Ερώτηση Ν. Μηταράκη προς τους Υπουργούς Εργασίας και Οικονομικών για τις αποδοχές και τις κρατήσεις υπαλλήλων που διορίστηκαν αναδρομικά.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
1. Την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
2. Τον Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Διαχείριση των αναδρομικών αποδοχών και ασφαλιστικών κρατήσεων υπαλλήλων που διορίστηκαν σε θέσεις του δημοσίου μετά από δικαστικές αποφάσεις».
Οι περιπτώσεις δυσλειτουργιών λόγω του ότι δεν υπάρχει πραγματική συνένωση των πρώην Ταμείων στον ΕΦΚΑ συνεχίζονται, και διαρκώς έρχονται στο φως νέες. Μια από αυτές αφορά στον τρόπο διαχείρισης των αναδρομικών αποδοχών και των ασφαλιστικών κρατήσεων υπαλλήλων που διορίστηκαν σε θέσεις του δημοσίου μετά από δικαστικές αποφάσεις και για τους οποίους ο διορισμός ανατρέχει σε παλαιότερη ημερομηνία.
Συγκεκριμένα, στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου της Περιφέρειας Β. Αιγαίου, το 2014 διορίστηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία 2 υπάλληλοι, για τις οποίες όμως το 2017 αναγνωρίστηκε η αναδρομική ισχύ του διορισμού τους από το 2008, δυνάμει των 732/2016 και 48/2017 πρακτικών του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και της ΑΠ 484/25.10.2017 απόφασης Αντιπεριφερειάρχη Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Β. Αιγαίου (ΦΕΚ 1417Γ/29.12.2017). Αναγνωρίστηκαν δηλαδή αναδρομικές αποδοχές περίπου 6 ετών (2008-2014) για τις οποίες πρέπει να γίνουν οι αντίστοιχες ασφαλιστικές κρατήσεις.
Έκτοτε, η Περιφέρεια Β. Αιγαίου ζητάει οδηγίες τόσο από το ΓΛΚ όσο και από τον ΕΦΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας, ως προς το πώς θα χειριστεί τα ζητήματα τόσο των αναδρομικών αποδοχών των 2 υπαλλήλων, όσο και των κρατήσεων που θα πρέπει να αποδοθούν για το διάστημα από το 2008-2014. Ωστόσο διαφαίνεται ότι οι υπηρεσίες δε γνωρίζουν πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, ούτε εάν απαιτείται κάποιου είδους νομοθετική ρύθμιση. Ως αποτέλεσμα, καθυστερεί σημαντικά τόσο η καταβολή των οφειλόμενων ποσών από αναδρομικές αποδοχές όσο και η απόδοση οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν πλείστες ανάλογες περιπτώσεις, οι οποίες χρήζουν αντιμετώπισης.
Με δεδομένα τα ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1. Ποιο είναι το πλαίσιο βάσει του οποίου αντιμετωπίζονταν οι παρόμοιες υποθέσεις αναδρομικών αποδοχών και ασφαλιστικών εισφορών δημοσίων υπαλλήλων πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 4387/2016; Πώς αντιμετωπίζονται μετά τον νόμο 4387/2016 οι εν λόγω υποθέσεις; Υπάρχει διαφοροποίηση εάν η περίοδος στην οποία αφορούν τα αναδρομικά είναι προ του ν.4387/2016;
2. Πότε θα επιλυθεί το εν λόγω ζήτημα από το Υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ και πότε θα λάβουν σχετικές οδηγίες οι φορείς στους οποίους υπάρχουν εκκρεμότητες για την καταβολή αναδρομικών αποδοχών και ασφαλιστικών εισφορών δυνάμει δικαστικών αποφάσεων;
3. Πόσες είναι οι σχετικές υποθέσεις που εκκρεμούν ανά την Ελλάδα στο σύνολο των δημόσιων υπηρεσιών και φορέων;
Ο ερωτών βουλευτής
Νότης Μηταράκης
Δείτε τις απαντήσεις των Υπουργών στη συνέχεια: