Βουλή

17η Συνεδρίαση Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία

Παρέμβαση Ν. Μηταράκη στη 17η συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση σκανδάλων στο χώρο της υγείας κατά τα έτη 1997-2014 για το θέμα των αρθροσκοπήσεων.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Αυτό που φαίνεται να έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των δημοσιευμάτων το 2015, 2016 –διορθώστε με- και κατά συνέπεια, σύμφωνα με τον νόμο περί ευθύνης Υπουργών, την αμελλητί διαβίβαση του δημοσιεύματος στη Βουλή -το λέω γιατί αναφερόμαστε σε μια δικογραφία και πράγματι υπάρχει μια δικογραφία, η οποία γίνεται αυτομάτως όταν υφίστανται ένα δημοσίευμα εις βάρος πολιτικού- είναι η ιδιότητα του κ. Σαλμά. Γιατί ο κ. Σαλμάς είναι συγχρόνως και διακεκριμένος καθηγητής και ιατρός αναγνωρισμένου κύρους, ενώ παράλληλα είναι και Βουλευτής. Αυτό, λοιπόν, το γεγονός προκάλεσε το πολιτικό ενδιαφέρον για ένα θέμα ιατρικό.

Ας δούμε τα γεγονότα που έχουμε μπροστά μας. Υπάρχει μια υπουργική απόφαση στις 22 Δεκεμβρίου του 2014, όπου ο αρμόδιος Υπουργός Υγείας αποδέχεται μια ομόφωνη εισήγηση της ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, η οποία είχε ληφθεί είκοσι μέρες πριν, βάσει της οποίας δεν έγινε τιμολόγηση μιας ιατρικής διαδικασίας, αλλά έγινε μια αναγνώριση ότι μια πιο σύγχρονη μέθοδος θεραπεύει τις ίδιες ιατρικές ανάγκες με μια προγενέστερη.

Αυτή είναι μια ιατρική άποψη που εξέφρασε το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας. Είπε ότι η ανάγκη της αρθροσκόπησης μπορεί να καλυφθεί είτε με την παραδοσιακή μέθοδο που γνωρίζουμε και περιγράψατε πριν, ο κ. Παπαδόπουλος πολύ καλά, είτε με μια νέα μέθοδο που πλέον υπάρχει. Και προσφέρθηκαν από τον αγαπητό συνάδελφο από το Ποτάμι και ιατρικές δημοσιεύσεις του 2014, σύγχρονες δηλαδή, που αναφέρονται σε αυτήν τη νέα μέθοδο.

Το ΚΕΣΥ έχει είκοσι εννέα μέλη. Η Κυβέρνηση ορίζει τα τρία. Κατά συνέπεια, είκοσι έξι από τα είκοσι εννέα μέλη δεν είναι επιλογή του εκάστοτε Υπουργού Υγείας. Ο κ. Βορίδης ως Υπουργός Υγείας είχε δύο δυνατότητες. Η μία ήταν να δεχτεί την ομόφωνη απόφαση του ΚΕΣΥ, η άλλη ήταν να την απορρίψει. Εγώ θα θεωρούσα πιο μεμπτό ένας Υπουργός Υγείας, που δεν υποχρεούται συνταγματικά να είναι και ιατρός, δεν υποχρεούται να καταλαβαίνει την ιατρική βάση των προτεινόμενων θεραπειών, να απορρίψει μια ομόφωνη εισήγηση παρά να τη δεχτεί.

Αυτό, λοιπόν, έκανε ο κ. Βορίδης. Από τις εισηγήσεις των κομμάτων, από την ανάγνωση της δικογραφίας δεν προκύπτει καμμία παρατυπία του Υπουργού Υγείας στη διαδικασία που ακολούθησε. Έλαβε μια ομόφωνη εισήγηση και ο ίδιος την απεδέχθη. Αυτή είναι μια κανονική, ορθή λειτουργία της εκτελεστικής εξουσίας. Εδώ τελειώνει το πολιτικό θέμα, γιατί από εκεί και πέρα αν υπάρχουν ευθύνες άλλων προσώπων, δεν είναι πολιτικά πρόσωπα με την έννοια του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Οι Βουλευτές, σας θυμίζω, δεν καλυπτόμαστε από τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, αλλά από την κοινή ποινική διαδικασία, αν υπάρχει κάποιο θέμα.

Εγώ θέλω να θέσω το εξής ερώτημα και θα το θέσω και στους Υπουργούς που θα έρθουν, στον κ. Ξανθό, στον κ. Πολάκη, στον κ. Κουρουμπλή, σε όποιον κληθεί. Εδώ μας λέτε -και με συγχωρείτε, είμαι οικονομολόγος, δεν είμαι γιατρός- ότι υπάρχει μια πιο σύγχρονη διαδικασία η οποία κακώς, λέτε, κάνει 1.500, αλλά κάνει 300. Ερωτώ: Γιατί το Υπουργείο εξακολουθεί να πληρώνει την παλιά διαδικασία των 1.500 ευρώ, όταν θα μπορούσε με 300 μόνο ευρώ να προσφέρει στον ασθενή την ίδια υπηρεσία;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Δεν βγαίνουν 1.500. 150 και 150 είναι, κύριε Μηταράκη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Όχι, στην παλιά διαδικασία. Υπάρχει ακόμα ασθενής που πάει στο νοσοκομείο, όπως περιέγραψε ο κ. Παπαδόπουλος, μένει μέσα δύο μέρες και πληρώνει το Δημόσιο 1.500. Αφού, λοιπόν…

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ:Θα μας πείτε τον νόμο, για να ακούσουμε κι εμείς τι λέει ο νόμος.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Μισό λεπτό, μη με διακόπτετε.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:…(Δεν ακούστηκε)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Με διακόπτετε και δεν έχετε δικαίωμα.

Η γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, που το θεωρώ πιο αξιόπιστο στα ιατρικά από την οχλαγωγία των Βουλευτών της Πλειοψηφίας,…

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ε, καλά τώρα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:…λέει ότι η διαδικασία είναι η ίδια ιατρικώς.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Όταν μιλάτε για οχλαγωγία, τουλάχιστον να μην ξεχνάτε τον κ. Γεωργαντά.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ:…(Δεν ακούστηκε)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Θα μου επιτρέψετε; Έχουμε τελειώσει τα σχόλια και τις διακοπές;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Χωρίς χαρακτηρισμούς, όμως.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας λέει ότι οι δύο ιατρικές διαδικασίες είναι ιατρικά ταυτόσημες. Ο κ. Παπαδόπουλος πολύ καλά έκανε και περιέγραψε τη μια διαδικασία, την παλιά να την πω, ως πολύ οδυνηρή και οδηγεί και τον ασθενή να παραμείνει δύο μέρες στο νοσοκομείο, ενώ η σύγχρονη διαδικασία…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Είναι για θεραπευτική…

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ:Έχουμε αποκατάσταση και θεραπεία, όχι διάγνωση, μη συσκοτίζετε τα πράγματα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Θα μου επιτρέψετε;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Μη συγχέετε το χειρουργείο ενός νοσοκομείου με το ιδιωτικό ιατρείο. Για όνομα του Θεού! Ο παραλογισμός έχει και όρια!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Εγώ στηρίζομαι…

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ, ας τελειώσει…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Το χειρουργείο ενός δημόσιου νοσοκομείου έχει σχέση με το ιδιωτικό ιατρείο;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ, αφήστε τον να ολοκληρώσει.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Το Κεντρικό Συμβούλιο…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:…(Δεν ακούστηκε)

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ. Συνεχίστε, κύριε Μηταράκη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Σέβομαι την προσωπική άποψη του κάθε Βουλευτού…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Δεν είστε γιατρός. Δεν τα ξέρετε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Δεν είμαι γιατρός.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Είναι σαν να έρθω εγώ να σου πω για την τράπεζα κάτι που το ξέρεις…

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Όταν σταματήσετε να με διακόπτετε, θα συνεχίσω.

Το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας του Υπουργείου Υγείας της Ελληνικής Δημοκρατίας λέει, με απόφασή του της 2ας Δεκεμβρίου του 2014, ότι οι δύο διαδικασίες είναι ταυτόσημες. Εγώ το θεωρώ αυτό ως επίσημη γραμμή. Η ιατρική άποψη του καθενός είναι σεβαστή, να την πείτε σε ιατρικά συνέδρια.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Εκλεγμένο είναι;  Διορισμένο είναι, κύριε Μηταράκη. Το ξέρετε καλά.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Τρία από τα είκοσι εννέα μέλη.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Τα υπόλοιπα τι είναι; Εκλέγονται;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Παπαχριστόπουλε, αφήστε τώρα, σας παρακαλώ.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Ρωτάω: Γιατί συνεχίζονται και ταλαιπωρούνται ασθενείς και το Δημόσιο πληρώνει 1.500 ευρώ; Αυτό που εγώ διαβάζω από αυτήν τη δικογραφία είναι ένας ιατρικός πόλεμος μεταξύ γιατρών που παρείχαν την παλιά διαδικασία και εξακολουθούν να παίρνουν 1.500, εναντίον ιατρών που προσέφεραν μια νέα διαδικασία, την οποία με τη νέα τιμολόγηση που έχει κάνει το Υπουργείο Υγείας, απ’ ό,τι πληροφορούμαι -θα ρωτήσω τον κ. Ξανθό- δεν υπάρχει κανείς Έλληνας γιατρός διατεθειμένος να την προσφέρει.

Δεν υπάρχει ένας Έλληνας γιατρός αυτήν τη στιγμή συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ να προσφέρει τη διαγνωστική αρθροσκόπηση στο ιατρείο στη νέα τιμή. Αυτό σημαίνει ότι είναι μια τεχνητή τιμή. Είναι σαν να πούμε σε έναν δικηγόρο ότι θα πηγαίνει στον Άρειο Πάγο με ένα ευρώ. Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν δικηγόροι που με ένα ευρώ θέλουν να πάνε στον Άρειο Πάγο. Άρα, υπάρχει αυτό το θέμα, που πρέπει να συζητηθεί.

Έχω πει το εξής μέχρι στιγμής. Πρώτον, ότι όλη αυτή η ιστορία γίνεται λόγω της πολιτικής ιδιότητας του ιατρού. Δεύτερον, ότι ο κ. Βορίδης ακολούθησε πλήρως τη νόμιμη διαδικασία και ορθώς έβγαλε μια υπουργική απόφαση και εδώ ολοκληρώνεται το πολιτικό ζήτημα. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια διαδικασία που ουσιαστικά διακόπηκε και δεν προσφέρεται πλέον στους ασθενείς, με ζημία του ελληνικού κράτους και δεν έχει προκύψει από τη συζήτηση μέχρι στιγμής -θα δούμε από τους μάρτυρες που θα έλθουν-, κατά πόσον το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε περισσότερα χρήματα στους πάροχους διαγνωστικών αρθροσκοπήσεων, σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό. Γιατί βάσει του clawbackσημαίνει ότι δεν υφίσταται αυτή η δυνατότητα, να ζημιωθεί το ελληνικό Δημόσιο.

Έχει νομοθετηθεί κλειστός προϋπολογισμός. Άρα, όσοι γιατροί στην Ελλάδα προσφέρουν την υπηρεσία της διαγνωστικής αρθροσκόπησης, συνολικά, ανεξαρτήτως πόσες διαδικασίες θα γίνουν, θα λάβουν το ίδιο συνολικό ποσό. Άρα, δεν υφίσταται στην πράξη η έννοια ότι «κινδύνεψε να ζημιωθεί το ελληνικό Δημόσιο». Ίσως, πριν είκοσι χρόνια, που ήταν ανοιχτά τα νοσήλια και ήταν ανοιχτοί οι προϋπολογισμοί, να μπορούσε κάποιος να πει ότι θα εμφανιστούν περισσότεροι ασθενείς. Αλλά από εδώ δεν προκύπτει ότι εμφανίζονται περισσότεροι ασθενείς. Όσοι είχαν την ανάγκη να κάνουν διαγνωστική αρθροσκόπηση, ας πούμε ότι είναι εκατό ασθενείς, παλιά πήγαιναν και οι εκατό στο χειρουργείο. Τώρα από τους εκατό, ο ένας ή δύο ή τρεις, δεν ξέρω τα στατιστικά κύριε Πρόεδρε, ας ρωτήσουμε το Υπουργείο Υγείας πόσες συνολικά διαγνωστικές αρθροσκοπήσεις έγιναν συνολικά το 2015, το 2016 και το 2017 και τι ποσοστό από αυτές έγινε με τη νέα μέθοδο, ο αριθμός των ασθενών δεν άλλαξε. Το συνολικό κονδύλι δεν άλλαξε. Άρα, ποιο είναι το θέμα;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ:Η επιχειρηματολογία σας δεν βασίζεται πουθενά, γιατί όλες οι διαγνωστικές αρθροσκοπήσεις, αν έχουν πρόβλημα, καταλήγουν σε χειρουργική. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Δεν το έχετε καταλάβει, κύριε Μηταράκη. Τι να κάνω; Δεν είστε γιατρός.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής):Σας παρακαλώ, θα μιλήσετε μετά.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Μα, δεν μπορώ να ακούω ανακρίβειες.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής):Κύριε Παπαχριστόπουλε, σας παρακαλώ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όλες οι διαγνωστικές που έχουν μηνίσκο, που έχουν χιαστούς, που έχουν χόνδρο, θα πάνε στις χειρουργικές. Δεν το ξέρετε το θέμα, κύριε Μηταράκη. Εκτίθεστε και σας το λέω ευθέως.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής):Κύριε Παπαχριστόπουλε, σας παρακαλώ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ:Αφήστε τον να ολοκληρώσει, όμως. Θα πάρετε τον λόγο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί να πάρω τον λόγο; Ακούω τρελά. Είμαι γιατρός τριάντα πέντε χρόνια. Δεν μπορώ να ακούω τρελά εδώ μέσα. Είναι απίστευτα αυτά. Σας ακούνε δικοί σας γιατροί. Όλες οι διαγνωστικές αρθροσκοπήσεις με πρόβλημα καταλήγουν σε χειρουργείο και γίνονται χειρουργικές αρθροσκοπήσεις. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής):Σας παρακαλώ. Εντάξει. Να ολοκληρώσει.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είμαι γιατρός τριάντα πέντε χρόνια. Τι να πω!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Αντιλαμβάνομαι το ιατρικό ενδιαφέρον του κυρίου συναδέλφου. Εγώ χρησιμοποιώ τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας όπως προκύπτουν από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας. Δεν εκφράζω προσωπική άποψη.

Τέλος, να πω δύο σημεία. Πρώτον, έγινε μια αναφορά σε αυτό το ειδικό μηχάνημα, το οποίο προσφέρει αυτή η διαδικασία. Δεν προκύπτει από κανένα στοιχείο της δικογραφίας ότι το ελληνικό Δημόσιο προμηθεύτηκε αυτό το μηχάνημα. Κατά συνέπεια, ποιος το έχει, ποιος το πουλάει, ποιος το φέρνει είναι εντελώς…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν είπε κανείς τέτοιο πράγμα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Το λέω εγώ προς αποφυγήν…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το είπα εγώ;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Μα, είπα εγώ ότι το είπατε, κύριε συνάδελφε; Είπα «προς αποφυγήν παρεξηγήσεων», επειδή μας ακούει κόσμος και μπορεί κάποιοι να μπερδεύτηκαν, καλοπροαίρετα, σημειώνω ότι αυτό το μηχάνημα που είπατε ότι κάποιος φέρνει στην Ελλάδα -δεν ξέρω, πιστεύω αυτό που μου λέτε-, δεν το προμηθεύτηκε ποτέ το ελληνικό Δημόσιο. Κατά συνέπεια, είναι άνευ δικονομικής σημασίας ποιος το έφερε.

Τέλος, θα κλείσω με ένα πολύ απλό θέμα. Πολύ καλά κάνουμε και συζητάμε αυτήν την υπόθεση. Θα συζητήσουμε και κάθε υπόθεση η οποία έρχεται στην επικαιρότητα. Τίθεται όμως ένα θέμα. Οι πράξεις οι οποίες αφορούν τη διαγνωστική αρθροσκόπηση τελέστηκαν το 2015, το 2016, το 2017.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ:Περατώθηκαν.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Πολλές πράξεις υπεγράφησαν το 2015, 2016, 2017. Υπάρχουν πρώτες υπογραφές. Παραδείγματος χάριν, πότε ξεκίνησε ο ΕΟΠΥΥ να παρέχει τη διαδικασία; Με ποια απόφαση; Αυτή δεν είναι του 2014, αλλά είναι του 2015.

Εγώ, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε, προτείνω να επιστρέψουμε στην Ολομέλεια για διαδικαστικούς λόγους και να ζητήσουμε την επέκταση της δικαιοδοσίας της Επιτροπής μέχρι το 2017, για να μπορέσουμε να εξετάσουμε αυτήν την υπόθεση και όποια άλλη υπόθεση προκύπτει.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δεν ήσασταν εδώ όταν τοποθετήθηκα πάνω σε αυτό που ρωτάτε και αναφέρθηκα, κύριε Μηταράκη, στο εξής, γιατί θέλω να ξεκαθαρίσω τα πράγματα. Το αφετηριακό γεγονός, το οποίο και μόνο αυτό κρίνεται, είναι μέσα…

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Άρα, δεν θα συζητήσουμε τίποτε μετά την 1-1-2015. Ωραία.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Μα, δεν τελείωσα. Περιμένετε να ακούσετε τι θα πω. Το αφετηριακό γεγονός είναι μέσα στα χρονικά πλαίσια. Υπενθύμισα μια περικοπή από τη δική μου εισήγηση, που ήμουν εισηγητής, και είπα ότι λογοκρισία στα μέλη της Επιτροπής δεν γίνεται. Συνεπώς, ο καθένας με αφορμή και κρίση επί του αφετηριακού γεγονότος τοποθετείται. Αυτή είναι η σωστή τοποθέτηση.

Και ξέρετε κάτι; Εγώ θα ήθελα πραγματικά -τίμια τώρα μιλάμε- και όχι μόνο εγώ σαν άτομο, αλλά όλοι μας και ενδεχομένως το κοινό, να ακούσουμε μια γνώμη -και ελπίζω να έρθει κάποιος μάρτυρας να την πει- για το αν ήταν σωστή αυτή η εκτίμηση. Αφήστε τα υπόλοιπα. Ήταν σωστό, δηλαδή, να εξισώσουμε τα δύο πράγματα; Αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι το διακύβευμα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, εγώ θέλω μια διευκρίνιση: Θα εξετάσουμε, ναι ή όχι, πράξεις, ενέργειες και παραλείψεις μετά την 1-1-2015;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Η απάντησή μου ήταν σαφής και το λέω για τρίτη φορά.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Άρα, είναι «ναι».

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Με αφετηρία την τοποθέτησή μας πάνω στο γεγονός που προκάλεσε αυτή τη συζήτηση, εάν δηλαδή ήταν σωστή, αν ήταν σύννομη, αν ήταν επιτρεπτή και από ιατρική και οικονομική πλευρά αυτή η απόφαση του Δεκεμβρίου του 2014, κανένας δεν μπορεί να εμποδίσει κανέναν να κάνει ερωτήσεις.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Άρα, θα κρίνουμε και την περίοδο 2015 - 2017. Ευχαριστώ πολύ.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κανείς δεν κάνει λογοκρισία εδώ μέσα.

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση