Βουλή

Η Κυβέρνηση στήριξε την κείμενη νομοθεσία για τις τριετίες με τις απόψεις που έστειλε στο ΣτΕ

Ο Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Νότης Μηταράκης απάντησε σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «κίνδυνος ακύρωσης τριετιών στον κατώτατο μισθό». Μεταξύ άλλων τόνισε:

Ολόκληρο το βίντεο: 

«Η Κυβέρνηση στήριξε τις τριετίες με τις απόψεις που έστειλε στο Συμβούλιο της Επικρατείας βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Η αύξηση του κατώτατου μισθού επήλθε με το νόμο 4172/2013 της Νέας Δημοκρατίας. Σήμερα, το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί επειδή η κα. Αχτσιόγλου στην Υπουργική Απόφαση που δημοσίευση για την (καθυστερημένη) αύξηση του κατώτατου μισθού, δεν έκανε καμία αναφορά στις τριετίες. Άρα, μάλλον ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτός που δεν έχει ξεκάθαρη θέση για το θέμα.»

ΠΡΑΚΤΙΚΑ:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς):

Και τώρα προχωράμε στην πρώτη με αριθμό 64/1-10-2019 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου της Βουλευτού Επικρατείας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Ευτυχίας Αχτσιόγλου προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με θέμα: «Κίνδυνος ακύρωσης τριετιών στον κατώτατο μισθό».

Ορίστε, κυρία Αχτσιόγλου, έχετε το λόγο για δύο λεπτά.

ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, η ερώτησή μου αφορά το πολύ σοβαρό θέμα των τριετιών, των μισθολογικών προσαυξήσεων δηλαδή στους εργαζόμενους που λαμβάνουν τον κατώτατο μισθό, λόγω προϋπηρεσίας.

Όπως γνωρίζετε, τον Φεβρουάριο του 2019 η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αύξησε τον κατώτατο μισθό κατά 11% και κατήργησε τον υποκατώτατο μισθό με νόμο. Η πολιτική μας θέση και η κυβερνητική θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι οι τριετίες, δηλαδή οι μισθολογικές προσαυξήσεις λόγω προϋπηρεσίας τριετιών πρέπει να διατηρηθούν, διότι είναι μία πολύ σημαντική εισοδηματική ενίσχυση για τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Η νομική μας θέση ήταν και είναι ότι το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο είναι επαρκές. Δηλαδή μπορεί μεν ο ν. 4172/13 να όρισε τον νέο τρόπο καθορισμού του κατώτατου μισθού, ωστόσο διατηρήθηκε σε ισχύ ο προηγούμενος νόμος του 2012 που προβλέπει ακριβώς πώς γίνεται η προσαύξηση στον μισθό λόγω των τριετιών. Άρα, οι δύο νόμοι ισχύουν παράλληλα. Ως εκ τούτου νομικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα.

Επειδή, όμως, η πολιτική μας θέση ήταν αυτή, η πολλή κάθετη, ότι θα πρέπει να υπάρχουν οι τριετίες, εξέδωσα εγώ προσωπικά όσο ήμουν Υπουργός και μία σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο, όπου προέβλεψα ότι οι τριετίες θα υπολογίζονται πια στον νέο αυξημένο κατώτατο μισθό των 650 ευρώ. Έτσι ένας εργαζόμενος με πέντε χρόνια προϋπηρεσίας θα πρέπει να λαμβάνει κατώτατο μισθό 715 ευρώ και όχι 650 ευρώ.

Πριν από λίγους μήνες, ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων, ο ΣΕΒ, άσκησε σχετική αίτηση ακύρωσης κατά της πράξης αυτής. Είπε ότι δεν είναι εγκύκλιος, ότι δεν θα μπορούσε να προσβάλει εγκύκλιο. Είπε ότι είναι κανονιστική πράξη. Επί της ουσίας είπε ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν οι τριετίες στον κατώτατο μισθό. Ουσιαστικά ο ΣΕΒ με τη θέση του λέει ότι ο νόμος του ’13, ο νόμος που εισηγήθηκε ο τωρινός Υπουργός δηλαδή, θα έπρεπε να οδηγεί στην πραγματικότητα με την ενεργοποίησή του σε μειώσεις μισθών. Διότι έστω ότι ένας εργαζόμενος είχε δύο τριετίες και έπαιρνε 703 ευρώ. Με την ενεργοποίηση του νόμου και την αύξηση του μισθού λέει ουσιαστικά ο ΣΕΒ ότι θα έπρεπε αυτός ο εργαζόμενος να δει μείωση μισθού 50 ευρώ.

Από τη στιγμή των εθνικών εκλογών δεν έχω ακούσει την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να τοποθετείται για το ζήτημα αυτό. Είναι πολύ κρίσιμο και αφορά δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ξέρω ποια είναι η πολιτική σας θέση, εάν δηλαδή θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρχουν, να διατηρηθούν οι τριετίες στον κατώτατο μισθό, προσαυξήσεις λόγω προϋπηρεσίας και δευτερευόντως πώς προτίθεστε αυτό να το διαφυλάξετε δεδομένου ότι εκδικάζεται σε λίγο καιρό και η σχετική αίτηση ακύρωσης του ΣΕΒ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Ευχαριστούμε πολύ.

Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ο κ. Παναγιώτης Μηταράκης.

Ορίστε, κύριε Μηταράκη, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Πρωτολογία υφυπουργού Ν. Μηταράκη στη Βουλή: 

Κυρία συνάδελφε, αναφερθήκατε στη νομοθετική πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης το 2018. Θα ήταν πιο εποικοδομητικό αν ξεκινούσατε από τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε για τους εργαζόμενους η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-2019. Γιατί όπως γνωρίζετε, η επιστροφή στην ύφεση το 2015 οδήγησε στο αχρείαστο τρίτο μνημόνιο και τις επιπτώσεις που είχε αυτό και στον κατώτατο μισθό, αλλά και γενικότερα στις αποδοχές των εργαζομένων. Είδαμε την κατακόρυφη αύξηση των φορολογικών βαρών, την αργή και χαμηλής ποιότητας αποκλιμάκωση της ανεργίας στην προηγούμενη περίοδο.

Μιλήσατε για τον κατώτατο μισθό και μιλήσατε και για τον υποκατώτατο μισθό. Σας θυμίζω ότι ήταν πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας, πριν την κατάργηση από εσάς, ότι πλέον αυτός ο κατώτατος μισθός έπρεπε να καταργηθεί και συμφωνήσαμε όταν προβήκατε σε αυτή την κατάργηση.

Θυμίσατε και την αύξηση του κατώτατου μισθού το 2018, την τροπολογία που τότε καταθέσατε. Δεν είπατε, όμως, ότι η πρόβλεψη για αύξηση του κατώτατου μισθού εισήχθη στη νομοθεσία με τον ν. 4172/2013 επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ο «νόμος γαλέρα» που είχατε πει τότε, όταν τον καταψηφίζατε. Με το άρθρο 103 αυτού του νόμου, του νόμου του 2013, προβλεπόταν μια νέα διαδικασία-μηχανισμός διαμόρφωσης νομοθετικώς καθορισμένου κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους εργαζόμενους τους ιδιωτικού τομέα. Αυτό που δεν είπατε στην πρωτολογία σας είναι ότι σύμφωνα με τον νόμο της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας η αύξηση του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου έπρεπε να επέλθει την 1η Ιανουαρίου του 2017. Επαναλαμβάνω 1η Ιανουαρίου του 2017, περίοδο στην οποία ήσασταν Υπουργός Εργασίας.

Γιατί δεν εφαρμόστηκε η αύξηση του κατώτατου μισθού το 2017; Μήπως γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ξαναβάλει τη χώρα σε ένα πρόγραμμα, στο τρίτο μνημόνιο και χάσατε δύο χρόνια για να αυξήσετε τον κατώτατο μισθό σε σχέση με τις προβλέψεις της προηγούμενης κυβέρνησης; Και γιατί δεν λέτε ξεκάθαρα -για να το ξέρει ο κόσμος- ότι το μόνο που κάνατε με τη δική σας τροπολογία είναι να βάλετε μία νέα ημερομηνία εφαρμογής, δύο χρόνια καθυστερημένη, στο νόμο Βρούτση;

Και αυτά για τον κατώτατο μισθό, για τον οποίο ο Πρωθυπουργός έχει δεσμευθεί ότι θα αυξάνεται σημαντικά τα επόμενα χρόνια ανάλογα και με τον ρυθμό αύξησης της ελληνικής οικονομίας.

Ως προς τις τριετίες, αυτές διατηρήθηκαν σε ισχύ την περίοδο 2012-2015 παρά την εντονότατη πίεση των θεσμών εκείνη την περίοδο. Και σας άκουσα -και είναι θετικό- που λέτε ότι η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι το νομικό πλαίσιο της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2012-2015 είναι επαρκές, όπως είπατε, για την προστασία των εργαζομένων. Αυτό το θεωρώ μία πολύ μεγάλη δικαίωση της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Και εμείς ευχαριστούμε.

Τον λόγο έχει η κ. Αχτσιόγλου για τρία λεπτά.

ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ: Κύριε Μηταράκη, δεν άκουσα ποια είναι η τοποθέτησή σας για τις τριετίες ενόψει της προσβολής της αίτησης ακύρωσης από τον ΣΕΒ. Τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση -η ερώτησή μου είναι σαφής- και ποια είναι η θέση της για την αίτηση ακύρωσης του ΣΕΒ; Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης; Πώς τοποθετείται στην αίτηση ακύρωσης του ΣΕΒ; Τι λέει; Έχει δίκιο ο ΣΕΒ; Έχε άδικο ο ΣΕΒ; Τι λέει; Και τι προτίθεται να κάνει αναλόγως με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας; Αυτό είναι το βασικό μου ερώτημα, στο οποίο απάντηση δεν έχω πάρει.

Έρχομαι τώρα στα υπόλοιπα περί αχρείαστου τρίτου μνημονίου και αύξησης  που θα έκανε Νέα Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία έχει στιγματιστεί από την περίοδο της στα εργασιακά. Η Νέα Δημοκρατία μείωσε τον κατώτατο μισθό κατά 22% και κατά 32% για τους νέους και θέσπισε τον υποκατώτατο μισθό. Άρα όλες αυτές οι διακηρύξεις ότι θα το καταργούσαμε εμείς, αλλά ήρθατε εσείς και τα λοιπά, υπάρχουν και ως καταγεγραμμένες πραγματικότητες. Θέσπισε τον υποκατώτατο μισθό για τους νέους, εκτίναξε την ανεργία την προηγούμενη περίοδο στο δυσθεώρητο επίπεδο του 28%.

Επί της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε μία πολύ σημαντική μείωση της ανεργίας των 10 ποσοστιαίων μονάδων -τα γνωρίζετε αυτά- και είχαμε και μία σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού και κατάργηση του υποκατώτατου μισθού.

Ακούω, όμως, πολύ συχνά το επιχείρημα ότι αν δεν ερχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο μισθός θα αυξανόταν από το 2017. Όπως γνωρίζετε, ο νόμος που επικαλείστε προέβλεπε, όταν θεσπίστηκε το 2013, ότι ο μηχανισμός καθορισμού του κατώτατου μισθού δεν πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή πριν το τέλος των μνημονίων, πριν το τέλος των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής.

 Δεν ξέρω αν εσείς νομίζετε ότι τα μνημόνια είχαν τελειώσει και η χώρα ήταν έτοιμη στα τέλη του 2014 να προχωρήσει σε νέα αναπτυξιακή περίοδο. Το πιστεύετε αυτό με μία χώρα η οποία δανειζόταν με επιτόκια περισσότερο από 6%, μία χώρα η οποία έχει άδεια δημόσια ταμεία, μία χώρα η οποία δεν μπορούσε να ολοκληρώσει και μία κυβέρνηση η οποία δεν μπορούσε να ολοκληρώσει την πέμπτη αξιολόγηση του προγράμματος;

 Οι θεσμοί τότε, κύριε Μηταράκη, έλεγαν σε έκθεσή τους ότι το πρόγραμμα βρίσκεται αναντίστρεπτα εκτός πορείας, όχι ότι ολοκληρώνεται και ζητούσαν από τον κ. Σαμαρά και τον κ. Βενιζέλο εμπροσθοβαρή μετρά 8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2015 μόνο και μόνο για να δώσουν παράταση στο υφιστάμενο πρόγραμμα. Εάν εσείς όλο αυτό το βλέπετε ως έξοδο από τα μνημόνια και αναπτυξιακή δυναμική, πραγματικά δεν ξέρω τι να πω.

 Η πραγματικότητα είναι ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού έγινε πραγματικότητα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και η κατάργηση του υποκατώτατου, διότι υπήρξε καθαρή έξοδος από τα μνημόνια το καλοκαίρι του 2018.

Από κει και πέρα επαναλαμβάνω, όμως, το αίτημά μου για να μου απαντήσετε συγκεκριμένα τι προτίθεστε να κάνετε με τις τριετίες. Και θέλω επίσης να μου απαντήσετε συγκεκριμένα εάν η κυβέρνησή σας οφείλει να τηρήσει την προεκλογική δέσμευση του κ. Μητσοτάκη για αύξηση του κατώτατου μισθού το 2020, όχι γενικά. Ο κ. Μητσοτάκης είπε προεκλογικά ότι το 2020 θα αυξηθεί το διπλάσιο της ανάπτυξης. Πρόκειται για μία θέση πολύ κατώτερη από τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση 7,5%, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μία αύξηση. Πρόκειται αυτή να λάβει χώρα; Γιατί δεν τον άκουσα να τοποθετείται ούτε στη ΔΕΘ και τον προκάλεσε ο κ. Τσίπρας. Πρόκειται αυτή η αύξηση να λάβει χώρα; Θέλω συγκεκριμένες απαντήσεις παρακαλώ.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Και εμείς ευχαριστούμε.

Τον λόγο έχει ο κ. Μηταράκης.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων): Δεν μπορώ να μην ξεκινήσω απαντώντας σε αυτό που με ρωτήσατε, εάν πιστεύω ότι η χώρα θα έβγαινε οριστικά από την κρίση το 2014 εάν δεν υπήρχε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Ναι, η χώρα θα είχε βγει από την κρίση εάν δεν ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Μας οδήγησε πολλά χρόνια πίσω, μας έφερε ένα αχρείαστο τρίτο μνημόνιο, φόρτωσε τον ελληνικό λαό με φορολογικά βάρη, φέρατε τον νόμο Κατρούγκαλο -που κρίθηκε αντισυνταγματικός- και μειώσατε τις συντάξεις. Όλα αυτά δεν θα είχαν γίνει εάν δεν υπήρχε η κυβέρνηση Τσίπρα. Αυτό είναι το πολιτικό σκέλος της απάντησης.

Δευτερολογία Ν. Μηταράκη στη Βουλή: 

Ως προς το θέμα της αύξησης του κατώτατου μισθού δεν διαφωνείτε. Επιβεβαιώσατε ότι εφαρμόσατε τον Νόμο Βρούτση του 2013 με δύο χρόνια καθυστέρηση. Αυτός ήταν ο λογαριασμός της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στους ανθρώπους που εργάζονται με τον κατώτατο μισθό. Περίμεναν δύο χρόνια την αύξηση, επειδή κυβερνούσατε εσείς.

Ως προς το θέμα της ανεργίας, όπως γνωρίζετε, η ανεργία άρχισε να αποκλιμακώνεται στα τέλη του 2013 επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας. Εσείς το μόνο που καταφέρατε είναι να συνεχίσετε να τη μειώνετε γραμμικά, αργά και με χαμηλής ποιότητας απασχόληση. Άρα, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά να πείτε στο θέμα της καταπολέμησης της ανεργίας.

Όσο για τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού, νομίζω έχει αποδείξει στην πράξη τους πρώτους τρεις μήνες ότι τηρεί όλες τις δεσμεύσεις του και τις κάνει ταχύτερα απ’ ό,τι είχε υποσχεθεί πριν από τις εκλογές. Άρα, μην ανησυχείτε για τις δεσμεύσεις αυτής της Κυβέρνησης. Ό,τι λέμε θα υλοποιείται.

Πάμε τώρα στο θέμα των τριετιών.

Κυρία Αχτσιόγλου, δυσκολεύομαι να καταλάβω ποια είναι η δική σας θέση στο θέμα των τριετιών, γιατί εκδώσατε μία Υπουργική Απόφαση, τη 4241/2019, για την εφαρμογή του κατώτατου μισθού και δεν είπατε λέξη για τις τριετίες, τις αγνοήσατε. Και έπρεπε η ίδια να έρθετε με μια εγκύκλιο μερικές εβδομάδες μετά, μετά από κάποια κατακραυγή, που απ’ ό,τι κατάλαβα υπήρχε στο Υπουργείο Εργασίας, που σας έλεγαν ότι ξεχάσατε τις τριετίες.

Και ήρθατε με την εγκύκλιο να πείτε κάτι διαφορετικό από αυτό που είπατε στην Υπουργική Απόφαση και γι’ αυτό έχετε δημιουργήσει το πρόβλημα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που κρίνεται κατά πόσο η εγκύκλιος είναι ή δεν είναι κανονιστική. Αυτό είναι το θέμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Έχετε έρθει με μια εγκύκλιο την οποία δεν προβλέψατε στη δική σας Υπουργική Απόφαση.

Εσείς πιστεύετε στις τριετίες; Αν τις πιστεύατε, γιατί δεν τις βάλατε στην Υπουργική Απόφαση; Αυτά πρέπει να απαντήσετε, κυρία Αχτσιόγλου.

Ως προς το θέμα των θέσεων του Υπουργείου έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως προβλέπεται. Στηρίζουμε την κείμενη νομοθεσία και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στηρίζει σε κάθε ευκαιρία τα δικαιώματα των εργαζομένων. Μην έχετε αμφιβολία για αυτό. Μην σας ανησυχεί. Ξέρουμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.

Θα στηρίξουμε τους εργαζόμενους σε κάθε ευκαιρία και θα είμαστε σκληροί απέναντι στους εργοδότες που δεν εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία. Αυτή είναι η Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Τη δική σας θέση για τις τριετίες ξεχάσατε να τη βάλετε στην υπουργική σας απόφαση και δημιουργήσατε όλο το πρόβλημα.

Σας ευχαριστώ.

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση