Βουλή

Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Ν. Μηταράκη για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ και την εισπραξιμότητα των εισφορών

Συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης με αριθμό 895/26-5-2017 του Βουλευτή Χίου κ. Ν. Μηταράκη προς την Υπουργό Εργασίας για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ και την εισπραξιμότητα των εισφορών.

Ο κ. Νότης Μηταράκης, αν. Τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της ΝΔ, βουλευτής Χίου, έκανε την ακόλουθη δήλωση σε συνέχεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ και την πορεία είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών:

«Είναι κοινή διαπίστωση ότι άλλα ανακοινώνουν μέσω Δελτίων Τύπου το Υπουργείο Εργασίας και ο ΕΦΚΑ, άλλα βλέπουμε στα επίσημα στοιχεία του ΓΛΚ και άλλα διαβάζουμε στα δημοσιεύματα.

Οι Έλληνες ασφαλισμένοι όμως, καταβάλλουν κάθε μήνα στον ΕΦΚΑ πάνω από το 30% του εισοδήματός τους. Δικαιούνται συνεπώς να γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει με τα οικονομικά του ασφαλιστικού τους ταμείου. Και για αυτό το λόγο κατέθεσα σχετική επίκαιρη ερώτηση.

Μείναμε άφωνοι ακούγοντας τον αν. Υπουργό Εργασίας να καταγγέλλει από το βήμα της Βουλής, ότι το ΓΛΚ δημοσιεύει λανθασμένα στοιχεία. Μας είπε ότι όχι μόνο δεν έχει λάβει ο ΕΦΚΑ τα 233 εκ. που λέει το ΓΛΚ ότι έχει προκαταβάλλει, αλλά το Δημόσιο χρωστάει και χρήματα στον Οργανισμό. Βέβαια, στα στοιχεία που ο ίδιος ο κ. Πετρόπουλος έδωσε στη Βουλή φαίνεται ότι ο ΕΦΚΑ έχει λάβει 253,50 εκ.. Πρόκειται για σοβαρή διάσταση απόψεων μεταξύ δύο κορυφαίων Υπουργείων και όσων δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός (σσ. Α. Πετρόπουλος: 84 εκ., ΕΦΚΑ: 253.50 εκ., ΓΛΚ: 233 εκ.) και πρέπει το θέμα να απαντηθεί υπεύθυνα και άμεσα: Τι ισχύει από όλα αυτά; Πώς γίνεται να υπάρχει αυτή η διαφορά στους υπολογισμούς;»

Δείτε τον πίνακα με την εκτέλεση του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ για το Α΄ Τετράμηνο του 2017 εδώ >>

Πρωτολογία Ν. Μηταράκη

ΝΟΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, κατ’ αρχήν είναι θετικό που έρχεστε πάντα στη Βουλή και απαντάτε τις επίκαιρες ερωτήσεις. Να σημειώσω ότι εκκρεμούν διάφορες ερωτήσεις - αναφορές που έχω καταθέσει προς το Υπουργείο, σας παρακαλώ, αν έχετε την καλοσύνη, να τα δείτε, γιατί υπάρχει μια καθυστέρηση στις απαντήσεις.

Να μπω, τώρα, επί της ουσίας: Από την ώρα που ανακοινώθηκε και λειτούργησε ο ΕΦΚΑ, υπάρχει διάσταση ανάμεσα στα στοιχεία που δηλώνει το Υπουργείο και ο φορέας σε σχέση με τα στοιχεία που ανακοινώνει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Το Υπουργείο Εργασίας σε δελτίο Τύπου ανακοίνωσε πλεόνασμα του ΕΦΚΑ 112 εκατομμύρια στο τετράμηνο έναντι προϋπολογισμού ελλείμματος. Είχατε μια υπέρβαση στόχου 346 εκατομμύρια. Είναι θετικό αυτό. Όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, κατ’ αρχήν, έχει δοθεί στον ΕΦΚΑ, το πρώτο τετράμηνο, το 72% της κρατικής πληρωμής εισφορών του ετήσιου στόχου. Έχει λάβει, δηλαδή, ο ΕΦΚΑ 233 από τα 327 εκατομμύρια που δικαιούται, ενώ εσείς ανακοινώνετε ότι έχετε λάβει μόνο 84. Υπάρχει μια διχογνωμία 150 εκατομμυρίων μεταξύ των στοιχείων του ΕΦΚΑ και των στοιχείων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Υπάρχει, απ’ ό,τι διαβάζουμε, πρόβλημα στην εισπραξιμότητα των εισφορών. Οι μη μισθωτοί τον Μάρτιο καταβάλανε 55% των εισφορών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε. Επίσης, ο Προϋπολογισμός του 2017 προέβλεπε ταμειακό έλλειμμα 687 εκατομμύρια στα ασφαλιστικά ταμεία, όμως με το μεσοπρόθεσμο που ψηφίσατε αλλάξατε την πρόβλεψη και τώρα προβλέπετε έλλειμμα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Έχουμε, δηλαδή, εκτίναξη κατά ένα δισεκατομμύριο των προβλέψεων για το έλλειμμα των ασφαλιστικών ταμείων και βέβαια είναι συχνές οι καταγγελίες για ελλείψεις βασικών αγαθών στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, όπως γραφική ύλη, καύσιμα για τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα.

Θέλουμε να μας πείτε, κύριε Υπουργέ, ποια είναι η ακριβής εικόνα της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2017. Αν υπάρχει εξοικονόμηση από ποιους κωδικούς επήλθε. Πώς εξελίσσονται τα ληξιπρόθεσμα του οργανισμού. Και από τις ασφαλιστικές εισφορές, πόση είναι η εισπραξιμότητα των ασφαλιστικών εισφορών το πρώτο τετράμηνο ανά κατηγορία ασφαλισμένου. Πόσα είναι τα ειδοποιητήρια που εστάλησαν παραδείγματος χάριν και πόσα από αυτά έχουν πληρωθεί.

Σας ευχαριστώ.

Δευτερολογία Ν. Μηταράκη

ΝΟΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κατά πρώτον από τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, τον Μάρτιο του 2017 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΦΚΑ αυξήθηκαν σε σχέση με τον Δεκέμβριο κατά 200.000.000 ευρώ, 23%.

Για τα 112.000.000 ευρώ υπέρβαση στόχου που αναφέρατε περιμένω να δω τους πίνακες, να δούμε από ποιους κωδικούς είναι και εάν πράγματι υπάρχει αυτή η υπέρβαση. Καταρχήν, εξηγείτε μόνο και μόνο από τις αυξημένες πληρωμές που έχει καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο για εισφορές το πρώτο τετράμηνο έχοντας καταβάλει προς τον ΕΦΚΑ το 72% του ετήσιου στόχου.

Μιλάτε για εισπραξιμότητα. Είναι εμφανές αυτήν τη στιγμή ότι όλη η εισπραξιμότητα του ΕΦΚΑ έρχεται από το παλιό ΙΚΑ. Είναι η εισπραξιμότητα των μισθωτών όπου οι εργοδότες και βάση του νόμου δεν έχουν την ευχέρεια -και καλώς δεν έχουν την ευχέρεια- και καταβάλλουν τις εισφορές τους στο σωστό χρόνο.

Δεν μας έχετε, όμως, πει τι συμβαίνει με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Αναφέρατε ένα 15% βελτίωση εισπραξιμότητας. Αναφέρεστε σε ποσά ή αναφέρεστε σε πρόσωπα; Δηλαδή, πληρώνουν αυτοί που έχουν τις χαμηλότερες εισφορές και αδυνατούν πλέον να πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είδαν τον υπερπολλαπλασιασμό των προσφορών τους με τα νέα εισοδηματικά κριτήρια;

Η εισπραξιμότητα ήταν 65% που είπατε τον Ιανουάριο. Ο ΕΦΚΑ, όμως, δήλωσε ότι αυτή έπεσε στο 55% τον Μάιο. Έχουμε μια κατάρρευση εισπραξιμότητας από τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν αποτελέσει ένα βασικό στόχο της φορολογικής και ασφαλιστικής πολιτικής αυτής της Κυβέρνησης σκοτώνοντας κάθε ελπίδα επιχειρηματικότητας, κάθε ελπίδα δημιουργίας σε αυτόν τον τόπο.

Και βέβαια τώρα με το τέταρτο μνημόνιο αυξήσατε μέχρι 61% τις εισφορές που καταβάλλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλάζοντας τον τρόπο υπολογισμού της ασφαλιστικής βάσης.

Βέβαια, δεν μπορώ να μην επισημάνω ότι ακόμα πληρώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες το 2017, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισφορές βάσει των εισοδημάτων του 2015, τα οποία πιθανότατα δύο χρόνια μετά να μην ανταποκρίνονται καθόλου στην πραγματικότητα. Και υπάρχει καθυστέρηση. Από ό,τι φαίνεται από την ΗΔΙΚΑ, δεν θα είναι έτοιμα αυτά τον Σεπτέμβριο.

Μιλώντας για καθυστερήσεις, δεν μπορώ να μην πω, κλείνοντας, τις τεράστιες καθυστερήσεις που υπάρχουν στην έκδοση νέων συντάξεων. Απ’ ό,τι γνωρίζουμε -και αν κάνω λάθος να μας το πείτε- δεν έχει εκδοθεί καμία οριστική σύνταξη με τους υπολογισμούς του νόμου Κατρούγκαλου, παρά την τροπολογία που φέρατε και ψηφίσατε στη Βουλή πριν από μερικές εβδομάδες.

Υπάρχει ένα αδιέξοδο στο ασφαλιστικό, υπάρχει μια υπερφορολόγηση της παραγωγικότητας σε αυτή τη χώρα και τελικά ούτε πετυχαίνουμε θετικά δημοσιονομικά αποτελέσματα στους φορείς του ασφαλιστικού, αλλά κυρίως κρατάμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά φέτος, μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ, τη χώρα σε ύφεση. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Σας ευχαριστώ. 

Πρωτολογία Α. Πετρόπουλου

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Μηταράκη, τα έσοδα για το πρώτο τετράμηνο, όπως έχουν καταγραφεί, είναι 12.485.260.000 ευρώ. Και έχουμε καταβάλει ήδη ποσά που αντιστοιχούν στους φορείς για τα συνεισπραττόμενα από τον ΕΦΚΑ και υπολείπεται να δώσουμε ακόμα 576 εκατομμύρια.

Τούτη τη στιγμή, δηλαδή, στα αποθεματικά του ΕΦΚΑ από τις εισπράξεις των 12.385.000.000 ευρώ, αφού αφαιρεθούν και τα 576.000.000 ευρώ που θα αποδοθούν στον ΕΟΠΥΥ και στους άλλους φορείς ΟΑΕΔ, ΑΚΑΓΕ, κλπ, έχουμε ένα πραγματικό πλεόνασμα 112.000.000 ευρώ.

Στο αντίστοιχο τετράμηνο του 2016 είχαμε και από την αντίστοιχη περίοδο έλλειμα 343.000.000 ευρώ. Δηλαδή, σε σύγκριση με πέρσι καταγράφεται ένα πλεόνασμα 112.000.000 ευρώ έναντι ελλείμματος 343.000.000 ευρώ που είχαμε πέρσι.

Προβλέπαμε, πράγματι, μια μείωση των εισπράξεων και ένα έλλειμμα μέσα στην πρώτη περίοδο του 2017, η οποία, όμως, πρόβλεψη δεν επιβεβαιώθηκε. Αντί για έλλειμμα, είχαμε αύξηση. Και για την ενημέρωση σας θα δώσω και έναν πίνακα σχετικά με όλα αυτά τα στοιχεία που έχει συντάξει ο προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου, όπου υπάρχουν αναλυτικά τα στοιχεία αυτά.

Έχουμε μια αύξηση της εισπραξιμότητας πάνω από 13,5% στους μισθωτούς και όσο αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες και το ΕΤΑΑ έχουμε μια αύξηση της εισπραξιμότητας σε σχέση με πέρσι κατά 15% τουλάχιστον. Είχαμε κοντά στο 50%, έχουμε κοντά στο 65% αύξηση της εισπραξιμότητας στους αυτοτελώς απασχολούμενους.

Πρέπει να σας πω ότι οι προβλέψεις που είχαμε πέρσι θα διαψευστούν ως προς τα ελλείματα με έναν τρόπο πραγματικά συντριπτικό, πράγμα που είχα πει πριν τελειώσει η περσινή χρονιά σε διάφορες ερωτήσεις της Αντιπολίτευσης ότι τελικά δεν θα έχουμε το αρχικό έλλειμα το προϋπολογισμένο στα 1.100.000.000 ευρώ περίπου που προβλεπόταν, διότι τα στοιχεία που θα προκύψουν στη συνέχεια φαίνονταν ότι θα ήταν διαφορετικά, διότι είχαμε αύξηση της εισπραξιμότητας και μείωση των δαπανών.

Θα συνεχίσω, κύριε Πρόεδρε, στη δευτερολογία μου. Ευχαριστώ.

Δευτερολογία Α. Πετρόπουλου

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Κύριε Μηταράκη, το Δημόσιο έχει καταβάλει για τους δημοσίους υπαλλήλους μόλις 84 εκατομμύρια έναντι των 340 εκατομμυρίων που οφείλει για το 2017 να καταβάλει στη διάρκεια της χρονιάς ετούτης. Συνεπώς, αυτό που λέτε δεν ισχύει.

Αν πραγματικά το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει κάνει άλλου είδους καταχωρήσεις, θα γίνουν οι σχετικές διορθώσεις. Είμαι βέβαιος γι’ αυτό. Αλλά, εκείνος που έχει το ταμείο είναι ο ΕΦΚΑ, δεν το έχει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Δεν ξέρω αν είναι πρόβλεψη καταβολής από το Δημόσιο, αλλά αν δεν έχει καταγράψει αυτά τα στοιχεία που σας λέω, προφανώς θα γίνει μια διόρθωση, αν δεν έχει γίνει ήδη. Διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και του Υπουργείου με ενημέρωσαν ότι είχαν μια συνάντηση με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, για να αποτιμήσουν με τον ορθό τρόπο τις σχετικές καταβολές και μεταβιβάσεις.

Είναι, όμως, αυτό που σας λέω: 84,5 εκατομμύρια ακριβώς έναντι 340 εκατομμυρίων όλης της χρονιάς. Δεν προκύπτει επομένως από το δεδομένο αυτό το να έχουμε καλό αποτέλεσμα, επειδή το Δημόσιο έχει δώσει χρήματα. Δεν έχει δώσει. Αντιθέτως, οφείλει για την πρώτη περίοδο να καταβάλει ένα υπόλοιπο, το οποίο για λόγους λειτουργικούς του Γενικού Λογιστηρίου δεν έχει καταβληθεί ακόμα.

Αυτό συμβαίνει, επειδή κάθε φορέας έχει ένα διαφορετικό σύστημα υπολογισμού των υποχρεώσεών του απέναντι σε διάφορους φορείς, πράγμα που προφανώς ξέρετε λόγω της προηγούμενης θητείας σας στο αρμόδιο Υπουργείο. Δεν υπάρχει ένας τρόπος για να καταβληθεί αμέσως και ακριβοχρόνως από όλο μαζί το Δημόσιο προς τον ΕΦΚΑ το ποσό που οφείλει. Αυτό γίνεται κατά φορέα και έχει ως συνέπεια να καθυστερεί η καταβολή.

Προβλέπαμε για την αντίστοιχη περίοδο του πρώτου τετράμηνου 234 εκατομμύρια έλλειμμα και έχουμε πράγματι 112 εκατομμύρια πλεόνασμα. Δηλαδή, έχουμε 346 εκατομμύρια θετική απόκλιση σε σχέση με τις προβλέψεις.

Αυτό είναι, όχι μόνο ενθαρρυντικό, είναι και ένα δείγμα που αποδεικνύει ότι βρισκόμαστε σε περίοδο διαφορετικής πορείας ως προς τα οικονομικά. Σχετίζεται και με τη βελτίωση των συνθηκών στους χώρους εργασίας. Σχετίζεται με την καλύτερη οργάνωση που έχουμε επιφέρει στο να χτυπήσουμε την εισφοροδιαφυγή και να έχουμε ταχύτερα και με πιστότερο τρόπο τις αποδόσεις που θέλουμε.

Ως προς το ποσό των βεβαιωμένων εισπράξεων, δηλαδή ως προς τα ειδοποιητήρια που έχουν πάει στους ασφαλισμένους για να καταβληθούν, πρέπει να πάρετε υπόψη σας ότι ένα ποσό από αυτό δεν είναι εισπρακτέο, από την άποψη ότι μπορεί να έχουν αποσταλεί ειδοποιητήρια σε ανθρώπους που έχουν σταματήσει να έχουν την υποχρέωση. Μπορεί ήδη να έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης. Μπορεί κάποιοι από αυτούς να έχουν λόγους απαλλαγής, διότι έχουν μια άλλη εξέλιξη στη δραστηριότητά τους ή διακοπή. Δηλαδή, το σύνολο που βλέπετε, για να κάνετε την αναλογία την οποία κάνατε, δεν είναι ακριβές. Αυτό θα το αποτιμήσουμε μετά, κατά την εκκαθάριση. Γι’ αυτό σας λέω ότι έχουμε καλύτερη εισπραξιμότητα από αυτή που φαίνεται.

Επίσης, πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι κλάδοι όπως οι δικηγόροι ή οι αγρότες δεν έχουν σπεύσει να καταβάλουν τις οφειλές ως προς το μεγαλύτερο πληθυσμό τους, διότι είχαν συνηθίσει να τις καταβάλλουν τον Ιούνιο και οι αγρότες τον Ιούλιο. Υπάρχει μια καθυστέρηση σε αυτούς τους κλάδους.

Παρά ταύτα, έχουμε μια σοβαρή προσέλευση των αγροτών και έχουμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο εισφορές που ήταν μεγαλύτερες από το πρώτο εξάμηνο πέρυσι, παρόλο που ήταν συνηθισμένοι να τις καταβάλλουν τον Ιούλιο.

Θα ήθελα να τελειώσω με ένα θέμα, κύριε Πρόεδρε. Με συγχωρείτε. Πρέπει να το τονίσω αυτό.

Έχουμε τον ν. 4669 για τις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Σε περίπου ένα μήνα θα εκδώσω τη σχετική υπουργική απόφαση για τις ρυθμίσεις των οφειλών αυτών.

Παρακαλώ πάρα πολύ -επειδή ο κόσμος δεν είναι καλά ενημερωμένος, για πολλούς λόγους, εγώ το τονίζω σε κάθε ευκαιρία- να σπεύσουν να καταβάλουν τις εισφορές από Γενάρη μέχρι και τώρα οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι γιατροί και οι δικηγόροι και οι επιστήμονες γενικά, για να μπορούν να υπαχθούν στις θετικές ρυθμίσεις των οφειλών για το προηγούμενο διάστημα, μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2016, για να μην μένουν συνέχεια εκτός των δυνατοτήτων που παρέχονται από την πολιτεία.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Πάντως, κάποια στιγμή όλοι μαζί πρέπει να δούμε το γεγονός ότι όταν ο ιδιώτης δεν είναι συνεπής στις πληρωμές του, του αλλάζουμε τα φώτα στις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα. Όταν το Δημόσιο, όπως άκουσα, δεν είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του, απλά το αναφέρουμε. Αυτό είναι διαχρονικό και δεν σας το καταλογίζω. Κάποια στιγμή πρέπει και το Δημόσιο να πληρώνει προσαυξήσεις και πρόστιμα, όχι μόνο ο ιδιώτης.

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση