμένες δράσεις, να έχουμε καλύτερη διαχείριση των λίγων πόρων που έχει η χώρα μας, για να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Εδώ στο Υπουργείο, η Γενική Διεύθυνση Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής, θα συνδράμει προς τον Οργανισμό για θέματα που απαιτεί κρατική παρέμβαση. Δημιουργείται μια ολοκληρωμένη εικόνα με τη Συντονιστική Επιτροπή Εξωστρέφειας τη Γενική Διεύθυνση Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής και η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων Εξωτερικού Εμπορίου.
Πρέπει να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο του Υπουργείου Εξωτερικών και θα ήθελα κατ’ αρχήν να ευχαριστήσω προσωπικά τον Υφυπουργό Εξωτερικών τον Δημήτρη Κούρκουλα με τον οποίο συνεργαστήκαμε αρμονικά τους τελευταίους μήνες για να καταλήξουμε στο αποτέλεσμα που παρουσιάζουμε σήμερα.
Το Υπουργείο των Εξωτερικών έχει ένα ιδιαίτερο ρόλο αφού είναι ο επικεφαλής όλων των αποστολών της χώρας στο εξωτερικό και κατά συνέπεια ο νέος Οργανισμός, το Υπουργείο Ανάπτυξης μαζί με το Υπουργείο Εξωτερικών θα προβαίνουμε σε ετήσια Μνημόνια συνεργασίας για να καθορίζουμε συγκεκριμένους στόχους.
Παλαιότερα η πολιτική γινόταν χωρίς στοχοθεσία. Ξεκινάγαμε και πηγαίναμε… Θέλουμε με έναν πολύ οργανωμένο τρόπο, πλέον να καθορίσουμε τις χώρες, τα προϊόντα στα οποία θέλουμε να δώσουμε έμφαση, να βάλουμε συγκεκριμένους στόχους και να βάλουμε μετά τους πόρους που έχουμε εκεί που απαιτείται, για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους.
Η Μονάδα πολιτικής η οποία βρίσκεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως είναι σήμερα με τρεις Διευθύνσεις, όπως έχει ήδη εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, με στόχο να διαμορφώνει το νομικό και θεσμικό πλαίσιο, να εποπτεύει διεθνείς εμπορικές σχέσεις της χώρας και να διαμορφώνει και να παρακολουθεί διεθνείς και διακρατικές συμφωνίες, αντιπροσωπεύοντας επίσης τη χώρα μας σε θεσμικά όργανα και διεθνείς Οργανισμούς, όπως ήδη γίνεται σήμερα.
Προχωρώ για τον φορέα εξωστρέφειας. Εδώ έχουμε τρεις βασικούς στόχους που διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας του νέου Οργανισμού, με τον τρόπο που λειτουργούσαμε μέχρι στιγμής.
Πρώτον, στοχεύουμε στην καλύτερη συνεργασία μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Γιατί το δημόσιο είναι αυτό που βοηθάει είναι αυτό που δημιουργεί τις συνθήκες, αλλά αυτοί που τελικά κάνουν τις εξαγωγές, αυτοί που τελικά προσελκύουν τις επενδύσεις, είναι ο ιδιωτικός τομέας και είναι σημαντικό αυτό που κάνουμε εμείς, αυτό που σχεδιάζουμε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς.
Δεύτερον, στοχεύουμε σε συνέργειες μεταξύ επενδύσεων και εξαγωγών. Παραδείγματος χάριν σε ένα τομέα της οικονομίας θέλουμε να έχουμε εξειδικευμένους ανθρώπους –και θα το εξηγήσω με λεπτομέρεια μετά στο οργανόγραμμα- οι οποίοι γνωρίζουν το συγκεκριμένο πλάνο και είναι σε θέση να ενισχύσουν τις εταιρείες του κλάδου για να εξάγουν, γνωρίζοντας τη διεθνή αγορά τους ανταγωνιστές, τα εμπόδια, τις ευκαιρίες στο εν λόγω προϊόν, αλλά παράλληλα γνωρίζουν και τις επιχειρήσεις από άλλες χώρες οι οποίες ψάχνουν εταίρους στην Ελλάδα για να επενδύσουν σε αυτές.
Ο τρίτος στόχος είναι η στόχευση και νομίζω αυτό το τόνισε και ο Υφυπουργός Εξωτερικών στις δικές του παρατηρήσεις. Είμαστε μια μικρή χώρα κι έχουμε δεδομένους πόρους. Δε μπορούμε να στοχεύουμε ακριβώς το ίδιο σε όλες τις χώρες του κόσμου, δε μπορούμε να δίνουμε ακριβώς την ίδια έμφαση σε όλα τα προϊόντα. Είναι μια πραγματικότητα.
Πρέπει να επιλέξουμε τις χώρες κλειδιά πρέπει να επιλέξουμε τα προϊόντα κλειδιά στα οποία θα δώσουμε περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό, θα κάνουμε περισσότερες αποστολές και θα συγκεντρώσουμε περισσότερο χρόνο από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για να μπορέσουμε να δούμε αποτελέσματα τώρα, το 2014, το 2015, το 2016, καθώς η χώρα μας προσπαθεί να βγει από την κρίση.
Αυτοί λοιπόν είναι οι τρεις βασικοί στόχοι. Άρα, τα χαρακτηριστικά του νέου Οργανισμού είναι: ο διυπουργικός του ρόλος, η συμμετοχή και η επικοινωνία με τους φορείς της αγοράς, η επένδυση σε νέα συστήματα, στελεχιακό δυναμικό και υποδομές, η δυνατότητα να έχει μετρήσιμους ποσοτικούς στόχους –και είναι σημαντικό και στο Δημόσιο να βρούμε τον τρόπο ν’ ανταμείβουμε την επιτυχία και την επίτευξη των στόχων.
Τέλος, να έχει οικονομική αυτοτέλεια, δικούς τους πόρους, όπως ήδη έχει σήμερα ειδικά το InvestinGreece, μέσω του fast track. Θεωρούμε ότι η Enterprise Greeceθα έχει άμεσα και πρακτικά οφέλη, τόσο για τους Έλληνες εξαγωγείς όσο και για τους επενδυτές που ενδιαφέρονται για την ελληνική οικονομία.
Θα είναι απόλυτα στοχευμένη στην επίτευξη των εθνικών στρατηγικών στόχων εξωστρέφειας και θα μεγιστοποιεί τις συνέργειες και την αποτελεσματικότητα των πόρων με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους.
Προχωράμε στο οργανόγραμμα του νέου φορέα, ο οποίος θα προκύψει από τη μετατροπή του σημερινού InvestinGreeceκαι τη μεταφορά σε αυτόν, δράσεων πόρων και αρμοδιοτήτων, από τον ΟΠΕ. Θ’ αποτελείται από τρεις Γενικές Διευθύνσεις: Τη Γενική Διεύθυνση Επενδύσεων, τη Γενική Διεύθυνση Εξαγωγών και τη Γενική Διεύθυνση Υποστήριξης.
Το σημαντικό είναι ότι θα υπάρχει συνεργασία, συνέργειες μεταξύ των δυο κύριων Γενικών Διευθύνσεων, τη Γενική Διεύθυνση Επενδύσεων και τη Γενική Διεύθυνση Εξαγωγών. Στο νέο Οργανισμό θα υπάρχουν για πρώτη φορά συγκεκριμένοι υπεύθυνοι κλάδων και προϊόντων. Άνθρωποι αρχικά με εμπειρία σ’ αυτούς τους κλάδους και σ’ αυτά τα προϊόντα, οι οποίοι θα έτοιμοι άμεσα να προσφέρουν την υποστήριξη που χρειάζονται και οι εξαγωγείς και οι μελλοντικοί επενδυτές.
Παράλληλα, θα υπάρχουν υπεύθυνοι περιοχών και χωρών και ειδικά θα υπάρξει μια ομάδα με υποομάδες για τις χώρες ειδικού ενδιαφέροντος. Χώρες που έχουμε ήδη επισκεφθεί π.χ., χώρες που θεωρούμε ότι μπορεί να είναι σημαντικοί εμπορικοί εταίροι ή χώρες από τις οποίες μπορεί να προκύψουν σημαντικές επενδύσεις προς τη χώρα μας.
Αυτοί οι υπεύθυνοι περιοχών και χωρών θα συνεργάζονται και με το Υπουργείο, με τη Γενική Διεύθυνση Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής. Υπάρχουν θέματα διεθνούς πολιτικής όπως αυτά που θα συζητήσουμε π.χ. την Παρασκευή στο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικού Εμπορίου στο Λουξεμβούργο ή το Δεκέμβριο στην Ινδονησία κατά τη συνάντηση σε επίπεδο Υπουργών, του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, όπου καθορίζονται βασικές παράμετροι για το μέλλον του διεθνούς εμπορίου.
Είναι σημαντικό οι άνθρωποι της αγοράς, μέσω των ειδικών να μπορούν να δώσουν την απαραίτητη πληροφορία στα συναρμόδια Υπουργεία, στους Υπουργούς οι οποίοι εκπροσωπούν τη χώρα, ώστε η γνώμη ν’ ανταποκρίνεται και στις γνώσεις που έχουμε στα Υπουργεία, αλλά και στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ειδική θα είναι η συνεργασία με τα γραφεία εξωτερικού τα οποία έχει το Υπουργείο Εξωτερικών, τα γραφεία ΟΕΥ σε 50 χώρες, 59 γραφεία, θα υπάρχει μια κατευθείαν συνεργασία με αυτά τα γραφεία και σε χώρες που θεωρούμε ότι χρειάζονται ειδικές γνώσεις, χρειάζονται επιπλέον άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο που είναι απαραίτητο για την εμβάθυνση των σχέσεων με την εν λόγω χώρα, θα υπάρχει η δυνατότητα στελέχη του νέου φορέα, μέσω της απόσπασής τους στο Υπουργείο Εξωτερικών, να μεταφέρονται για κάποιο διάστημα, για το διάστημα που απαιτείται, στο Ειδικό Γραφείο.
Θα μου πείτε, «πες μας ένα παράδειγμα». Π.χ., σε χώρες που υπάρχουν ανεπτυγμένες χρηματαγορές όπως η Νέα Υόρκη, όπως το Λονδίνο, πιθανό να χρειάζονται στελέχη με προϋπηρεσία στις διεθνείς αγορές που γνωρίζουν το αντικείμενο και είναι σε θέση να παράσχουν τις πληροφορίες που θέλουν οι θεσμικοί επενδυτές με τον τρόπο και τη γλώσσα, τις ειδικές γνώσεις που απαιτεί αυτή τη αγορά.
Θα προχωρήσουμε σ’ ένα μικρότερο Διοικητικό Συμβούλιο απ’ αυτό που έχουμε σήμερα. Θα προχωρήσουμε στη σύσταση ενός 7μελούς Διοικητικού Συμβουλίου. Στόχος μας είναι να υπάρχει ένας Πρόεδρος μη εκτελεστικός, ο οποίος θα έχει αναγνωρισμένο κύρος και θα μπορέσει ναι ηγηθεί αυτής της προσπάθειας.
Και μετά, θα υπάρξει μια συμβουλευτική Επιτροπή σε ανώτατο επίπεδο, η οποία θα είναι χωρίς αμοιβή, που θα έχει στελέχη των θεσμικών φορέων της χώρας οι οποίοι θα συνεργάζονται και με την πολιτική ηγεσία αλλά και με το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, για να βοηθήσουν στον ορισμό των στόχων, να βοηθήσουν στον καθορισμό των προτεραιοτήτων και να ελέγχουμε κατά πόσο αυτά που κάνουμε, όπως είπα και πριν, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς.
Θα υπάρχουν φυσικά και τα εξειδικευμένα τμήματα που χρειάζονται για τη λειτουργία της εταιρείας, όπως ο εσωτερικός έλεγχος, η Νομική Υπηρεσία, το Τμήμα Επικοινωνίας. Θα υπάρξει γραφείο στη Βόρεια Ελλάδα, κάτι το οποίο έχουμε συνεννοηθεί και με τον αρμόδιο Υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, τον κ. Θεόδωρο Καράογλου ώστε να μπορέσει να προσφέρει στους εξαγωγείς κι επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα, την απαραίτητη πληροφόρηση.
Στη Γενική Διεύθυνση Επενδύσεων και στη Γενική Διεύθυνση Εξαγωγών συγχρόνως θα υπάγονται υπεύθυνοι προϊόντων, κλάδων και υπεύθυνοι χωρών. Θα υπάρξουν όμως κι εξειδικευμένα τμήματα τα οποία καλύπτουν ειδικές ανάγκες. Στη Γενική Διεύθυνση Επενδύσεων θα υπάρχουν τρία τμήματα. Θα υπάρχει το Τμήμα των Στρατηγικών Επενδύσεων, είναι το Τμήμα το γνωστό του fast track, το οποίο μετά το Ν. 4146, έχει το ρόλο της προσέλκυσης και υποστήριξης με συγκεκριμένο στέλεχος ανά επένδυση των στρατηγικών επενδύσεων που η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων έχει χαρακτηρίσει ως στρατηγικές.
Η αδειοδότηση των έργων περνά στην κεντρική Αδειοδοτική Αρχή. Άρα, ο ένας υπεύθυνος του έργου ο οποίος θα είναι ο μόνος που θα επικοινωνεί με τον επενδυτή, θα γνωρίζει όλα τα δεδομένα για την επένδυση, η κεντρική Αδειοδοτική Αρχή που ευελπιστούμε ότι θα συστεγάζεται, θα έχει την ευθύνη τελικά για την αδειοδότηση αυτής της επένδυσης.
Ο διαμεσολαβητής του επενδυτή, σας τον παρουσιάσαμε πριν από μερικούς μήνες, λειτουργεί ήδη και δέχεται θέματα τα οποία προκύπτουν από επενδύσεις άνω των 2 εκατομμυρίων, που αντιμετωπίζουν γραφειοκρατικά εμπόδια, αυτό θα συνεχίσει να λειτουργεί ως έχει και θα ενισχυθεί το Τμήμα Ιδιωτικών Έργων, είναι το Τμήμα στο οποίο ιδιώτες, ελληνικές εταιρείες καταθέτουν επενδυτικές προτάσεις και εμείς τις δίνουμε σε ξένους επενδυτές κατά παραγγελία τους, όταν υπάρχει, εκδηλώνεται ενδιαφέρον για συγκεκριμένους κλάδους, για συγκεκριμένο μέγεθος, για συγκεκριμένες περιοχές.
Αυτοί είναι φάκελοι τους οποίους έχουμε ήδη δώσει σε ταξίδια που έχουμε κάνει στο εξωτερικό και από κει και πέρα ο επενδυτής μαζί με τον Έλληνα, επικοινωνούν κατευθείαν, εμείς δεν έχουμε κανένα ρόλο στη διαδικασία. Στη Γενική Διεύθυνση Εξαγωγών θα υπάρξει κι ένα ειδικό τμήμα για να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις εξαγωγικές επιχειρήσεις ως σημείο επαφής.
Η καινοτομία είναι το γεγονός ότι θα υπάρχουν τα τρία τμήματα, οι υπεύθυνοι κλάδων και προϊόντων, οι υπεύθυνοι περιοχών και χωρών και οι άνθρωποι στο εξωτερικό, οι οποίοι θα δουλεύουν συγχρόνως και για τις εξαγωγές και για την προσέλκυση επενδύσεων.
Πολύ σημαντική είναι και η τρίτη Γενική Διεύθυνση, η Γενική Διεύθυνση Υποστήριξης, η οποία αναλαμβάνει τις επιχειρηματικές αποστολές στο εξωτερικό, τις επιχειρηματικές αποστολές της κυβέρνησης και τις επιχειρηματικές αποστολές που οργανώνουμε ως κρατικοί φορείς.
Αυτό θα οργανώνεται από τη Γενική Διεύθυνση Υποστήριξης και παράλληλα θα έχει την ευθύνη για τη στατιστική ανάλυση, για τις Διοικητικές Υπηρεσίες, για τη σχέση με θεσμικούς εταίρους του εξωτερικού, καθώς και θα διαχειρίζεται συνενώνοντας το πλούσιο υλικό που ήδη υπάρχει σε διαφορετικές ιστοσελίδες, δημιουργώντας μια ηλεκτρονική πύλη εξωστρέφειας.
Να τονίσω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό, η στελέχωση αυτού του φορέα να γίνει με αξιόλογο προσωπικό. Είναι η βιτρίνα της χώρας. Είναι οι άνθρωποι που έρχονται σε επαφή στο εξωτερικό και στο εσωτερικό με τους σημαντικούς μας εμπορικούς εταίρους. Και ξέρετε, η πρώτη επαφή είναι πάρα πολύ σημαντική, οι πρώτες πληροφορίες που θα δώσεις είναι πάρα πολύ χρήσιμες.
Η γνώση που έχεις ή δεν έχεις για το αντικείμενο το οποίο πραγματεύεσαι, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το κατά πόσο θα υπάρχει συνέχεια σ’ αυτό που γίνεται σήμερα. Έχουμε λοιπόν στόχο να προσελκύσουμε νέα στελέχη. 80 νέοι άνθρωποι, οι οποίοι θα έχουν τις γνώσεις και την προϋπηρεσία, την εμπειρία, να μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα, να στηρίξουν το υπάρχον προσωπικό στην υλοποίηση του έργου τους.
Και θα υπάρξει παράλληλα, όπως ήδη ανήγγειλε ο Υπουργός, ο κ. Χατζηδάκης, αξιολόγηση όλου του υπάρχοντος προσωπικού, ώστε να παραμένουν αυτοί που μπορούν να προσφέρουν την επόμενη μέρα.
Αναφέρθηκα ήδη στην πολύ καλή συνεργασία που υπάρχει με το Υπουργείο Εξωτερικών. Και αυτή θεσμοθετείται και πιο συγκεκριμένα με το νομοσχέδιο που κατατίθεται στη δημόσια διαβούλευση. Τόνισα ότι δίνεται η δυνατότητα ν’ αποσπώνται υπάλληλοι ΟΕΥ από το Υπουργείο Εξωτερικών στην Κεντρική Υπηρεσία εδώ, στην Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξαγωγικού Εμπορίου για να καλύψουν συγκεκριμένους ρόλους.
Θα υπάρχει η δυνατότητα να προσλαμβάνεται προσωπικό εδώ ή στο εξωτερικό βάσει των διαδικασιών που θ’ αναφερθώ και αυτό ν’ αποσπάται στο εξωτερικό στα γραφεία ΟΕΥ για κάλυψη ειδικών αναγκών. Είναι σημαντικό αυτό που τόνισα και η δυνατότητα να προσλαμβάνεται προσωπικό, ντόπιο προσωπικό σε χώρες του εξωτερικού.
Έχουν τη γνώση την τοπική, πολλές φορές το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο από το να στείλουμε προσωπικό από εδώ, όταν θέλουμε να καλύψουμε κάποια ειδική ανάγκη, κάποιες ειδικές γνώσεις σε γλώσσα, σε προϊόντα, σε αγορές. Και σε κάποιες χώρες του κόσμου δε μπορώ να μην τονίσω πόσο σημαντικό είναι να μπορείς να ομιλείς την τοπική γλώσσα.
Ποια είναι λοιπόν τα επόμενα βήματα: Κατατίθεται σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για το νέο φορέα και αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή, ευελπιστούμε το ταχύτερο δυνατόν. Θα εκδοθεί μετά Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό του Διοικητικού Συμβουλίου και παράλληλα προχωράμε στην αξιολόγηση του υπάρχοντος προσωπικού καθώς και σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το ΑΣΕΠ, καθορίζουμε τις διαδικασίες για να γίνουν οι προσλήψεις του απαραίτητου νέου προσωπικού.
Οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν επαρκούν για τη στέγαση του νέου φορέα και θα κινούμαστε στις επόμενες εβδομάδες σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών με τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, στην εύρεση του κατάλληλου χώρου για να στεγαστεί η νέα εταιρεία. Ο σύμβουλος ο οποίος τώρα θ’ αναλάβει, εκτός από την αξιολόγηση του προσωπικού, θ’ αναλάβει την κατάρτιση του συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου, των διαδικασιών από κει και πέρα υλοποίησης του οργανογράμματος που τώρα παρουσιάσαμε.
Συνεχίζουμε, σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους να λαμβάνουμε τεχνική βοήθεια, θα κάνω κι εγώ ένα ταξίδι στο εξωτερικό για να παρουσιάσουμε το οργανόγραμμα και σε άλλους φορείς οι οποίοι έχουν προσφερθεί να μας βοηθήσουν, για να μάθουμε από τα λάθη άλλων χωρών ν’ αντιγράφουμε καλές πρακτικές, προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα, ώστε από το 2014, από τις αρχές, αυτός ο Οργανισμός να λειτουργεί και να προσφέρει σε μια εποχή που είναι πάρα πολύ κρίσιμο για να βγούμε από την κρίση.
Ευχαριστώ πολύ.”