Βουλή

Όσοι δεν προλάβατε να πάρετε σύνταξη … κρίμα χάσατε… Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη

Όσοι δεν προλάβατε να πάρετε σύνταξη … κρίμα χάσατε… Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη

Ο αν. Τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της ΝΔ, κ. Νότης Μηταράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η αγωνία της κυβέρνησης να τακτοποιήσει όπως – όπως τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης, για να κλείσει την αξιολόγηση, είναι εμφανής. Αυτό αποδεικνύεται από το έγγραφο του ΕΦΚΑ (επισυνάπτεται) προς τους υπαλλήλους να «εξαφανίσουν» από το σύστημα τις εκκρεμείς συντάξεις με κάθε τρόπο… Το αποτέλεσμα δεν την ενδιαφέρει: είτε θετικά, είτε αρνητικά, είτε ….  για κάθε άλλη αιτία.

Όσοι λοιπόν έκαναν αίτηση ως 31.12.2016 και δεν πρόλαβαν να πάρουν σύνταξη, η κυβέρνηση τους λέει: λυπούμαστε που δεν σας εξυπηρετήσαμε …. κάποια άλλη φορά. Ή αλλιώς: Κρίμα χάσατε…

Και χωρίς να ντρέπεται, γιατί η καθυστέρηση έκδοσης των συντάξεων δεν οφείλεται σε λάθη των ασφαλισμένων, αλλά στη δική της ανικανότητα να οργανώσει και να λειτουργήσει τον ΕΦΚΑ.

Κατέθεσα σήμερα σχετική ερώτηση στη Βουλή (2606/24-05-2018) και ζητώ από την αρμόδια υπουργό εξηγήσεις: πόσες αιτήσεις συνταξιοδότησης κλείνουν «για άλλη αιτία» και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για τους αιτούντες.

Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση εφαρμόζει στην πράξη το σύνθημά της: Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη…»

 

Δείτε το έγγραφο του ΕΦΚΑ:

Έγγραφο ΕΦΚΑ για άρον-άρον κλείσιμο συντάξεων

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: «Διαχείριση εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης μέχρι 31.12.2016».

Σε πρόσφατο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Απονομής Συντάξεων του ΕΦΚΑ δίνεται η εντολή στους υπαλλήλους να επιταχύνουν τις διαδικασίες εκκαθάρισης των εκκρεμών αιτήσεων. Στο εν λόγω έγγραφο διαβάζουμε ότι «οι αιτήσεις να κλείσουν και από το σύστημα του workflow έως 31/5/2018 αποδίδοντας αριθμό απόφασης ή για άλλη αιτία».

Αποδεικνύεται από το συγκεκριμένο έγγραφο, ότι βασικός στόχος του ΕΦΚΑ και της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να βγουν εκτός συστήματος όσο γίνεται μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων, ακόμα και για όσες εξακολουθούν να υφίστανται εκκρεμότητες. Αυτό σημαίνει ότι αιτούντες που περιμένουν να λάβουν τη σύνταξή τους ήδη πριν την 31η Δεκεμβρίου 2016 θα κλείσει ο φάκελός τους χωρίς να λάβουν ούτε εγκριτική, ούτε απορριπτική απόφαση.

Με δεδομένα τα ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Ποιες είναι οι «άλλες αιτίες», για τις οποίες μπορεί να κλείσει ένας αριθμός πρωτοκόλλου, (πέραν της έγκρισης ή απόρριψης);

2. Πόσες είναι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης οι οποίες θα κλείσουν στο σύστημα «για άλλη αιτία»; Τι ποσοστό αποτελούν στο σύνολο των αιτήσεων που θα «κλείσουν» και τι ποσοστό αποτελούν στο σύνολο των εκκρεμών αιτήσεων;

3. Ποιες είναι οι επιπτώσεις για τους αιτούντες; Θα κληθούν να επανυποβάλλουν αίτηση; Και ποια θα είναι η επιπλέον καθυστέρηση που θα υποστούν; 

4. Είναι σήμερα σε θέση ο ΕΦΚΑ να εκδίδει συντάξεις στις περιπτώσεις παράλληλης και διαδοχικής ασφάλισης;     

Ο ερωτών Βουλευτής

Νότης Μηταράκης

 

Ακολουθεί η απάντηση της Υπουργού:

 

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση