Βουλή

Καμία συγκεκριμένη απάντηση για το ποια ΝΠΙΔ χρηματοδοτήθηκαν το 2016 και 2017 από το Υπουργείο Εργασίας

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του κ. Νότη Μηταράκη, αν. Τομεάρχη Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, βουλευτή Χίου, προς την αν. Υπουργό Εργασίας κ. Φωτίου για τη χρηματοδότηση ΝΠΙΔ και ΜΚΟ. Η επίμαχη διάταξη προβλέπει την απευθείας χρηματοδότηση ΝΠΙΔ από τον Υπουργό Εργασίας, χωρίς κριτήρια και προϋποθέσεις και ψηφίστηκε με το νόμο 4368/2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Τροποποιήθηκε με το νόμο 4520/18 τον περασμένο Φεβρουάριο.

Μετά τη συζήτηση, ο κ. Μηταράκης δήλωσε:

«Έχω ρωτήσει επανειλημμένα την κ. Υπουργό κάτι πολύ απλό: Πόσα και ποια ΝΠΙΔ και ΜΚΟ και με τι ποσά έχουν χρηματοδοτηθεί βάσει της επίμαχης διάταξης του 2016, που έδινε σχετική αρμοδιότητα διάθεσης κονδυλίων στην Υπουργό Εργασίας χωρίς κανένα κριτήριο ή προϋποθέσεις.

Εδώ και 2 μήνες δεν παίρνω καμία απάντηση παρά μόνο γενικόλογες αιτιάσεις.

Χθες στη Βουλή, η κ. Φωτίου προσκόμισε συγκεντρωτικά στοιχεία επιβεβαιώνοντας ότι διέθεσε συνολικά 14,8 εκατομμύρια € το 2016 και 2017 σε ΝΠΙΔ.

Όμως, πέρα από γενικόλογες τοποθετήσεις και περιγραφή της νομοθεσίας απέφυγε για άλλη μια φορά την ουσία της ερώτησης: Σε ποια ΝΠΙΔ μοιράστηκαν τα κονδύλια, πόσα πήρε το καθένα από αυτά και με ποια κριτήρια. Τονίζω ότι οι ΜΚΟ που χρηματοδοτούνται δεν υπόκεινται σε κανένα έλεγχο προσλήψεων και δαπανών.

Θα επιμείνουμε στον έλεγχο αυτών των δαπανών.»

Ακολουθεί ολόκληρη η συζήτηση της με αριθμό 3484/201/13-2-2018 ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων του Βουλευτή Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Παναγιώτη (Νότη) Μηταράκη προς την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με θέμα: «Επιχορήγηση ΝΠΙΔ (Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου) χωρίς κριτήρια και διαδικασίες».

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύρια Υπουργέ, όπως είχαμε συζητήσει πρόσφατά στην Ολομέλεια της Βουλής σε νομοσχέδιο που καταθέσατε, με ευθεία διάταξη που εισάγατε με τον ν. 4368/2016 δώσατε τη δυνατότητα στην Υπουργό Εργασίας να επιχορηγεί από τον κρατικό προϋπολογισμό μη κυβερνητικές οργανώσεις, που δρατηριοποιούνται στον χώρο των θεμάτων της εργασίας.

Αυτός ο νόμος δεν έθετε καμία προϋπόθεση, κανένα κριτήριο, καμία διαδικασία και κανένα όριο χρηματοδότησης.

Ήρθατε με τον ν. 4520/2018 με μια διάταξη που εμείς καταψηφίσαμε και κάνατε μια νομοτεχνική βελτίωση που, σύμφωνα με κάποιους νομικούς, παρέλκει και εισάγετε κάποιες μίνιμουμ προϋποθέσεις που υπήρχαν ήδη από το 2014 να εφαρμόζονται και σε αυτές τις επιχορηγήσεις.

Σας ζήτησα τότε στην Επιτροπή να μας πείτε από την ψήφιση του νόμου το 2016 ποιες μη κυβερνητικές οργανώσεις επιχορηγήθηκαν κάνοντας χρήση αυτής της ευθείας διάταξης. Μου είπατε τότε να πάω στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, αν θέλω απαντήσεις, και πήγα. Στις 13 Φεβρουαρίου κατέθεσα ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων, την οποία ούτε αυτή απαντήσατε εντός της προβλεπόμενης από τον Κανονισμό της Βουλής προθεσμίας.

Έρχομαι, λοιπόν, σήμερα εδώ και την κάνω επίκαιρη αυτή την ερώτηση και ζητάω αυτά τα συγκεκριμένα στοιχεία: Πόσα και ποια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου επιχορηγήθηκαν βάσει του ν. 4368/2016; Ποιο είναι το ποσό που έχει δοθεί συνολικά και ανά ΜΚΟ; Με ποια κριτήρια και με ποιες διαδικασίες; Έχουν εφαρμοστεί οι προϋποθέσεις του ν. 4731/1999 σε αυτές τις επιχορηγήσεις;

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε τον κύριο συνάδελφο. Κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης):Κύριε Μηταράκη, ήρθα σήμερα εδώ, ακριβώς για να αρθούν όλες οι καχυποψίες και –φαντάζομαι- οι λανθασμένες κρίσεις σας ως προς τον τίτλο της ερώτησής σας, ο οποίος είναι και εσφαλμένος και παραπλανητικός. «Επιχορήγηση Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου χωρίς κριτήρια και διαδικασίες».

Κύριε Μηταράκη, όπως ξέρετε, δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα στο ελληνικό κράτος, διότι συντρέχουν πολλοί νόμοι για να επιχορηγηθεί ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.

Σήμερα, λοιπόν, είμαι εδώ όχι μόνο για να σας δώσω όλα τα στοιχεία, διότι ζητούσατε πληθώρα στοιχείων, που δεν ήταν εύκολο οι Υπηρεσίες μας να τα έχουν έτοιμα και άρα τα έχω φέρει και θα τα καταθέσω προφανώς, αλλά και για να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Ο ν. 2646/1998 καθόριζε ποια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα δύνανται να επιχορηγούνται από το δημόσιο. Δηλαδή έλεγε ότι μόνο οι πιστοποιημένοι μέσω ΕΚΚΑ φορείς μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν. Δεν καθόριζε κανένα κριτήριο, προϋποθέσεις και όρους.

Με τον ν. 2731/1999 τίθενται κάποιες πρώτες προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση. Όμως, απ’ αυτό που αναφέρετε, εάν ακολουθήθηκαν οι περιορισμοί και τα κριτήρια που τίθενται με το άρθρο 12 παρ. 3 του ν. 2731/1999 στο σημείο 4 της ερώτησής σας, αγνοείτε –φαίνεται- ότι αυτός ο νόμος έχει αντικατασταθεί με δικό σας νόμο, τον ν. 4170/2013. Άρα, το νομικό καθεστώς με το οποίο δίνουμε σήμερα επιχορηγήσεις, ακολουθείται κατ’ αρχάς από τον ν. 2731/1999, από τον ν. 4170/2013 και από τις εξειδικευμένες τροπολογίες που έχουμε κάνει στον ν. 2646/2016.

Τι κάναμε στην τροπολογία, κύριε Μηταράκη; Δεν αλλάξαμε κανένα κριτήριο, καμία προϋπόθεση από τους προϋπάρχοντες νόμους. Εφαρμόζουμε ακριβώς τους προϋπάρχοντες νόμους, οι οποίοι ρητά λέω εδώ ότι είναι ελλιπείς. Δηλαδή, όπως θα εξηγήσω αμέσως μετά, καταθέτοντας και τα στοιχεία που μου ζητήσατε, θα δείτε ότι όλη αυτή η νομοθεσία, δυστυχώς, ορίζει κριτήρια τυπικά, δηλαδή αν είναι πιστοποιημένος ο φορέας, αν έχει καταθέσει το καταστατικό του και άλλα δυο-τρία στοιχεία.

Δεν καθορίζει κανένα ποιοτικό κριτήριο, με τι στοιχεία, δηλαδή, χρηματοδοτούνται οι φορείς.

Εμείς κρατήσαμε τα στατιστικά στοιχεία των προηγούμενων ετών και, όπως θα εξηγήσω παρακάτω, συνεχίσαμε να επιδοτούμε με τους ίδιους όρους. Όμως, σήμερα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αυτό το περιβόητο κράτος των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, ΜΚΟ κ.λπ., που εσείς αφήσατε να γιγαντώνεται και το οποίο κατάντησε σε χίλια εξακόσια τέτοια ιδρύματα, όπως ανακαλύψαμε εμείς μετά τον νόμο που φέραμε πέρσι για ψήφιση και την υποχρεωτική εγγραφή τους σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Γι’ αυτό όλο το κράτος, το οποίο επιχορηγείτο -όπως λέω ξανά, θα πω αμέσως στη δευτερολογία μου πώς- και το οποίο συνεχίσαμε να επιχορηγούμε με τους ίδιους όρους, αφού επεξεργαστούμε όλα τα στοιχεία του, τα οποία πλέον τα έχουμε για πρώτη φορά στο ελληνικό κράτος, θα φέρουμε νόμο-πλαίσιο, που θα καθορίζει τις μοριοδοτήσεις του καθενός, τα στοιχεία ελέγχου του, τους ποιοτικούς ελέγχους που πρέπει να κάνουμε και κ.λπ., για να βλέπουμε στο μέλλον σε ποιους δίνει το κράτος τα χρήματά του.

Επομένως, τίποτα δεν αλλάξαμε ως προς τον τρόπο που δινόντουσαν πιο πριν οι πιστώσεις, δυστυχώς, με τυπικά κριτήρια από τους νόμους. Αυτά εφαρμόζουμε κι εμείς μέχρι στιγμής, γιατί δεν είχαμε τη χαρτογράφηση όλων των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου. Σήμερα την έχουμε και θα προχωρήσουμε σε αναλυτικό νόμο. Οπότε να περιμένει η Βουλή να φέρουμε ενιαίο νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία όλων αυτών των ιδρυμάτων, για τους τρόπους χρηματοδότησής τους και για όλες τις συνθήκες, οι οποίες πρέπει  να πληρούνται σε όλα τα επίπεδα, όπως θα αναλύσω αμέσως μετά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε την κυρία Υπουργό. ... Παρακαλώ, κύριε Μηταράκη, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας για τρία λεπτά.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Νοιώθω ότι κάνω πάλι πρωτολογία, γιατί η κυρία Υπουργός μίλησε έξι λεπτά και δεν είπε απολύτως τίποτα για την ουσία της ερώτησης. Έκανε μια ιστορική αναδρομή στη νομολογία, αλλά δεν μας είπε λέξη για τη δική της υπουργία από το 2016, που πέρασε την ευθεία διάταξη, πόσα λεφτά έδωσε και με ποια κριτήρια σε ποιες ΜΚΟ. Αυτό προσπαθώ να μάθω εδώ και τρεις μήνες και η κυρία Υπουργός δεν απαντά. Πιθανότατα θα πρέπει να επανέλθουμε και με επίκαιρη επερώτηση.

Κυρία Υπουργέ, πράγματι υπάρχει ένας γενικός νόμος του 1999, ο οποίος αφορά διμερή συνεργασία, αφορά εξωτερικές δράσεις. Ήρθε, πράγματι, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2013 και έθεσε με τον ν. 4151 συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Όμως, εδώ το ερώτημα είναι κάτι άλλο και κάνετε σαν να μη θέλετε να το ακούσετε. Ήλθατε εσείς, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και έβαλε νέα διάταξη και με τον ν. 4368/2016 έδωσε απευθείας στον Υπουργό Εργασίας -είναι δικός σας νόμος, κατατέθηκε για πρώτη φορά, είναι ευθεία διάταξη- το δικαίωμα χωρίς κριτήρια να χρησιμοποιεί όσα κονδύλια θέλει από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου και αυτά να τα δίνει σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι οποίες, όπως σας είχα πει και στην ομιλία μου στη Βουλή, δεν ελέγχονται ούτε για τις συμβάσεις που κάνουν ούτε για τις προσλήψεις που κάνουν.

Δηλαδή, θα το πω απλά για να το καταλάβει ο κόσμος. Έρχεται η Υπουργός Εργασίας, δίνει όσα θέλει σε όποια ΜΚΟ θέλει. Αυτή η ΜΚΟ με τη σειρά της προσλαμβάνει όποιον θέλει, δίνει ό,τι μισθούς θέλει, έχει όποιο διοικητικό συμβούλιο θέλει, δίνει ό,τι αμοιβή θέλει και κάνει ό,τι συμβάσεις θέλει, για να καλύψει έργο, που, σύμφωνα με τον νόμο, είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.

Τώρα, αν θέλετε να ιδιωτικοποιήσετε το Υπουργείο Εργασίας είναι μια συζήτηση. Αν θέλετε, να την κάνουμε. Όμως, εδώ μιλάμε για ένα θέμα διαφάνειας. Θέλω στη δευτερολογία σας να μη μας πείτε μια φιλοσοφία για το πώς σκέφτεστε στο μέλλον να έλθετε να νομοθετήσετε κάτι καλύτερο για τις ΜΚΟ και να σας πούμε: «Μάλιστα, κυρία Υπουργέ, πολύ καλή ιδέα», αλλά να μας πείτε συγκεκριμένα, από την ημέρα που εσείς αποκτήσατε νομοθετική εξουσιοδότηση από τη Βουλή των Ελλήνων το 2016, ποιες πράξεις έχετε υπογράψει, για ποιες ΜΚΟ και πόσα λεφτά τους δώσατε.

Το δεύτερο παραπλήσιο ερώτημα είναι: Ασκούμε κάποιον έλεγχο σε αυτές τις ΜΚΟ, για το πού πάνε τα λεφτά του ελληνικού λαού;

Εάν δεν απαντήσετε και σήμερα, θα αναγκαστούμε να έρθουμε σε επίκαιρη επερώτηση ή σε όποια άλλη διαδικασία χρειάζεται.

Τρεις μήνες ζητάω μία απλή απάντηση και μου λέτε θεωρίες και φιλοσοφίες. Ελπίζω στη δευτερολογία σας να μην κάνετε το ίδιο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε τον κ. Μηταράκη και για την ακρίβεια στον χρόνο. Κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Κύριε Μηταράκη, πραγματικά αναρωτιέμαι μήπως δεν ξέρετε τη διαδικασία, γι’ αυτό θα την επαναλάβω.

Κατ’ αρχάς, κύριε Μηταράκη, υπάρχουν τα νούμερα, τα οποία θα καταθέσω. Μην κάνετε φασαρία, αφού είναι ενός λεπτού ιστορία. Ποσό  6.474.286 ευρώ διανεμήθηκε από τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού το 2016 και ποσό 7.113.481 ευρώ διανεμήθηκε το 2017.

Γιατί λέω ότι κάνετε φασαρία χωρίς λόγο; Για τον απλούστατο λόγο, κύριε Μηταράκη, ότι φαίνεται πως δεν ξέρετε ότι τα χρήματα του προϋπολογισμού τα κατανέμουμε στην περιφέρεια με βάση τα στατιστικά των προηγούμενων χρόνων. Εσείς νομίζετε ότι το Υπουργείο τα δίνει όπως θέλει; Μήπως δεν το ξέρετε αυτό!

Δηλαδή, εμείς κάθε χρόνο έχουμε έναν προϋπολογισμό. Τον ακούσατε. Είναι 6,5 εκατομμύρια, 7 εκατομμύρια περίπου κλπ. Κατανέμουμε στις Περιφέρειες τον προϋπολογισμό αυτό με βάση τα στατιστικά που έχουμε των προηγούμενων χρόνων. Δεν αλλάξαμε τίποτα.

Τότε οι Περιφέρειες, κύριε Μηταράκη, καλούν τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και τις ΜΚΟ να υποβάλουν τα αιτήματά τους και οι Περιφέρειες επιλέγουν σε ποιον φορέα και πόσα χρήματα θα δώσουν στον καθένα.

Δηλαδή, τις ΜΚΟ, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου κλπ, τα επιλέγουν οι Περιφέρειες -όχι το Υπουργείο- και μας υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που ορίζει ο νόμος, τα οποία, όπως είπα πριν είναι, δυστυχώς, με την υφιστάμενη νομοθεσία, τυπικά και όχι αξιολογικά.

Το Υπουργείο απλώς ελέγχει τη νομιμότητα των στοιχείων υποβολής από τις Περιφέρειες. Πού βλέπετε τις παρεμβάσεις του Υπουργείου Εργασίας;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Εάν δεν μας δώσετε τις αποφάσεις, δεν ξέρουμε!

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Κύριε Μηταράκη, φαίνεται ότι αγνοείτε εντελώς την κατάσταση.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Φέρτε μας τις αποφάσεις!

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Αγνοείτε!Και δεν μπορείτε να αγνοείτε, όταν έχετε κυβερνήσει τόσα χρόνια τη χώρα.

Επομένως, ελέγχουμε τη νομιμότητα και την πληρότητα των δικαιολογητικών.

Γιατί κάναμε αυτή την τροπολογία; Γιατί, κύριε Μηταράκη, είχατε αφήσει έκθετα μεγάλα ιδρύματα, τα οποία έχουν τεράστια σημασία στην προνοιακή πολιτική της χώρας.

Συγκεκριμένα, αναφέρω την ΕΛΕΠΑΠ, την οποία χρηματοδοτούσατε με ειδικές προγραμματικές συμβάσεις. Ήρθαν, λοιπόν, όλες οι οικονομικές μας υπηρεσίες και μας είπαν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνεται πλέον.

Κατόπιν τούτου, έφερα την τροπολογία, η οποία έλεγε ότι επιπλέον των κριτηρίων και όσων ίσχυαν μέχρι εκείνη τη στιγμή –δεν άλλαξε τίποτα από αυτό- να μπορούμε να χρηματοδοτούμε μετά από αιτιολογημένη έκφραση γνώμης του Υπουργείου επιπλέον νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.

Ποια χρηματοδοτήσαμε επιπλέον των προτάσεων των Περιφερειών; Την ΕΛΕΠΑΠ και την Ομοσπονδία Κωφών. Δόθηκαν 72.000 ευρώ στην Ομοσπονδία Κωφών.

Αυτές είναι οι πράξεις τις οποίες κάναμε. Όλα είναι στη «Διαύγεια» - μην κάνετε τα μωρά!- άρα ανά πάσα στιγμή μπορούσατε να τα βρείτε. Όλα αναρτώνται.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι η σημερινή επίκαιρη ερώτησή σας έχει άλλους στόχους. Ξαφνικά να πείτε ότι δήθεν κάτι συμβαίνει σε αυτόν τον χώρο, που τον έχετε αφήσει τόσα χρόνια χωρίς νόμους, χωρίς νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς τίποτα, να εισηγούνται οι Περιφέρειες μόνες τους.

Δεν γνωρίζετε ότι εισηγούνται οι Περιφέρειες σε ποια νομικά πρόσωπα και ΜΚΟ θα δώσουμε; Δεν γνωρίζετε ότι ο Υπουργός με βάση αυτές τις εισηγήσεις κανονίζει; Τι δεν γνωρίζετε; Ότι εμείς κάνουμε μόνο τον νομικό έλεγχο;

Αυτά θα τελειώσουν, ναι. Με τον νέο νόμο-πλαίσιο, λοιπόν, θα καθοριστούν οι όροι, οι αναλυτικές προϋποθέσεις, οι μοριοδοτήσεις με βάση τη λειτουργία κάθε ιδρύματος και με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχουν προτεραιότητες και κάθε χρόνο.

Όμως, το να ζητάτε εσείς από εμένα σήμερα τα ρέστα για ένα κράτος που μας παραδώσατε μπάχαλο στην κοινωνική προστασία είναι τουλάχιστον, κατά την άποψή μου, αστείο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Κυρία Υπουργέ, θα καταθέσετε κάτι;

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Θα τα καταθέσω εδώ, μην ανησυχείτε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Όχι, για να τα διαβάσουμε, επιτέλους.

(Στο σημείο αυτό η  Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

 

Επιχορηγήσεις Προνοιακών Ιδρυμάτων ΝΠΙΔ από Υπουργείο Εργασίας by Notis Mitarachi on Scribd

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση