Βουλή

Παρέμβαση Ν. Μηταράκη στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων στο Σ/Ν για Ασφαλιστικές & Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις (1η Συνεδρίαση)

Παρέμβαση Ν. Μηταράκη στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων στο Σ/Ν για "Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις - Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας - Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων - Επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων και άλλες διατάξεις" (1η Συνεδρίαση).

1η παρέμβαση

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Εμείς θέλουμε να κληθεί η ΓΣΕΕ, η ΓΕΣΕΒΕ, ο Σύλλογος Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος, ο ΣΕΒ, η ΕΣΕΕ, το ΣΕΤΕ, ο ΠΟΣΕ ΙΚΑ, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και η ΕΣΑμεΑ.

2η παρέμβαση

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Εισηγητής της Ν.Δ.): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε σήμερα ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων και εξυπηρετήσεων, νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερα μέρη. Περιλαμβάνει ασφαλιστικές διατάξεις, εργασιακές διατάξεις, διατάξεις για την επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων και λοιπές διατάξεις, που αυτές, συνήθως, έχουν και το περισσότερο ενδιαφέρον.

Βασικό συμπέρασμα του μέρους Α΄, περί ασφαλιστικών διατάξεων, είναι, ότι πράγματι, επιδιώκετε την εναρμόνιση κάποιων κανόνων για το ασφαλιστικό σύστημα, σχετικά με τους ορισμούς για την λήψη σύνταξης γήρατος. Η διάταξη αυτή όμως, μας θυμίζει αυτό που έχουμε πει επανειλημμένα στη Βουλή, ότι ο νόμος Κατρούγκαλου γράφτηκε στο πόδι. Δύο χρόνια μετά, δεν έχετε καταφέρει να ολοκληρώσετε τίποτα ουσιαστικό για τη λειτουργία του ΕΦΚΑ. Ακόμα αναμένουμε τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών, ο οποίος διαρκώς καθυστερεί και έρχεστε, με τη σημερινή διάταξη, να κλείσετε, μια από τις πολλές τρύπες, που ο δικός σας νόμος έχει δημιουργήσει. Να θυμίσω, ειρήσθω εν παρόδω, ότι ακόμα οι συνταξιούχοι περιμένουν, αυτό που είστε υποχρεωμένοι από το δικό σας νόμο να κάνετε, να γνωστοποιήσετε ανά ασφαλιζόμενο και ανά συνταξιούχο, το ύψος της προσωπικής διαφοράς, θέμα για το οποίο την Πέμπτη, κύριε Υπουργέ, θα συζητήσουμε μία επίκαιρη ερώτηση της Ν.Δ. στην Ολομέλεια.

Αναφορικά με το μέρος Β΄ για τις εργασιακές διατάξεις, να σημειώσω, ότι μας έχετε συνηθίσει, ως Κυβέρνηση, στις μεγάλες υποσχέσεις και στις βαρύγδουπες δηλώσεις. Η Υπουργός Εργασίας προανήγγειλε στην ΕΡΤ, τον περασμένο Απρίλιο, ότι αλλάζει η αρχιτεκτονική των προστίμων για την αδήλωτη εργασία και ότι η νέα αρχιτεκτονική αποβλέπει στην απόδοση δικαιοσύνης, σε αντίθεση με το υφιστάμενο σύστημα που έχει εισπρακτική λογική. Το νομοσχέδιο αποδεικνύεται εμφανώς κατώτερο των δικών σας εξαγγελιών και θα σας εξηγήσω γιατί.

Γνωρίζουμε όλοι, ότι η αδήλωτη εργασία στερεί πόρους από το ασφαλιστικό, υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα, καλλιεργεί παραβατική συμπεριφορά. Από τα πρώτα χρόνια της κρίσης, είδαμε, ότι η αδήλωτη εργασία είχε φτάσει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και τότε, η κυβέρνηση της Ν.Δ., επί Υπουργίας Γιάννη Βρούτση, έλαβε συγκεκριμένα και αποφασιστικά μέτρα για την πάταξη της. Το 2013 δημιουργήθηκε η ΕΡΓΑΝΗ για την παρακολούθηση της μισθωτής εργασίας και η ΑΡΤΕΜΙΣ, για την καταγραφή της αδήλωτης εργασίας, ενισχύθηκαν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του ΣΕΠΕ και θεσμοθετήθηκαν υψηλά, ναι, υψηλά και αυστηρά πρόστιμα, που τότε προκάλεσαν δυσφορία στους εργοδότες. Όχι με εισπρακτικό χαρακτήρα, όπως απαξιωτικά λέτε, αλλά για να αποτρέψουν τους εργοδότες στην παραβατικότητα. Για να δούμε αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ, την ανακοίνωση του Ιανουαρίου του 2018, δικά σας στοιχεία και ευχαρίστως να καταθέσω τον πίνακα, η αδήλωτη ανασφάλιστη εργασία ήταν 40,47% το Φεβρουάριο του 2013, στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της Κυβέρνησης Σαμαρά. Παραδόθηκε στο τέλος του 2014, με τα δικά σας στοιχεία, της ΑΡΤΕΜΙΣ, του Ιανουαρίου του 2018, στο 13,82%. Μειώθηκε λοιπόν, η αδήλωτη εργασία στον τόπο μας κατά 27 ποσοστιαίες μονάδες, επί Κυβερνήσεως Σαμαροβενιζέλου. Σήμερα, έχετε καταφέρει μόνο να μειώσετε επιπλέον την αδήλωτη εργασία κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Επαναλαμβάνω, γιατί κάποιοι δεν παρακολουθούσατε, 27 μονάδες μειώθηκε επί Ν.Δ., 2 μονάδες μειώθηκε η αδήλωτη εργασία επί ΣΥΡΙΖΑ. Ξέρω, όταν σας δίνουμε στοιχεία, δημιουργείται νευρικότητα. Αυτό, το έχω παρατηρήσει πολλές φορές. Προσπαθήστε σήμερα να μην είστε νευρικοί.

Σήμερα λοιπόν, επιβεβαιώνεται, με τον δικό σας νόμο, τα αυστηρά πρόστιμα που θεσμοθετήσαμε τότε.

Επιβεβαιώνεται ακριβώς το ποσό των 10.500 ευρώ. Έρχεστε και κάνετε μια αλλαγή, δίνετε εκπτώσεις 33% για τρίμηνη σύμβαση αν προσληφθεί μετά ο εργαζόμενος, 53% για εξάμηνη και 71% για ετήσια.  Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;  Ότι ένας εργοδότης που θα δηλώσει έναν εργαζόμενο για τρεις μήνες θα πληρώσει με έναν μέσο μισθό σημερινό 360 ευρώ συνολικά εισφορές  και θα γλιτώσει 3.140 ευρώ πρόστιμο. Δηλαδή ουσιαστικά κυρία Υπουργέ έρχεστε και λέτε στους εργοδότες να μην δηλώνουν εργαζόμενους και αν τους πιάσετε, όποτε τους πιάσετε τότε θα μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις εκπτώσεις. Ουσιαστικά δηλαδή δημιουργείτε κίνητρα στους εργοδότες για να ενισχύσουν την αδήλωτη εργασία. Το δικό σας αποτέλεσμα  τριών χρόνων που μείωσε την αδήλωτη εργασία μόνο με δύο μονάδες, μας κάνει πολλού πολύ καχύποπτους για την επίπτωση αυτής της διάταξης.

Χρειάζεται ένας συνδυασμός δράσεων. Χρειάζεται ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, στοχευμένοι έλεγχοι, αποτρεπτικά πρόστιμα, μείωση της ανεργίας και αποκατάσταση της αξιοπιστίας του συνταξιοδοτικού συστήματος. Αυτή την αξιοπιστία που έχετε πρωτίστως υπονομεύσει και με τους νόμους Κατρούγκαλου και με τους νόμους Αχτσιόγλου. Εσείς που εφαρμόσατε 21 μειώσεις συντάξεων και αυξήσεις εισφορών, εσείς που ψηφίσατε τη δημιουργία και τελικά την περικοπή της προσωπικής διαφοράς, εσείς που απομυζείτε φορολογικά τους πάντες για να πετύχετε τα υπερπλεονάσματα για να κάνετε προεκλογικές παροχές, εσείς που εφαρμόζετε περικοπές ακόμα και στις συντάξεις κυρίας, όλη η κοινωνία σας λέει ότι είναι απαράδεκτες οι περικοπές στις συντάξεις κυρίας και εσείς θα εφαρμόσετε τις περικοπές στις προσωπικές διαφορές όπως ψηφίσατε με το μεσοπρόθεσμο, παρά την προσπάθεια μερικών βουλευτών της κυβέρνησης να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη. Ο κόσμος θα σας ξέρει σαν το κόμμα που ψήφισε το τρίτο και το τέταρτο μνημόνιο, δύο αχρείαστα μνημόνια. Παίζετε ύψιστο μικροπολιτικό παιχνίδι, όταν διαρρέετε στα κανάλια ότι η προσωπική διαφορά δεν θα κοπεί.  Ο κόσμος ξέρει ότι όλα αυτά είναι δικό σας έργο.

Όπως και σαν νησιώτης βουλευτής δε μπορώ να μην πω, γιατί είναι και επικαιρότητα, ότι γνωρίζουμε ότι η κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ ήταν πρόταση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα το Μάϊο του 2015 στην επιστολή που έστειλε προς τους θεσμούς. Καταθέσαμε 4 τροπολογίες ζητώντας παράταση του μέτρου. Ο κ. Βίτσας απέρριψε την τροπολογία της Νέας Δημοκρατίας λέγοντας ότι η σύνδεση του ΦΠΑ με το Μεταναστευτικό είναι εθνικά επικίνδυνη. Έτσι είπε ο κ. Βίτσας στην Ολομέλεια και πριν λίγες μέρες ο κ. Σαντορνιός  απέρριψε και πάλι την τροπολογία μας. Τελικά αντί να δώσετε την επ’ αόριστον παράταση που είπε ο Πρωθυπουργός  από τις Βρυξέλλες, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου δώσατε 6 και μόνο μήνες.

Πάνω στα εργασιακά θέλω να σημειώσω και θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες στην κατ’ άρθρον συζήτηση, ότι το άρθρο 9 για την ευθύνη των εργοδοτών προς τους εργολάβους και υπεργολάβους ξεκινάει από μια σωστή λογική, την προστασία του εργαζόμενου. Θέλω να μας διευκρινίσετε πως αυτό θα λειτουργήσει στην πράξη; Πως η εταιρεία που αναθέτει έργο, θα έχει δικαίωμα απεριόριστης πρόσβασης στα αρχεία πληρωμών του εργολάβου και υπεργολάβου για να μπορεί να εκπληρώσει αυτή την υποχρέωση που βάζετε. Πως θα μπορεί αυτός που παραγγέλνει μια υπηρεσία, μια πολυκατοικία που έχει πάρει έναν εργολάβο καθαριότητας, πως οι ένοικοι της πολυκατοικίας θα μπορούν να ελέγξουν ότι ο εργολάβος της καθαριότητας κάθε μήνα έχει πληρώσει τον κάθε εργαζόμενο;  Θα μπορούμε να μπούμε με τον κωδικό στο ΤΑΧΙSτου εργολάβου να βλέπουμε τις πληρωμές του;  Να μας το πείτε. Έχω όμως και μια απορία, αν αυτή η διάταξη είναι ορθή, γιατί εξαιρείτε το δημόσιο από την ίδια υποχρέωση;  Να έχει και το δημόσια την ίδια υποχρέωση εάν είναι σωστή η διάταξη, αν έχει εργολάβους που δεν πληρώνουν, να πληρώσει το δημόσιο ως εργολάβος. Δεν το καταλαβαίνω και δεν ξέρω κατά πόσο είναι και αντισυνταγματικό, να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός.

Στο μέρος γ’ έχουμε 20  άρθρα για τα ασυνόδευτα ανήλικα άτομα που εισέρχονται στη χώρα μας ως πρόσφυγες ή μετανάστες, ένα πρόβλημα για το οποίο υπάρχουν σημαντικές ευθύνες. Βρίσκονται σήμερα 3.500 παιδιά ασυνόδευτα στην Ελλάδα, ενώ έχετε δημιουργήσει 1091 διαθέσιμες  θέσεις φιλοξενίας και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και αυτό πρέπει να μας αγγίζει όλους στην αίθουσα, 705 παιδιά βρίσκονται σε κατάσταση αστεγίας, δηλαδή στο δρόμο και συχνά δεν μπορούν καν να εντοπιστούν.

Αναρωτιέμαι, γιατί αυτή η διάταξη κατ΄ αρχήν δεν συμπεριελήφθη πριν από δύο μήνες όταν συζητήσαμε το μεταναστευτικό νομοσχέδιο και φαντάζομαι το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής θα έρθει στη συζήτηση το οποίο έχει την ολική ευθύνη για την αντιμετώπιση του προβλήματος να μας πει πως αυτές οι διατάξεις συνδέονται με το γενικό σχεδιασμό. Γενικά αυτές οι προβλέψεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και εδώ  όμως φαίνεται σε αρκετά σημεία η προχειρότητα, ενώ η εφαρμογή τους μετατίθεται σε μελλοντικό απροσδιόριστο χρόνο καθιστώντας και αυτό το νομοσχέδιο  στην πράξη ανενεργό. Θέλω να επισημάνω και σοβαρές ελλείψεις, δεν προσδιορίζετει τα προσόντα και το προφίλ των επιτρόπων που ορίζετε, την αμοιβή που λαμβάνουν, ποιος τους επιλέγει, πως διορίζονται αυτοί οι άνθρωποι, ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός παιδιών που θα αναλαμβάνουν. Πρέπει να τα δούμε αυτά τα θέματα και πρέπει να μας πείτε ότι δεν μιλάτε και πάλι για διορισμούς, γιατί κάθε νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ έχει τρία χαρακτηριστικά κύριε Υπουργέ, διορίζει κόσμο, νομιμοποιεί δαπάνες και φέρνει παράταση προθεσμιών συμμόρφωσης. Τα δύο πρώτα τα έχουμε δει μέχρι στιγμής και σε αυτό το νομοσχέδιο, περιμένω και τις τροπολογίες.

Για το μέρος δ΄ θα αναλύσω περισσότερα στην κατ΄ άρθρον συζήτηση. Θέλω να αναφερθώ σε τέσσερα άρθρα μόνο σήμερα. Πρώτον στο άρθρο 43 καταργείτε την υποχρέωση των φορέων κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας να δημιουργούν μισθωτή εργασία. Υπήρχε στο αρχικό νομοσχέδιο μία υποχρέωση δημιουργίας και αύξησης  της μισθωτής εργασίας    και ήταν βασικό επιχείρημα των εισηγητών σας όταν συζητάγαμε αυτά τα νομοσχέδια και έρχεστε σήμερα και το καταργείτε. Γιατί; Και μειώνετε στα 200 ευρώ το ελάχιστο πρόστιμο σε περίπτωση που ένα μέλος αυτού του φορέα λαμβάνει παράνομο περιουσιακό όφελος κλέβοντας ουσιαστικά τον φορέα τον οποίο συνεργάζεται. Γιατί; Έρχεστε με το άρθρο 36 και δίνετε σε αυτές τις επιχειρήσεις άνευ ανταλλάγματος το δικαίωμα χρήσης, λέτε δημοσίων κτιρίων με απόφαση του Υπουργού. Ο Υπουργός μοιράζει κτίρια όπου θέλει σε όποια επιχείρηση κοινωνική θέλει, χωρίς αντάλλαγμα; Προσέξτε αυτές οι συμβάσεις μπορεί  να είναι και στα όρια της απιστίας, όταν γίνουν.

Στο άρθρο 47, επίσης, προκαλεί ένα ενδιαφέρον δίνετε το δικαίωμα στην κυβέρνηση να μοιράζει τα έσοδα από το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο χωρίς κατευθυντήριες γραμμές. Παλιά ο νόμος έλεγε ότι αυτά τα χρήματα πάνε σε συγκεκριμένες δράσεις, πχ. στην υγεία. Ήταν συγκεκριμένος ο νόμος, που πάνε αυτά τα χρήματα. Τώρα μπορείτε να τα δώσετε αυτά τα χρήματα σε όποια ΜΚΟ θέλετε. Έτσι λέει ο νόμος. Εξηγήστε εδώ τι θέλετε, γιατί ο κόσμος που αγοράζει το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο νομίζει ότι με αυτό ασκείτε κοινωνική πολιτική.

Τέλος,  άρθρο 49 έρχεστε να νομιμοποιήσετε δαπάνες προς διάφορους παρόχους υπηρεσιών άγνωστο πόσους, άγνωστο για ποιο λόγο χρειάζεται αυτή η εκ των υστέρων νομιμοποίηση. Είναι μια οριζόντια διάταξη η οποία δεν προσδιορίζεται. Δηλαδή τι κάνατε, δώσατε συμβάσεις όπου θέλετε χωρίς διαγωνισμούς, χωρίς κανόνες και επειδή τώρα δεν μπορούν να πληρωθούν έρχεται αυτή η διάταξη; Όπως ανέφερα και στην αρχή υπάρχουν οι ασφαλιστικές διατάξεις, οι εργασιακές διατάξεις, οι διατάξεις για την Επιτροπή ανηλίκων. Το ζουμί έρχεται πάντα στις λοιπές διατάξεις και ενόψει εκλογών αντιλαμβάνεστε ότι θα κοιτάμε αυτά τα πράγματα με ένα πολύ έντονο «μάτι».

Σας ευχαριστώ.

3η παρέμβαση

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Εισηγητής της Ν.Δ.): Άκουσα, το σχόλιο του κ. Υφυπουργού, και αντιλαμβάνομαι ότι το επιχείρημα, καμιά φορά, μπορεί να είναι στην αδήλωτη εργασία ότι υπάρχει το θέμα της εποχικότητας. Άρα, τα μηνιαία στοιχεία διαφορετικών μηνών, δημιουργούν πρόβλημα.

Σας διαβάζω, τον ίδιο μήνα και μετά θα καθίσω κάτω. Ιανουάριος 2013: 39%. Ιανουάριος 2015, που παραδώσαμε: 15%. Ιανουάριος 2018: 14% Άρα, μειώθηκε 24 μονάδες επί Ν.Δ. και μισή μονάδα επί ΣΥΡΙΖΑ.

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση