Βουλή

Στα λόγια στηρίζουν τις ακριτικές περιοχές. Στην πράξη, το Υπουργείο αφήνει τα σχολεία Οινουσσών χωρίς καθηγητές (ερώτηση & απάντηση)

Στα λόγια στηρίζουν τις ακριτικές περιοχές. Στην πράξη, το Υπουργείο αφήνει τα σχολεία Οινουσσών χωρίς καθηγητές (ερώτηση & απάντηση)

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, κατέθεσε ο βουλευτής Χίου κ. Νότης Μηταράκης, σχετικά με τις ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Οινουσσών. Για το θέμα αυτό, ο κ. Μηταράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Οινούσσες αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις καθηγητών σε μια σειρά από βασικές ειδικότητες: Οικονομολόγο, Ειδικής Αγωγής, Ξένων Γλωσσών, Ναυτικών Μαθηματικών και Πληροφορικής. Με αποτέλεσμα τα παιδιά που προετοιμάζονται για Πανελλήνιες, και όχι μόνο, να μένουν πίσω. Όταν ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ και ο κ. Υπουργός μας έλεγαν ότι ξεκινάμε τη σχολική χρονιά χωρίς ελλείψεις, ήταν πλημμελώς ενημερωμένοι (στην καλύτερη των περιπτώσεων). Εκτός και αν οι Οινούσσες δε βρίσκονται στις άμεσες προτεραιότητές τους.

Ζητάω άμεσες απαντήσεις για το πότε θα καλυφθούν τα κενά με καθηγητές. Όλοι στα λόγια αναγνωρίζουν ότι οι ακριτικές περιοχές πρέπει να στηριχθούν. Αλλά στην πράξη έχουμε σχολεία να υπολειτουργούν και το Υπουργείο να κωφεύει…»

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ελλείψεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Οινουσσών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς».

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, και παρά τις διαβεβαιώσεις τόσο του Πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, όσο και του Υπουργού Παιδείας, ότι τα σχολεία ξεκινάνε χωρίς ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, η πραγματικότητα τους διαψεύδει.

Στις ακριτικές Οινούσσες, σημαντικές ελλείψεις σημειώνονται στα σχολεία Β’ Βάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο και Λύκειο). Συγκεκριμένα λείπουν οι εξής ειδικότητες: Οικονομολόγος, Ειδικής Αγωγής, Ξένων Γλωσσών, Ναυτικών Μαθηματικών και Πληροφορικής. Ως αποτέλεσμα, έχουμε μαθητές της Τρίτης Λυκείου, οι οποίοι δεν προχωρούν με την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες, μαθητές με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες που αδυνατούν να παρακολουθούν το κανονικό πρόγραμμα, αλλά και τους υπόλοιπους μαθητές να μην προχωρούν.

Με δεδομένο ότι:

Πρέπει να δείχνουμε όλοι έμπρακτα τη στήριξή μας στους κατοίκους των ακριτικών περιοχών και να μη μένουμε στα λόγια

Η παροχή δημόσιας Παιδείας είναι βασική υποχρέωση της Πολιτείας και θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Γιατί, και παρά τις εξαγγελίες, η σχολική χρονιά ξεκίνησε και συνεχίζεται με ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών;

2. Πότε θα καλυφθούν οι κενές θέσεις και ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου προς αυτή την κατεύθυνση;

Ο ερωτών βουλευτής,

Νότης Μηταράκης

 

Δείτε την απάντηση του Υπουργού στη συνέχεια:

Απάντηση Υπ. Παιδείας σε ερώτηση Ν. Μηταράκη για τις ελλείψεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Ο... by Notis Mitarachi on Scribd

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση