Βουλή

Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση: Δυστυχώς, επιβεβαιώνει η Κυβέρνηση το πάγωμα του έργου του αεροδρομίου και λοιπών έργων άνω των €4 εκ. στη Χίο

Ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Νότης Μηταράκης αναφερόμενος στα αποτελέσματα της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για τη με αριθμό 188/5-5-2015 επίκαιρη ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Οικονομικών, σχετικά με τις καθυστερήσεις στην επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου της Χίου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

Ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Νότης Μηταράκης αναφερόμενος στα αποτελέσματα της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για τη με αριθμό 188/5-5-2015 επίκαιρη ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Οικονομικών, σχετικά με τις καθυστερήσεις στην επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου της Χίου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Η Κυβέρνηση επιβεβαίωσε χθες στη Βουλή ότι έχει παγώσει, λόγω μη έγκρισης κονδυλίων, η περίφραξη και προετοιμασία του εδάφους για την επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου Χίου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη για το νησί μας που δεν δικαιολογείται καθώς η προηγούμενη Κυβέρνηση εντός χρονοδιαγράμματος είχε ολοκληρώσει την απαλλοτρίωση, την παραλαβή των απαραίτητων εκτάσεων και την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών.

Δυστυχώς όμως, οι οδυνηρές επιπτώσεις από την αριστερή διακυβέρνηση δεν σταματούν εδώ. Στη χθεσινή συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή για το αεροδρόμιο επιβεβαιώθηκε ότι η κυβέρνηση προχωρά και στην απένταξη έργων άνω των 4εκ Ευρώ για την Χίο. Και όλα αυτά με την αιτιολογία της «αδυναμίας ολοκλήρωσης εντός του έτους των σχετικών διαδικασιών». Πρόκειται για μια πολύ βολική δικαιολογία καθώς όλοι γνωρίζουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχασε αδικαιολόγητα τρείς κρίσιμους μήνες.

Τέλος επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα η φορά ότι τα μέλη της κυβέρνησης δεν αντέχουν την κριτική όταν οι Βουλευτές ασκούν τον θεσμικό τους ρόλο. Και επιδίδονται σε πρωτοφανείς προσωπικές επιθέσεις και υπαινιγμούς μόνο και μόνο για να μην απολογηθούν στην κοινή γνώμη για τα οδυνηρά αποτελέσματα της πολιτικής τους. Η στρατηγική αυτή δεν θα μακροημερεύσει. Αντί η Κυβέρνηση να παγώνει τα ώριμα έργα, όπως πάγωσε και τη δημιουργία ξενόγλωσσου Ναυτιλιακού Τμήματος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, αντί να κάνει στείρα αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση έχει την ευθύνη να προχωρήσει  τα έργα για το καλό της οικονομίας και της κοινωνίας.»

Πρωτολογία Ν. Μηταράκη

Κύριε Υπουργέ Αναπληρωτά, η επέκταση του αεροδρομίου της Χίου είναι απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη του νησιού, που αναζητά μέσα στην κρίση νέες πηγές εισοδήματος. Είναι ένα νησί με πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, το οποίο όμως ακόμη δεν έχει καταφέρει να αναπτυχθεί τουριστικά.

Όσον αφορά την προηγούμενη Κυβέρνηση, εντός του 2014, μέσα στο χρονοδιάγραμμα με το οποίο είχαμε δεσμευθεί, παραλάβαμε όλη την έκταση που χρειάζεται για την επέκταση του διαδρόμου, ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις, πληρώθηκαν οι κάτοχοι της γης και έγιναν οι απαραίτητες αποβολές, ώστε τον Δεκέμβριο το Υπουργείο Οικονομικών παρέλαβε πλήρως την έκταση και την παρέδωσε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Το έργο, λοιπόν, της επέκτασης του διαδρόμου μπήκε επιτέλους στη φάση της υλοποίησης.

Στις αρχές Ιανουαρίου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε δεσμευθεί ότι θα πραγματοποιήσει τη δημοπράτηση του έργου της περίφραξης, της ισοπέδωσης της έκτασης και της αποκομιδής των υλικών, ώστε να είναι πλέον έτοιμη η διαδικασία για την κατασκευή του διαδρόμου.

Όπως γνωρίζετε, υπάρχει ήδη εμπεριστατωμένη μελέτη, υπάρχει το master plan και αναμένονται επιπλέον έργα: η ολοκλήρωση της μελέτης, η σύνταξη της μελέτης για την αναρρύθμιση του υφιστάμενου αεροσταθμού, η παράκαμψη του παραλιακού δρόμου στο σημείο που πλησιάζει την επέκταση του διαδρόμου και, τέταρτον, η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων στη νότια πλευρά, η οποία έχει σχεδιαστεί για τη στάθμευση περισσότερων αεροσκαφών.

Αυτά τα έργα είναι ήδη στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τίποτα, όμως, εντός του 2015 δεν έχει γίνει. Θα θεωρούσα ότι είναι, ας πούμε, μια φυσιολογική καθυστέρηση, λόγω της αλλαγής Κυβέρνησης.

Βέβαια, πρέπει να τονίσω ότι η αναποτελεσματική διαπραγμάτευση, την οποία κάνετε στο πλαίσιο του EUROGROUP, έχει οδηγήσει τη χώρα σε μια πολύ μεγάλη έλλειψη ρευστότητας και πιθανόν σε αυτό να οφείλεται η καθυστέρηση.

Όμως, άκουσα και στελέχη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, μετά από δεκαετίες που στο νησί συζητάμε για την επέκταση του αεροδρομίου, να ζητούν πάλι διαβούλευση από την αρχή, γεγονός που όχι μόνο δεν θα επιταχύνει την υλοποίηση του έργου, αλλά θα φέρει και νέες καθυστερήσεις.

Κύριε Υπουργέ, οι πολίτες της Χίου θέτουν ένα πολύ απλό ερώτημα: Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην υλοποίηση του έργου ή το αεροδρόμιο θα αποτελέσει ένα ακόμη έργο υποδομής που θα είναι «κολλημένο» λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων; Και αν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα σκοπεύετε να προχωρήσετε;

Ευχαριστώ.

Δευτερολογία Ν. Μηταράκη

Κύριε Υπουργέ, πράγματι να δεχτώ ότι έχω μία αγωνία. Έχω μια πολύ μεγάλη αγωνία να γίνουν έργα στον τόπο μου.

Εσείς, όμως, πρέπει να έχετε μια μεγαλύτερη αγωνία να παράγετε έργο στο Υπουργείο στο οποίο είστε και να μην περιορίζεστε στο να κάνετε αντιπολίτευση στην Αντιπολίτευση. Διότι, όπως σας είπα στην πρωτολογία μου, το 2014 αυτό που έπρεπε να κάνω εγώ, ως Υφυπουργός Ανάπτυξης, το έκανα. Ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις, παρέλαβα τη γη, τη δώσαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον Ιανουάριο έστειλε στα εντελλόμενα για να γίνει το έργο της περίφραξης και ακόμα δεν το έχετε εγκρίνει.

Αυτό φαίνεται ότι δεν είναι στις σημειώσεις που σας δώσανε, γιατί το έργο, ναι, θέλει την ολοκλήρωση της μελέτης για να γίνει ο διάδρομος, αλλά για να γίνει η περίφραξη του χώρου και να ξεκινήσει το έργο υπήρχε ήδη έτοιμη δημοπράτηση και απλώς δεν έχετε καταφέρει, επειδή έχετε στερήσει στη χώρα τα απαραίτητα κονδύλια, να προχωρήσετε αυτό το έργο.

Γενικότερα, ως προς τα αεροδρόμια, αναφερθήκατε σε πολλά προβλήματα και γι’ αυτό έπρεπε να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και χάνετε μήνες και στο τέλος μάλλον θα την κάνετε, αλλά θα χάσετε άλλη μία σεζόν για τον ελληνικό τουρισμό.

Κύριε Υπουργέ, το Σύνταγμα και η Ρήτρα Νησιωτικότητας -έχετε δίπλα και τον Αναπληρωτή Υπουργό Αιγαίου- επιβάλλει να κάνουμε κάτι παραπάνω για τα νησιά μας, όχι κάτι λιγότερο. Η μεταφορά, η μετακίνηση για τα νησιά είναι θέμα ζωτικής σημασίας, η ακτοπλοΐα και τα αεροδρόμια. Άρα, έπρεπε να είναι μεγαλύτερης προτεραιότητας αυτό για σας.

Τελικά, όμως, τι κάνει αυτή η Κυβέρνηση; Ετοιμάζεται να επιβάλει ειδικούς φόρους διανυκτέρευσης στα νησιά του Αιγαίου και μόνο, ειδικούς κανόνες για τη χρήση πιστωτικής κάρτας στα νησιά και μόνο, εφαρμόζοντας αντισυνταγματικά, αν είναι σωστές οι διαρροές, τη Ρήτρα Νησιωτικότητας.

Για τη Χίο όμως δεν έχετε κάνει μόνο αυτό, να παγώσετε το έργο του αεροδρομίου. Απ’ ό,τι φαίνεται, το κόμμα διοικεί την Κυβέρνηση, γιατί το πάγωμα δείχνει ότι πέφτετε στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην ανάγκη όλου του νησιού, που έχει εκφραστεί με πολύ μεγαλύτερες από τις κομματικές μας πλειοψηφίες.

Προχωράτε στη ματαίωση του ξενόγλωσσου Τμήματος Ναυτιλίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό μέτρο, το οποίο ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και αυτή η Κυβέρνηση, απ’ ό,τι λέει ο αρμόδιος Υπουργός, χωρίς αντάλλαγμα για το νησί θέλει να παγώσει.

Μια που μιλάμε όμως για το δικό σας τομέα, σε μόλις εκατό μέρες έχετε καταφέρει να απωλέσετε από το νησί μας πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά έργα και όσο περνούν οι μέρες ο λογαριασμός μεγαλώνει. Αυτός είναι ο μίνι απολογισμός των πρώτων εκατό ημερών, ένας ολέθριος απολογισμός για τη Χίο, που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από ισχυρισμούς για τα δήθεν πιεστικά χρονοδιαγράμματα. Δεν είχατε την πολιτική βούληση να τα κάνετε και δεν τα κάνατε.

Θα σας δώσω κάποια παραδείγματα. Πρώτο είναι η απένταξη έργου 475 χιλιάδων ευρώ για την ψηφιακή καταγραφή, απεικόνιση και βελτιστοποίηση της καλλιέργειας μαστίχας.

Δεύτερο παράδειγμα είναι το πρόγραμμα 350 χιλιάδων ευρώ για τις ψηφιακές υπηρεσίες διαχείρισης και προβολής του πολιτισμικού αποθέματος της Χίου μέσω της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσών.

Τρίτο παράδειγμα είναι η απένταξη προγράμματος 560 χιλιάδων ευρώ για την ενίσχυση του τηλεοπτικού σήματος σε περιοχές του Βορείου Αιγαίου. Ξέρετε, στη Χίο το τουρκικό ραδιόφωνο ακούγεται παντού, ενώ το ελληνικό σε λίγες περιοχές. Εμείς το εντάξαμε. Εσείς το απεντάξατε.

Απεντάξατε, επίσης, έργο 1,5 εκατομμυρίου ευρώ για ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα της Περιφερείας Βορείου Αιγαίου για την ηλεκτρονική διαχείριση διαδικασιών και υποθέσεων πολιτών.

Πέμπτον, απεντάξατε 240 χιλιάδες ευρώ για το ΚΤΕΛ Χίου και διάβασα σήμερα ότι θα απεντάξουμε ένα έργο 1,2 εκατομμυρίων ευρώ, παρά την αντίθετη διαβεβαίωση της κ. Κουντουρά για την προστασία της λιμενολεκάνης του λιμένα της Βολισσού της Χίου ως υποέργο στο Τεχνικό Δελτίο της πράξης για καταφύγιο τουριστικών σκαφών στη Βολισσό Χίου.

Στη δευτερολογία σας έχετε δικαίωμα να πείτε ό,τι θέλετε, αλλά ελπίζω να μη χάσετε τα τρία λεπτά σας κάνοντας αντιπολίτευση στην Αντιπολίτευση, λέγοντας τι παραλάβατε, διότι αν δεν μπορείτε να παραλάβετε αυτό που παραλάβατε και να κάνετε κάτι καλύτερο για τον τόπο, ίσως τότε να μην πρέπει να θέλετε να είστε Κυβέρνηση.

Τριτολογία Ν. Μηταράκη

Ο κύριος Υπουργός με κατηγόρησε για ψέματα και ότι εξυπηρετούμε. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο ίδιος ο κύριος Υπουργός επιβεβαίωσε ότι απένταξε τα έξι έργα που είπα. Επιβεβαίωσε ότι δεν έχει εγκρίνει τις δαπάνες για να γίνει η περίφραξη του αεροδρομίου. Και εξυπηρετούμε πράγματι τους κατοίκους της Χίου με την επέκταση του διαδρόμου, τους παραγωγούς μαστίχας με το έργο της μαστίχας, την Ιερά Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών με την ψηφιακή καταγραφή, τους πολίτες της Χίου που δεν βλέπουν ψηφιακό σήμα, γιατί η σύμβαση της Digea υποχρεώνει την Digea να καλύψει το 98% του πληθυσμού. Υπάρχει και το άλλο 2% του πληθυσμού, το οποίο ήταν να καλυφθεί από αυτό.

Επίσης, το πληροφοριακό σύστημα του Βορείου Αιγαίου και το θέμα του ΚΤΕΛ εξυπηρετεί τους κατοίκους και το Λιμάνι της Βολισσού. Εκεί δεν πάνε οι μεγαλοεφοπλιστές, αλλά οι ψαράδες. Άρα, δεν σας είπα κανένα ψέμα και εξυπηρετούμε τον κόσμο της Χίου. Παρακαλώ να ανακαλέσετε τον προσωπικό χαρακτηρισμό. Στα πολιτικά έχετε κάθε δικαίωμα να έχετε την άποψή σας.

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση