Βουλή

Ερώτηση Ν. Μηταράκη για τη λειτουργία μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ

Ερώτηση Ν. Μηταράκη για τη λειτουργία μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ

Ο τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της ΝΔ, βουλευτής Κυκλάδων κ. Γιάννης Βρούτσης και ο αναπληρωτής τομεάρχης, βουλευτής Χίου κ. Νότης Μηταράκης, κατέθεσαν ερώτηση στην Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετικά με τη λειτουργία του μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ και τα λάθη που παρατηρήθηκαν σε αυτό.

Ο κ. Νότης Μηταράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά:

«Η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων συνεχίζεται. Οι πολίτες καθημερινά ανακαλύπτουν λάθη στα προσωπικά και ασφαλιστικά τους στοιχεία. Λάθη μπορεί να είναι από «απλό» λάθος στο ονοματεπώνυμο ή τη διεύθυνση μέχρι … απώλεια ενσήμων.

Ο νέος ΕΦΚΑ μοιάζει να είναι «χαμένος στη μετάφραση». Κατά τη διαδικασία ενοποίησης των μητρώων σε ένα ενιαίο … υπήρξε απώλεια στοιχείων. Τι κάνει το Υπουργείο και η Διοίκηση του ΕΦΚΑ για αυτό; Μέχρι στιγμής δε δείχνει να συγκινείται καθώς δεν έχουν δώσει καμία οδηγία σε υπαλλήλους και ασφαλισμένους για την αντιμετώπιση αυτών των λαθών.

Τι σημαίνει αυτό; Για άλλη μια φορά οι ασφαλισμένοι θα ταλαιπωρηθούν και θα έρθουν αντιμέτωποι με τη γραφειοκρατία. Για άλλη μια φορά οι υπάλληλοι θα αντιμετωπίσουν οργισμένους πολίτες, χωρίς να μπορούν να τους εξυπηρετήσουν.

Η ηγεσία του Υπουργείου, αλλά και η Διοίκηση του ΕΦΚΑ πρέπει να απαντήσουν εδώ και τώρα για τους λόγους που προκάλεσαν τα λάθη και τα προβλήματα στο νέο ενιαίο μητρώο και να εξηγήσουν τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν για να δρομολογήσουν την άμεση επίλυσή τους.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: «Λειτουργία μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ»

Με την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι έρχονται αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Τα λάθη ποικίλλουν από μια απλή διαφορά στα στοιχεία επικοινωνίας μέχρι και την «εξαφάνιση» του Αριθμού Μητρώου και κατά συνέπεια των ενσήμων, «εξαφάνιση» αριθμών μητρώου ήδη συνταξιούχων, «εξαφάνιση» ασφαλιστικής ικανότητας κλπ.

Ουσιαστικά πρόκειται για μη επικαιροποιημένα στοιχεία. Σήμερα το Μητρώο ΕΦΚΑ δεν περιλαμβάνει τα στοιχεία/ εγγραφές από την πιο πρόσφατη ενημέρωση, η οποία είχε πραγματοποιηθεί από τους φορείς, αλλά «κάποια» προγενέστερη, άγνωστης ημερομηνίας.

Σήμερα πληθαίνουν οι περιπτώσεις όπου οι ασφαλισμένοι συνειδητοποιούν τα λάθη και τις ελλείψεις και προστρέχουν στον ΕΦΚΑ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν οδηγίες και διαδικασίες εκ μέρους του ΕΦΚΑ, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Αυτό ρίχνει το βάρος στους ασφαλισμένους να αναζητήσουν τα στοιχεία τους στο σύστημα προκειμένου να διαπιστώσουν την ορθότητά τους ή μη και στη συνέχεια να αποταθούν στις υπηρεσίες για να γίνουν οι διορθώσεις. Με τον τρόπο αυτό, μοιραία, θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση προκειμένου να εντοπιστούν και αποκατασταθούν τα λάθη. Πολίτες που ανακάλυψαν ότι ο Αριθμός Μητρώου τους έχει «εξαφανιστεί» ή εμφανίζει στοιχεία διαφορετικού προσώπου, όσοι είχαν 2 ΑΜΑ και ανακαλύπτουν ότι ό ένας εκ των 2 δεν υπάρχει πλέον, αλλοδαποί που θα πρέπει να ανανεώσουν την κάρτα παραμονής και δε βρίσκουν τα ένσημά τους, είναι μερικές μόνο από τις μεγάλες κατηγορίες ασφαλισμένων που θα υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία λόγω των λαθών της μετάπτωσης.

Επιπλέον, όσο παραμένουν τα προβλήματα στο μητρώο του ΕΦΚΑ δε θα μπορεί να λειτουργήσει καμιά ηλεκτρονική υπηρεσία, περιλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης.

Για τους λόγους αυτούς ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Ποια είναι η αιτία που προκάλεσε αυτή την «απώλεια» στοιχείων κατά τη μετάπτωση; Εφαρμόστηκαν ορθά οι κανόνες μετάπτωσης που καθορίσθηκαν από τους φορείς, την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. και τις ομάδες του ΕΦΚΑ; Τι προκάλεσε την αδυναμία του συστήματος να ταυτοποιήσει τα στοιχεία των ασφαλισμένων κατά τη μετάπτωση;

2. Έγινε έλεγχος του ενοποιημένου συστήματος πριν αυτό παραδοθεί; Από ποιον φορέα θα έπρεπε αυτός να πραγματοποιηθεί, σύμφωνα και με τυχόν συμβατικές υποχρεώσεις; Υπάρχει πρακτικό παράδοσης – παραλαβής και αν ναι, πιστοποιείται σε αυτό η ορθή και ακριβής μετάπτωση των στοιχείων;

3. Ποια και πόσα είναι τα καταγεγραμμένα λάθη / «απώλειες» στις εγγραφές του συστήματος; Πώς προχωράει η αποκατάσταση των προβλημάτων του συστήματος και ποιο το χρονοδιάγραμμα πλήρους αποκατάστασης;

4. Ποια η στάση της διοίκησης του ΕΦΚΑ και πώς θα συντονίσει τους φορείς και τις ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων; Ποιο το χρονοδιάγραμμα;

5. Έχει εγκατασταθεί το «νέο μητρώο του ΕΦΚΑ» σε όλους τους φορείς; Αν όχι, γιατί συμβαίνει αυτό και ποιο το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης;

6. Έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή του web – Μητρώου ή εκκρεμούν ακόμα διορθώσεις;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ιωάννης Βρούτσης, βουλευτής Κυκλάδων

Νότης Μηταράκης, βουλευτής Χίου

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση