Βουλή

Παρέμβαση Ν. Μηταράκη στην 34η συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Δάνεια Κομμάτων και ΜΜΕ

Παρέμβαση Ν. Μηταράκη στην 34η συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Δάνεια Κομμάτων και ΜΜΕ.

1η Παρέμβαση Ν. Μηταράκη

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ακούσαμε μόλις τώρα μια πολύ ενδιαφέρουσα πολιτική ομιλία, η οποία θα είχε μεγάλο νόημα να δοθεί στην πρώτη συνεδρίαση, αλλά όχι στην τελευταία. Γιατί πλέον έχουμε ακούσει το αποδεικτικό υλικό, έχουμε ακούσει τους μάρτυρες και έχουμε δει το πόρισμα που με συγκεκριμένα στοιχεία προσπαθεί να στοιχειοθετήσει η Πλειοψηφία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής για την έρευνα της δανειοδότησης των κομμάτων και των μέσων μαζικής επικοινωνίας υπήρξε εξαρχής ενταγμένη σε μια από τις βασικές πολιτικές στρατηγικές του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή στην υπόθεση εργασίας ότι οι πολιτικές δυνάμεις που αποτελούν, όπως λένε, το παλιό πολιτικό σύστημα είναι διεφθαρμένες και διαπλεκόμενες με το ομοίως διεφθαρμένο τραπεζικό σύστημα.

Ισχυρίστηκαν κατά τη σύσταση της Επιτροπής ότι ένα τραπεζικό σύστημα το οποίο τελικά με την παρέμβαση αυτών των πολιτικών δυνάμεων χρηματοδοτεί παράνομα ομοίως διεφθαρμένα και διαπλεκόμενα μέσα μαζικής ενημέρωσης προκειμένου αυτά με τη σειρά τους να χειραγωγούν την κοινή γνώμη, να επηρεάζουν τους πολίτες υπέρ των πολιτικών τους δυνάμεων και ομοίως για τη δανειοδότηση των πολιτικών κομμάτων.

Με όρους πολιτικής πρωτοβουλίας η κίνηση αυτή έδινε δύο δυνατότητες σε εμάς ως Αξιωματική Αντιπολίτευση. Από την μία να την αρνηθούμε, οπότε θα μέναμε έκθετοι στην κριτική σας ότι έχουμε κάτι να συγκαλύψουμε και θα είχατε τότε πιθανόν αποδείξει στην κοινή γνώμη την υπόθεση εργασίας ήδη προ της συστάσεως της Επιτροπής.

Η άλλη εναλλακτική όπερ και εγένετο, παράγοντας όμως αυξημένη πολιτική νομιμοποίηση στην Επιτροπή αυτή, ήταν να αποδεχθούμε την πρότασή σας. Και, πράγματι, καλή τη πίστει ήρθαμε εδώ πριν εννιά μήνες, συστήθηκε αυτή η Επιτροπή με ομόφωνη απόφαση του Κοινοβουλίου και προσπαθούσαμε να βρούμε συγκεκριμένα παραδείγματα για να δείξουν συστημικά προβλήματα στη δανειοδότηση είτε των κομμάτων είτε των μέσων μαζικής επικοινωνίας.

Με το πέρας των εργασιών της Επιτροπής, η Πλειοψηφία, με την πρόταση πορίσματος που έχει καταθέσει, απεφάνθη ότι δεν προκύπτουν ποινικές ευθύνες για πολιτικά πρόσωπα, για την τυχόν παράνομη δανειοδότηση των κομμάτων και των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Και πράγματι, πώς θα μπορούσατε να κρίνετε διαφορετικά, αφού ουδόλως και σε οποιοδήποτε επίπεδο προέκυψε εμπλοκή πολιτικών προσώπων στη δανειοδότηση αυτή και ουδέν αποδεικτικό στοιχείο εισεφέρθη προς την κατεύθυνση αυτή;

Συνεπώς, το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής θα μπορούσε να είναι μία φράση: Δεν απεδείχθησαν ευθύνες πολιτικών προσώπων. Για όλα τα υπόλοιπα, για τυχόν παραβάσεις του τραπεζικού δικαίου, για παράνομες πράξεις των οργάνων των διοικήσεων των τραπεζών, όπως γνωρίζετε, αρμόδιος είναι ο εισαγγελέας και η Εποπτική Αρχή, η Τράπεζα της Ελλάδος.

Ως αποτέλεσμα αυτής της Εξεταστικής Επιτροπής, ένας μύθος του ΣΥΡΙΖΑ κατέρρευσε. Μη υφιστάμενης της ηθικής αυτουργίας των πολιτικών, δεν επαληθεύεται το τρίγωνο της αμαρτίας και ακυρώνεται μια ακόμη θεωρία της Αριστεράς, όπως εξετέθη ανωτέρω.

Η θεωρία αυτή αποκτά τη θέσπιση στο πάνθεον των φληναφημάτων της Αριστεράς, μαζί με το σκίσιμο των μνημονίων, τη διαγραφή του χρέους, την είσπραξη δισεκατομμυρίων από πολυεθνικές, από λαθρεμπόριο, από φοροδιαφυγή, από τη λίστα Λαγκάρντ.

Αλλά να δούμε τι μάθαμε από αυτήν την Επιτροπή.

Πρώτον, όλα τα κόμματα, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ λάμβαναν χρηματοδότηση από τις τράπεζες με μοναδική εγγύηση τις τρέχουσες και τις μελλοντικές κρατικές επιχορηγήσεις τους. Και μέχρι το 2012 προκύπτει ότι τα κόμματα θεωρούντο ότι είχαν ισχυρή πιστοληπτική θέση, καθώς οι μελλοντικές κρατικές χρηματοδοτήσεις αντιμετωπίζονταν στην πράξη από τις τράπεζες σαν εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Αυτό άλλαξε, καθώς άλλαξαν τα δημοσιονομικά δεδομένα. Σημειώνω, όμως, ότι μετά το 2012 ούτε η Νέα Δημοκρατία ούτε το ΠΑΣΟΚ προκύπτει ότι έλαβαν καινούργιο δάνειο. Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ επαναλαμβάνει αυτήν την πρακτική, συνεχίζει να λαμβάνει δάνεια, ενώ ήδη έχετε πει ότι πρέπει να μάθουμε από αυτήν την Επιτροπή και να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος.

Επίσης, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ο λόγος που η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε δυσκολία αποπληρωμής του δανείου και θέλει και επιμένει να προσπαθήσει να αποπληρώσει τα δάνεια –και ήδη ο Πρόεδρός μας έχει κάνει μια παρουσίαση της στρατηγικής του γι’ αυτό- προκύπτει από τον ν. 4304/14, όπου η ίδια η Συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ, βάζοντας τη χώρα πριν από τα κόμματά μας, επέλεξε τη δραστικότατη μείωση της κρατικής επιχορήγησης. Επίσης, απαγορέψαμε την εκχώρηση κρατικής χρηματοδότησης για διάστημα πέραν του ενός έτους.

Προέκυψαν, όμως, και συγκεκριμένα ευρήματα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε. Πρώτον, ότι στην εφημερίδα –και χρησιμοποιώ τον όρο «εφημερίδα»- ΑΥΓΗ υφίσταται μέτοχος μία offshore-και επιμένω ότι είναι offshoreγιατί δεν γνωρίζουμε τα φυσικά πρόσωπα που είναι πίσω από αυτή- μία offshoreπου επιλέχθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΥΓΗΣ ως μέτοχος, σύμφωνα με το πρακτικό που είναι δημοσιευμένο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Είναι μια έμμεση χρηματοδότηση πολιτικού κόμματος, διότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο βασικός μέτοχος της ΑΥΓΗΣ, κάτι που η Έκθεση «Greco» θα κατέκρινε, αν γραφόταν σήμερα, ως έμμεση χρηματοδότηση.

Προκύπτει, επίσης, ότι ο Πρωθυπουργός και τότε Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Τσίπρας, γνώριζε ότι το κόμμα του δεν δικαιούται τραπεζικό δανεισμό βάσει των δεδομένων των οικονομικών του στοιχείων. Και εν γνώσει αυτού ζήτησε να δανειστεί κατά παρέκκλιση των κανόνων της τραπεζικής πρακτικής.

Αν δεχόμασταν τη λογική της πορισματικής αναφοράς «Καλούδη», την οποία εμείς αμφισβητούμε, αυτό καταλαβαίνετε ότι αποτελεί απιστία, καθώς αιτείτο δάνειο ενώ γνώριζε ότι δεν το δικαιούται.

Προέκυψε, επίσης, ότι η ΑΥΓΗ χρειάζεται άμεσα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλιώς πρέπει να τεθεί σε εκκαθάριση. 

Yπεύθυνη για αυτό είναι η περιφέρεια. Και ευελπιστώ ότι η περιφέρεια ακούει την σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής και φαντάζομαι ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα παρέμβει και θα θέσει προθεσμία όσο προβλέπει ο νόμος για να μπουν νέα κεφάλαια.

Προκύπτει, επίσης, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθυστερήσει σε πληρωμές δόσεων δανείων του και κάποια στιγμή τα δάνειά του είχαν γίνει ληξιπρόθεσμα.

Προέκυψε ότι η μόνη εφημερίδα της οποίας κουρεύτηκε χρέος στο παρελθόν, σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στην Επιτροπή, είναι η ΑΥΓΗ.

Προέκυψε ότι το μόνο κόμμα που είναι σήμερα εν λειτουργία του οποίου κουρεύτηκε χρέος ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του προκατόχου του, της ΕΑΡ.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ τότε ήταν ενυπόθηκο το δάνειο -σήμερα τα δάνεια του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ενυπόθηκα, αν πάτε στο Υποθηκοφυλακείο δεν θα δείτε υποθήκες στο κτήριο- δεν πήραν οι τράπεζες το κτήριο να το κατασχέσουν, να το πάρουν σαν δικό τους περιουσιακό στοιχείο και ας ήταν άγονος ο διαγωνισμός, μπορούσαν να το πάρουν σαν δικό τους περιουσιακό στοιχείο, επιλέξαν να κουρέψουν το χρέος της Αριστεράς.

Επίσης, προκύπτει στην σελίδα 347 του πορίσματός σας μεγάλη ευθύνη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Λέτε ότι έχετε προσφέρει το κτήριο ως εγγύηση και δεν έρχεται η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος να το πάρει. Κατά συνέπεια πρέπει να δούμε εάν υπάρχουν ποινικές ευθύνες σήμερα για τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, που παρότι εσείς παρακαλάτε να έρθουν να βάλουν υποθήκη, σελίδα 347 του πορίσματός σας, δεν...

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ (Προεδρεύων της Επιτροπής): Κύριε Μηταράκη είστε νομικός; Υπάρχει ζημιά; Υπάρχει βλάβη;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Δεν θα με διακόψετε. Ευχαριστώ.

Παράλληλα τι προκύπτει για την Νέα Δημοκρατία σύμφωνα με το δικό σας πόρισμα; Λέτε ότι χρωστάμε 210.000.000 ευρώ. Δέχεστε ότι τα 208.000.000 ευρώ δεν έχουν κανένα θέμα και θεωρείτε ότι υπάρχει ένα θέμα διπλής εκχώρησης για 2.000.000 ευρώ από τα 210.000.000 ευρώ, δηλαδή 1% των δανείων της Νέας Δημοκρατίας, ενώ ο κ. Βορίδης κατέθεσε εξώδικο της Τράπεζας Αττικής που υπογεγραμμένα η τράπεζα αναγνωρίζει ότι ήταν εν πλήρει γνώση της ότι είχε πάρει μερική εξασφάλιση μετά την Αγροτική Τράπεζα.

Αυτό το έγγραφο υπάρχει, θα κατατεθεί, έχει κατατεθεί και κατά συνέπεια δεν μπορεί νομικά να θεωρείται ότι έχει δοθεί διπλή εκχώρηση. Όμως, προκύπτει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συνάψει με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος τέσσερις πρόσθετες πράξεις αύξησης πιστώσεων, δηλαδή νέο δάνειο, χωρίς να εκχωρήσει καμία εγγύηση -θα καταθέσουμε πίνακα- ενώ εμφανίζεται σε τρεις διαφορετικές πράξεις εκχώρηση της χρηματοδότησης του 2010 -είναι τριπλή εκχώρηση του 2010- και σε δύο διαφορετικές πράξεις εκχώρησης του 2011. Είναι διπλή εκχώρηση.

Παράλληλα, υπάρχει διπλή εκχώρηση, γιατί έχετε εκχωρήσει δάνεια στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ παράλληλα εγγυάστε με τις ίδιες κρατικές επιχορηγήσεις τα δάνεια της ΑΥΓΗΣ.

Νομίζω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι η πολιτική υποκρισία δεν σταματάει στα άνωθι ενδεικτικά και όχι περιοριστικά συμπεράσματα που θα καταθέσουμε την Δευτέρα.

Ξεχάσατε να αναφέρετε ότι ενώ κατηγορείτε τη Νέα Δημοκρατία ότι δανείστηκε με εγγύηση μελλοντικές κρατικές χρηματοδοτήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήρθε στη Βουλή ο ν.4304/2014 δεν ψήφισε την απαγόρευση εκχώρησης πέραν του ενός έτους κρατικής επιχορήγησης και γρήγορα – γρήγορα πήρε ένα δάνειο, ενώ είχε περάσει από την Επιτροπή ο νόμος πριν πάει στην Ολομέλεια, δίνοντας εγγύηση όχι μόνο το 2014, όχι μόνο το 2015, αλλά και το 2016, το 2017, το 2018.

Και αν σε όλα τα παραπάνω προστεθεί -και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, σε ένα λεπτό- η λυσσώδης προσπάθεια ελέγχου του τηλεοπτικού τοπίου, όπως εκδηλώθηκε με τον αντισυνταγματικό νόμο Παππά και με τη δικαιολόγηση του πόθεν έσχες του κ. Καλογρίτσα με την Τράπεζα Αττικής, το οποίο θα το βάλουμε στα συμπεράσματά μας, πράξη η οποία θα πρέπει να αξιολογηθεί ποινικά, η οποία συνεχίζεται με την απόπειρα ελέγχου του ΔΟΛ μέσω στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, τότε είναι σαφές ότι υπάρχουν ευθύνες, οι οποίες πρέπει να αναζητηθούν και αυτό δεν είναι της παρούσης.

Να κλείσω και με κάτι τελευταίο, επειδή είμαι υπεύθυνος και για το ασφαλιστικό για τη Νέα Δημοκρατία. Επειδή ρωτάτε ποιοι θα πληρώσουν τα χρέη της Νέας Δημοκρατίας και αναφέρατε άκρως λαϊκίστικα τους συνταξιούχους, θέλω να σας πω ότι οι μειώσεις των συντάξεων που γίνονται τώρα -και θα γίνει γύρω στο 25% με την προσωπική διαφορά- έχουν το ονοματεπώνυμο του νόμου Κατρούγκαλου που εσείς εισηγηθήκατε και εσείς ψηφίσατε.

Σας ευχαριστώ.

 

2η Παρέμβαση Ν. Μηταράκη

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ορίστε, έχετε τον λόγο επί της δηλώσεως.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Τέθηκαν από τον κύριο Εισηγητή της Πλειοψηφίας δύο θέματα, ένα για την «offshore» της ΑΥΓΗΣ και ένα για το κτήριο της Ελληνικής Αριστεράς …

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ:   Δεν είναι «offshore». Σας βλέπω ότι επιμένετε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Εγώ θα επιμένω και εσείς πείτε ό,τι θέλετε. Αν δείτε την ελληνική φορολογική νομοθεσία, θεωρείται «offshore» μία εταιρεία καταπιστευματική από την Κύπρο. Μπορώ να σας φέρω τα άρθρα της φορολογικής νομοθεσίας και τις ΠΟΛ που υπάρχουν.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Εντάξει. Συμβαίνει να τα έχω εδώ πέρα και θα σας απαντήσω μετά.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ:Μα, είναι καταχωρημένα στη δημόσια διαθήκη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Αφήστε με να μιλήσω.

Εγώ διαφωνώ και με τα δύο σημεία που έθεσε ο κ. Λάππας. Πρώτον, θεωρώ ότι η εταιρεία είναι «offshore» με την έννοια ότι οι μέτοχοί της είναι κρυφοί. Δεν εγγράφονται σε δημόσιο μητρώο, όπως για παράδειγμα οι ελληνικές εταιρείες που εγγράφονται στο ΓΕΜΗ και ο κάθε πολίτης μπορεί να γνωρίζει ποιος είναι ο μέτοχος.

Για αυτή την εταιρεία ουδείς μπορεί να βρει. Δεν υπάρχει νομική διαδικασία. Υπάρχει απόλυτο απόρρητο στην Κύπρο. Δεν ξέρουμε ποιος είναι ο ιδιοκτήτης αυτής της εταιρείας. Το πόρισμά σας δεν αναφέρει καθόλου αυτή την εταιρεία και την ιδιοκτησία της.

Δεύτερον, διαφωνώ επίσης ότι έγινε δημόσια προσφορά στο θέμα της «Αυγής». Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της «Αυγής», που έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η επιλογή των μετόχων που θα συμμετείχαν στην αύξηση του κεφαλαίου ήταν αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου.

Θα καταθέσω τη Δευτέρα το φύλλο της «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», το Πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου και της Γενικής Συνέλευσης της «Αυγής», που λέει επί λέξη: «Σε περίπτωση που δεν καλυφθεί η αύξηση από τους υπάρχοντες μετόχους οι νέοι μέτοχοι θα επιλεγούν από το ΔΣ».

Άρα, το ΔΣ επέλεξε και δεν υπήρξε δημόσια προσφορά κατά την έννοια δημοσίας πρότασης στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η οποία γίνεται μέσω των τραπεζών. Έγινε μια διαδικασία από το ΔΣ της «Αυγής». Επιλέξατε τον μέτοχο και δεν μας λέτε ποιος είναι.

Ως προς το κτίριο, εγώ θέλω να θέσω ένα ερώτημα και θέλω μια συγκεκριμένη απάντηση. Ο σημερινός ΣΥΡΙΖΑ είναι νέο κόμμα που ιδρύθηκε μετά το 1990 ή είναι απλώς η μετονομασία της παλιάς ΕΑΡ και είστε απλώς διάδοχοι καθολικοί και απόλυτοι και μόνο της ΕΑΡ; Μπορείτε να μας απαντήσετε μονολεκτικά;

Ευχαριστώ.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, έχουμε απαντήσει εκατό φορές. Είπαμε ότι το ΑΦΜ από το 1992 μέχρι σήμερα είναι ένα. Το μόνο που άλλαξε στη διαδρομή των κομμάτων της Αριστεράς είναι η επωνυμία τους. Τελεία και παύλα!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Τότε γιατί καταθέσατε αίτηση ίδρυσης στον Άρειο Πάγο ως ΣΥΡΙΖΑ;

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ: Αυτή ήταν η τελευταία επωνυμία, η μετονομασία.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Όχι, λέω για αίτηση ίδρυσης. Δεν καταθέσατε αίτηση μετονομασίας. Έχετε ιδρύσει κόμμα που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΛΑΠΠΑΣ: Τότε τι μας καταλογίζετε, αν είμαστε νέο κόμμα, τις αμαρτίες της ΕΑΡ, αν θεωρείτε ότι υπάρχουν αμαρτίες; Έχει μια αντίφαση το αφήγημά σας. Έχει μεγάλη αντίφαση, κύριε Μηταράκη, το αφήγημά σας. Επιτέλους, σταθεροποιήστε τη θέση σας. Είμαστε κόμμα, συνέχεια της ΕΑΡ; Εσείς που μας καταγγέλλετε, πείτε μας τι λέτε. Τι επικαλείστε; Σας ρωτώ, για να καταλάβουμε και εμείς τι να απαντήσουμε.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΑΛΩΜΕΝΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ευτυχώς ή δυστυχώς για όλους μας, η νομική επιστήμη έχει στάνταρντς, έχει τη νομοθεσία, έχει τους κανονισμούς της. Ακόμα και σ’ αυτό που είπε ο κ. Μηταράκης νομίζω ότι είναι πολύ εύκολη η απάντηση. Εγώ επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω, όταν θα πάρω τον λόγο, γιατί είναι απλό. Είναι πάρα πολύ απλό.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:Πάντως, τη Δευτέρα θα καταθέσω και τα έγγραφα…

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση