Βουλή

Πρόταση Ν.Δ. για διενέργεια Προκαταρτικής Εξέτασης για Π. Κουρουμπλή, Α. Ξάνθο και Π. Πολάκη

Πρόταση Ν.Δ. για διενέργεια Προκαταρτικής Εξέτασης για Π. Κουρουμπλή, Α. Ξάνθο και Π. Πολάκη

Πρόταση συγκρότησης Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια Προκαταρκτικής Εξέτασης προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες για το αδίκημα της απιστίας των διατελεσάντων Υπουργών Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, Ανδρέα Ξάνθου και του αναπληρωτή του κ. Παύλου Πολάκη καταθέτει σήμερα η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επί του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών».

Όπως προκύπτει από τη δικογραφία που διαβιβάστηκε στην Βουλή στις 5/2/18 από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μεταξύ των θεμάτων που πρέπει να διερευνηθούν είναι και η μη τιμολόγηση φαρμάκων, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ετήσιας φαρμακευτικής δαπάνης για το έτος 2015 από τον κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή τον οποίο η Εισαγγελέας φωτογραφίζει μεν, αλλά παραδόξως δεν κατονομάζει στη γνωστή δικογραφία.

Επιπλέον, στη Βουλή διαβιβάστηκε και το - με αριθμό πρωτοκόλλου 980/30.03.2017 - έγγραφο που συσχετίσθηκε με την διερευνώμενη δικογραφία και αφορά σε συγκεκριμένη καταγγελία αναφορικά με την τιμολόγηση φαρμάκων που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2016 με Υπουργό Υγείας τον κ. Ανδρέα Ξανθό και αναπληρωτή τον κ. Παύλο Πολάκη. Στο έγγραφο αυτό καταγγέλλεται ότι κατά την τιμολόγηση του συγκεκριμένου δελτίου υπήρξε ζημία του δημοσίου κατά 40 εκ. ευρώ και επιβάρυνση των ασφαλισμένων με 100 εκ. ευρώ, ενώ περιγράφεται και περαιτέρω ζημία του Δημόσιου κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, λόγω συγκεκριμένων αποφάσεων των εν λόγω υπουργών που καταστρατηγούσαν συστηματικά τους νόμους περί τιμολόγησης φαρμάκων.

Η Νέα Δημοκρατία είπε εξ αρχής αυτής της υπόθεσης «όλα στο φως» και καλεί την Κυβέρνηση να συμβάλει στον έλεγχο των πεπραγμένων και των Υπουργών της δικής της διακυβέρνησης. Πόσο μάλλον όταν και εκείνη ισχυρίζεται ότι επιθυμεί να μάθουν όλη την αλήθεια οι πολίτες.

Ακολουθεί ολόκληρη η πρόταση:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΗ

Σύστασης ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών».

 

Εισαγωγή

Σύμφωνα με το από 05.02.2018 διαβιβαστικό της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, μεταξύ των θεμάτων που πρέπει να διερευνηθούν, είναι και η μη τιμολόγηση φαρμάκων, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ετήσιας φαρμακευτικής δαπάνης για το έτος 2015 από τον τότε διατελέσαντα Υπουργό Υγείας για, τυχόν, διάπραξη του αδικήματος της απιστίας στην Υπηρεσία με αντικείμενο συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 120.000 Ευρώ στρεφόμενης κατά του Δημοσίου. Εν προκειμένω η ζημία, που προξενήθηκε ή οπωσδήποτε απειλήθηκε στο Δημόσιο, είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας και υπερβαίνει το ποσό των 150.000 Ευρώ (άρθρα 256 περ. γ, 263α ΠΚ σε συνδυασμό με Ν. 1608/50). Η Εισαγγελέας κατά το διαβιβαστικό της δεν κατονομάζει τον Υπουργό, αλλά αναφέρεται συνολικά στο έτος 2015 και τους, κατά το διάστημα αυτό, διατελέσαντες Υπουργούς Υγείας.

Επιπλέον με το ως άνω διαβιβαστικό της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου διαβιβάστηκε και το με αριθμό πρωτοκόλλου 980/30.03.2017 εισερχόμενο έγγραφο στο γραφείο Εισαγγελέως Εγκλημάτων Διαφθοράς που συσχετίσθηκε με την διερευνώμενη δικογραφία και αφορά σε καταγγελία κατά την τιμολόγηση φαρμάκων που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2016 με Υπουργό Υγείας τον κο Ανδρέα Ξανθό και Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας τον κο Παύλο Πολάκη όπου καταγγέλλεται ότι κατά την τιμολόγηση του συγκεκριμένου δελτίου υπήρξε ζημία του δημοσίου 40 εκ. Ευρώ και επιβάρυνση των ασφαλισμένων με 100 εκ. Ευρώ. Περαιτέρω καταγγέλλεται ζημία του δημόσιου εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ λόγω συγκεκριμένων αποφάσεων που καταστρατηγούσαν τον νόμους περί τιμολόγησης φαρμάκων.

Η συγκεκριμένη ανώνυμη καταγγελία αναφέρεται λοιπόν σε παρανομίες κατά την τιμολόγηση φαρμάκων στο δελτίο της 23.12.16 δηλαδή σε υπουργία Ξάνθου με αναπληρωτή υπουργό Πολάκη και  στη μη μείωση τιμών γενοσήμων από Κουρουμπλή. Το έγγραφο υπογράφεται 30.03.17 από την τότε Εισαγγελέα Διαφθοράς κα Ραϊκου, η οποία αντικαταστάθηκε 7.4.17, έχοντας καταγγείλει με την παραίτησή της στις 24.03.17 ότι δεν την αφήνουν να κάνει το έργο της και υπάρχουν παρεμβάσεις, μετά από επίθεση εντύπου προσκείμενου στην κυβερνητική πλειοψηφία.

Με τη διαβίβαση λοιπόν της δικογραφίας από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και από τη στιγμή που η συγκεκριμένη καταγγελία είναι τμήμα της δικογραφίας, οφείλουμε, ως Βουλή, να διερευνήσουμε τα καταγγελλόμενα σε αυτήν.

Όπως είναι γνωστό, η παρούσα κυβέρνηση και προσωπικά ο νυν πρωθυπουργός κ. Τσίπρας διαχρονικά καταψήφιζε κάθε μείωση στην τιμή της φαρμακευτικής δαπάνης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του άρθρου 22 του Ν. 4213/13 όπου τέθηκε με σαφή τρόπο η μείωση της τιμής των φαρμάκων για τα μεν πρωτότυπα υπό προστασία στον μέσο όρο των τριών χαμηλοτέρων τιμών των κρατών μελών της ΕΕ, για τα δε πρωτότυπα που δεν υπόκεινται σε καθεστώς προστασίας σε αυτόματη μείωση στο 50% της τελευταίας τιμής υπό προστασία ή στο μέσο όρο των τριών χαμηλοτέρων τιμών των κρατών μελών της ΕΕ, εφόσον είναι χαμηλότερος του 50% της τελευταίας τιμής υπό προστασία και για τα γενόσημα στο 65% της τιμής του αντίστοιχου φαρμάκου αναφοράς.

Για το συγκεκριμένο άρθρο ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) υπό την προεδρία του Αντιπροέδρου της Νοβάρτις κου Κων/νου Φρουζή εξέδωσε δελτίο τύπου στις 26.11.2013 κατηγορώντας την ηγεσία του Υπουργείου για την εν λόγω τροπολογία και τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης επισημαίνοντας ότι θα υπάρξουν και άμεσες αρνητικές επιπτώσεις και στην τιμολόγηση φαρμάκων σε Ευρωπαϊκές ή άλλες χώρες. Το συγκεκριμένο δελτίο τύπου υιοθέτησε πλήρως ο νυν πρωθυπουργός κ. Τσίπρας και, προασπιζόμενος τα συμφέροντα της φαρμακοβιομηχανίας, σε συνέντευξη τύπου εξέφρασε τη θέση του ότι θα καταψηφίσει την τροπολογία, πράγμα που έπραξε κατά την ψήφιση στην Βουλή.

Το συγκεκριμένο άρθρο 22 του Ν. 4213/13 στην παρ. 5 μεταξύ άλλων προβλέπει ρητώς ότι «οι τιμές εκδίδονται εντός των χρονικών περιθωρίων που ορίζονται στην Κοινοτική Οδηγία περί διαφάνειας. Πλήρεις αναθεωρήσεις τιμών πραγματοποιούνται δύο φορές το χρόνο και ενδιάμεσα γίνονται τιμολογήσεις νέων φαρμάκων». Ο νομοθέτης λοιπόν θέλοντας να περιορίσει την φαρμακευτική δαπάνη, υποχρέωσε τον εκάστοτε Υπουργό Υγείας να προβαίνει σε αναθεωρήσεις τιμών προς τα κάτω δύο φορές τον χρόνο, πράγμα που προκάλεσε την οργή των πολυεθνικών φαρμακευτικών εταιρειών, όπως ήδη αναφέρθηκε ανωτέρω.

Έκτοτε και μέχρι το 2015 όλοι οι Υπουργοί Υγείας προέβησαν στην έκδοση δελτίου τιμών δύο φορές κατ’ έτος προκειμένου να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη σε βάρος προφανώς της φαρμακοβιομηχανίας. Το έτος 2015 εξεδόθη δελτίο τιμών μία φορά και δη στις 14.12.2015. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, καθόλο το έτος 2015 δεν υπήρξε καθόλου μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, καθώς το συγκεκριμένο δελτίο τιμών εφαρμόστηκε για το έτος 2016, με αποτέλεσμα αφενός το ελληνικό Δημόσιο να υποστεί κατά το έτος 2015 ζημία σίγουρα άνω των 150.000 Ευρώ από τη μη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, αφετέρου να εξαπατηθούν Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ως χώρα αναφοράς την Ελλάδα καθώς, λόγω αυτής της παράνομης πράξης των τότε Υπουργών Υγείας, οι τιμές παρέμειναν σε αυτές του έτους 2014. Με αποτέλεσμα οι τιμές να διατηρηθούν ίδιες στα συγκεκριμένα σκευάσματα και σε όσες χώρες έχουν ως χώρα αναφοράς την Ελλάδα υψηλότερες απ’ ότι θα έπρεπε.

Την παράλειψη έκδοσης δελτίου τιμών για το έτος 2015 από τον κ. Κουρουμπλή συνομολογεί το σύνολο των βουλευτών της Κυβερνητικής πλειοψηφίας, και συνεπώς και ο κ. Κουρουμπλής, που υπογράφει την από 12.02.2018 Πρόταση για τη σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής Επιτροπής. Η πρόταση χαρακτηριστικά αναφέρει ότι λόγω της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς η «τελική διαμόρφωση του δελτίου τιμών δεν μπορούσε να γίνει αυτοτελώς και αυτοδυνάμως από την ελληνική πλευρά, γεγονός που οδήγησε σε ολιγόμηνη καθυστέρηση».

Σημειωτέον ότι για την έκδοση δελτίου τιμών την τεχνική επεξεργασία των οικείων θεμάτων διενεργεί ο ΕΟΦ και την Εισήγηση η Επιτροπή Τιμών. Συνεπώς, ο Υπουργός δεν διενεργεί προκαταρκτικές πράξεις αλλά περιορίζεται στην έκδοση της απαιτούμενης εκ του νόμου Υπουργικής Απόφασης ανά εξάμηνο για το δελτίο τιμών.

Εξατομίκευση της κατηγορίας στον διατελέσαντα Υπουργό κ. Κουρουμπλή

Α) Ο Υπουργός Υγείας κος Κουρουμπλής από τον Ιανουάριο του 2015 έως και τον Σεπτέμβριο του 2015 δεν εξέδωσε δελτίο τιμών φαρμάκων, ενώ είχε ιδιαίτερη προς τούτο νομική υποχρέωση κατ’ άρθρο 15 ΠΚ, όπως προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου, και συγκεκριμένα το άρθρο 22 παρ. 5 του Ν. 4213/13 με αποτέλεσμα να μην μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη και ως εκ τούτου, εν γνώσει του, να ελαττώσει τα έσοδα του Δημοσίου και να ωφεληθούν οι φαρμακοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Νοβάρτις που είχε φάρμακα, οι τιμές των οποίων θα μειώνονταν. Η δε συνολική αξία είναι μεγαλύτερη των 120.000 Ευρώ κατά παράβαση του άρθρου 256 περ. γ΄εδ ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα και συντρέχουν στην περίπτωση του οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50.

Β) Ο Υπουργός Υγείας κος Κουρουμπλής σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 980/30.03.2017 ανωτέρω μνημονευόμενο έγγραφο δεν εφάρμοσε τον Νόμο που αναφέρει ότι η τιμή των γενοσήμων πρέπει να είναι 65% των off patent, αλλά εκδόθηκαν αποφάσεις που ανέφεραν ότι τα γενόσημα δεν μπορεί να είναι ακριβότερα από τα off patent με αποτέλεσμα το δημόσιο να ζημιωθεί εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ. Η συγκεκριμένη συμπεριφορά πληροί την αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση του άρθρου 256 Π.Κ., η δε συνολική αξία είναι μεγαλύτερη των 120.000 Ευρώ κατά παράβαση του άρθρου 256 περ. γ΄εδ ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα και συντρέχουν στην περίπτωση του οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50.

Εξατομίκευση της κατηγορίας στον διατελέσαντα Υπουργό κ. Ξανθό

Α) Ο Υπουργός Υγείας κος Ξανθός από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Δεκέμβριο του 2015 εξέδωσε ένα δελτίο τιμών φαρμάκων στις 14.12.2015 αν και είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση κατ’ άρθρο 15 ΠΚ όπως προβλέπεται από ρητή διάταξη Νόμου και συγκεκριμένα το άρθρο 22 παρ. 5 του Ν. 4213/13 να εκδώσει δύο δελτία τιμών για το έτος 2015. Σημειωτέον, ανέλαβε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο του 2015 και ενώ οι Υπηρεσίες είχαν έτοιμο το δελτίο τιμών και μπορούσε να εκδοθεί αμέσως, ώστε να υπάρχει μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης εντός του 2015, εκείνος, αν και γνώριζε ότι υπήρχε υποχρέωση έκδοσης δύο δελτίων τιμών εντός του έτους 2015 και ως Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2015, ότι ο Υπουργός Υγείας κος Κουρουμπλής παρανόμως δεν είχε εκδώσει δελτίο τιμών, ο ίδιος αντί να εκδώσει άμεσα το δελτίο τιμών, επέλεξε να καθυστερήσει τουλάχιστον τρεις (3) μήνες και να το εκδώσει στις 14.12.2015 με αποτέλεσμα, αφενός να μην υπάρξει χρόνος για έκδοση δευτέρου δελτίου τιμών φαρμάκων εντός του έτους 2015, αφετέρου να μη μειωθούν καθόλου οι τιμές των φαρμάκων για το 2015, με αποτέλεσμα να μην μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη και ως εκ τούτου, εν γνώσει του, να ελαττώσει τα έσοδα του Δημοσίου και να ωφεληθούν οι φαρμακοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Νοβάρτις που είχε φάρμακα για το έτος 2015. Η δε συνολική αξία είναι μεγαλύτερη των 120.000 Ευρώ κατά παράβαση του άρθρου 256 περ. γ΄εδ ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα και συντρέχουν στην περίπτωση του οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50.

Β) Ο Υπουργός Υγείας κος Ξανθός εξέδωσε συμπληρωματικό δελτίο τιμών στις 23.12.2016 σύμφωνα με το αριθμό πρωτοκόλλου 980/30.3.2017 ανωτέρω μνημονευόμενο έγγραφο, το οποίο ευνόησε κατά την τιμολόγηση περίπου διακόσια  200 φάρμακα και από την πράξη του δεν υπήρξε η ενδεδειγμένη μείωση στην φαρμακευτική δαπάνη και ως εκ τούτου εν γνώσει του ελάττωσε έσοδα του δημοσίου και ωφέλησε φαρμακοβιομηχανίες.  Η δε συνολική αξία είναι μεγαλύτερη των 120.000 Ευρώ κατά παράβαση του άρθρου 256 περ. γ΄εδ ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα και συντρέχουν στην περίπτωση του οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50.

Εξατομίκευση της κατηγορίας στον διατελέσαντα Αναπληρωτή Υπουργό κ. Πολάκη

Ο Αναπληρωτής Υπουργός κος Πολάκης έχει την εποπτεία του ΕΟΠΥΥ που αποζημιώνει το σύνολο της φαρμακευτικής δαπάνης της χώρας. Ο συγκεκριμένος Υπουργός, αν και είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση προς τούτο κατ’ άρθρο 15 ΠΚ ως εποπτεύων υπουργός των δαπανών του ΕΟΠΥΥ προς την αποζημίωση της φαρμακευτικής δαπάνης από τον ΕΟΠΥΥ, ενώ γνώριζε τα ανωτέρω ότι εξεδόθησαν σειρά παρανόμων αποφάσεων και υπήρξαν παράνομες πράξεις των Υπουργών Υγείας αναφορικώς με την τιμολόγηση φαρμάκων, καθώς και ότι παρανόμως δεν είχαν εκδοθεί δύο δελτία τιμών το έτος 2015, συνέχιζε να αποζημιώνει τις φαρμακευτικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων και την NOVARTIS στις υψηλότερες τιμές και, ως εκ τούτου, εν γνώσει του ελάττωσε τα έσοδα του δημόσιου και ωφέλησε τις φαρμακοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Νοβάρτις που είχε φάρμακα, οι τιμές των οποίων θα μειώνονταν. Η δε συνολική αξία είναι μεγαλύτερη των 120.000 Ευρώ κατά παράβαση του άρθρου 256 περ. γ΄εδ ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα και συντρέχουν στην περίπτωση του οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Να συγκροτηθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να ερευνηθούν οι ανωτέρω περιγραφόμενες συμπεριφορές των διατελέσαντων Υπουργών Υγείας κκ. Κουρουμπλή και Ξάνθου και αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κ. Πολάκη σχετικά με την πράξη της απιστίας περί την υπηρεσία, πράξη που προβλέπεται και τιμωρείται από το άρθρο 256 περ. γ΄ εδ. ββ΄ του Ποινικού Κώδικα, σε συνδυασμό και με το άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 1608/50 “Περί αυξήσεως των ποινών των προβλεπομένων δια τους καταχραστάς του Δημοσίου” (ΦΕΚ Α’ 301), όπως τροποποιημένο ισχύει.

ΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση