Βουλή

Ερώτηση Ν. Μηταράκη για τις αναξιοκρατικές και αδιαφανείς τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης στον ΕΦΚΑ

Ερώτηση Ν. Μηταράκη για τις αναξιοκρατικές και αδιαφανείς τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης στον ΕΦΚΑ

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Βουλευτής Κυκλάδων Ν.Δ. κ. Ιωάννης Βρούτσης και οι αναπληρωτές τομεάρχες κ.κ. Νότης Μηταράκης (Βουλευτής Χίου) και Θεόδωρος Καράογλου (Βουλευτής Β΄ Θεσ/νικης) κατέθεσαν ερώτηση προς την υπουργό Εργασίας (Α.Π. 6144 /4-03-2019) με τίτλο «Αναξιοκρατικές και αδιαφανείς τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης στον ΕΦΚΑ»

 Ειδικότερα, το κείμενο της ερώτησης που κατατέθηκε έχει ως εξής:

«Αγανάκτηση, οργή και ανασφάλεια επικρατεί στις τάξεις των εργαζομένων στον ΕΦΚΑ, καθώς με σειρά αποφάσεών ο Διοικητής του Ε.Φ.Κ.Α. προχώρησε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 4492/2017 στην «τοποθέτηση» των στελεχών και υπαλλήλων της Κεντρικής Διοίκησης, σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στο νέο οργανισμό του φορέα (Π.Δ. 8/2019, ΦΕΚ 8/τ.Α΄/23.01.2019). Όπως όμως διαπιστώνεται, με τις αποφάσεις του αυτές ο Διοικητής του ΕΦΚΑ παραβιάζει συνειδητά τη νομιμότητα, την οποία κανονικά θα έπρεπε να διασφαλίζει. Το ζήτημα ανέδειξαν κατ’ αρχάς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με την από 22-2-2019 ανακοίνωση των συνδικαλιστικών τους σωματείων της ΠΟΣΕ ΙΚΑ- ETAM (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑ- ETAM) και της ΠΟΠΟΚΠ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ).

Συγκεκριμένα:

Ενώ το άρθρο 18 παρ. 1 α του ν. 4492/2017, ορίζει ότι επανατοποθετούνται συνολικά στις νέες οργανικές μονάδες, όλοι οι υπάλληλοι που προΐστανται μέχρι σήμερα, διαπιστώνουμε ότι, η Διοίκηση του ΕΦΚΑ, προχωρά παρανόμως, στην τμηματική επανατοποθέτηση των στελεχών του φορέα, ξεκινώντας από την Κεντρική Διοίκηση. Με αυτό τον τρόπο, υπάρχει άμεσος κίνδυνος, όταν τελειώσει αυτή η «τμηματική» διαδικασία, να βρεθούν χωρίς «θέση ευθύνης», πολλοί υπάλληλοι, που σήμερα ασκούν αυτά τα καθήκοντα. Είναι φανερό, ότι επιλέχθηκε αυτή η διαδικασία από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, ώστε να προωθηθούν σε θέσεις ευθύνης κάποιοι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν με τα τυπικά προσόντα που διαθέτουν, να «τοποθετηθούν» σ’ αυτές, παραγκωνίζοντας άλλους οι οποίοι διαθέτουν περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας αλλά και άσκησης καθηκόντων σε αντίστοιχες θέσεις ευθύνης, κατά παράβαση και του άρθρου 18 παρ. 1β του ν.4492/2017.

Όπως γίνεται αντιληπτό, με αυτές τις αναξιοκρατικές επιλογές της, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας που ουσιαστικά διοικεί τον ΕΦΚΑ, επιδιώκει την δημιουργία μίας νέας ιεραρχίας στον Ενιαίο Φορέα, παραβιάζοντας βάναυσα κάθε έννοια νομιμότητας και κανόνων αξιοκρατίας. Περαιτέρω, ενώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 18 παρ. 4 ν. 4492/2017, θα πρέπει «μέσα σε ένα (1) μήνα από το χρόνο έναρξης ισχύος των οικείων οργανικών διατάξεων», να γίνει η προκήρυξη των θέσεων ευθύνης, επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης κι εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, για τις θέσεις ευθύνης επιπέδου Διευθύνσεων και Τμημάτων του ΕΦΚΑ, καμία τέτοια προεργασία δεν έχει υπάρξει από μεριάς της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, με συνέπεια όσοι υπάλληλοι έχουν τοποθετηθεί μη νομότυπα σε θέσεις ευθύνης να απολαμβάνουν το προνόμιο της αυξημένης μοριοδότησης, σε βάρος όλων εκείνων των υπαλλήλων που αντικειμενικά διαθέτουν τα προσόντα, ώστε να κριθούν για τις θέσεις αυτές από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

Επειδή, με τις άνω μεθοδεύσεις, προκύπτουν σαφώς αναξιοκρατικές και αδιαφανείς τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης στον ΕΦΚΑ.

Επειδή, η Διοίκηση του ΕΦΚΑ και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας, όφειλαν να είχαν μεριμνήσει για τη δημιουργία «επετηρίδας» των υπαλλήλων του φορέα, ώστε να είναι καταγεγραμμένα και γνωστά σε όλους τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα, στα πλαίσια της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης

Επειδή, τις άνω μεθοδεύσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων και καταστρατηγούν την κείμενη νομοθεσία, τις καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, πολλοί εκ των οποίων τόσο σε συλλογικό επίπεδο δια των σωματείων τους, όσο και ατομικά θα προσφύγουν και δικαστικά κατά των παράνομων αποφάσεων της Διοίκησης του ΕΦΚΑ

Επειδή, η κυβέρνηση εσκεμμένα δίνει μια εντύπωση εύρυθμης λειτουργίας του ΕΦΚΑ, την ώρα που επικρατεί κατάσταση πλήρους απορρύθμισης.

Ερωτάται η κα. Υπουργός:

  1. Με ποια κριτήρια προέβη η Διοίκηση του ΕΦΚΑ στις τοποθετήσεις των υπαλλήλων στις νέες οργανικές μονάδες; Γιατί προχωρά παρανόμως στην τμηματική επανατοποθέτηση των στελεχών του Φορέα;
  2. Υπάρχει πρόθεση προκήρυξης των θέσεων ευθύνης; Αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τοποθέτησης;
  3. Υπάρχει η πρόθεση δημιουργίας επετηρίδας των υπαλλήλων του φορέα με καταγραφή των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους και εάν ναι ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
  4. Πώς θα αντιδράσει η Διοίκηση του ΕΦΚΑ και του Υπουργείου στις δικαστικές προσφυγές των σωματείων και των υπαλλήλων του Φορέα;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση