Βουλή

Ερωτήσεις Ν. Μηταράκη στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων προς τη Διοίκηση της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

Ερωτήσεις Ν. Μηταράκη στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων προς τη Διοίκηση της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. σχετικά με τα πεπραγμένα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ) ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε. Κυρία Υπουργέ, κύριε πρόεδρε, ευχαριστούμε θερμά για την ενημέρωση που μας κάνατε. Θα θέσω 4 συγκεκριμένα θέματα παρακαλώ.

Πρώτον, πριν από λίγες μέρες επαναδημοσιεύθηκαν οι μηνιαίες εκθέσεις του «ΗΛΙΟΣ» για την απεικόνιση των συνταξιοδοτικών παροχών. Γνωρίζουμε ότι  είχε διακοπεί η παροχή αυτών των πληροφοριών, και έπρεπε να γίνει «μνημειακή υποχρέωση», για να ξεκινήσει ξανά η ενημέρωση των πολιτών. Δημοσιεύσατε τα στοιχεία για τους μήνες Οκτώβριο του 2016 με Δεκέμβριο του 2016. Θέλω να ρωτήσω, αν θα μας δώσετε αναδρομικά τα στοιχεία του 2015, από τότε που διακόπηκε και των υπολοίπων μηνών του 2016, πότε θα δημοσιεύσετε τα στοιχεία του 2017 και πότε θα ομαλοποιηθεί η διαδικασία δημοσίευσης;

Το δεύτερο ερώτημα είναι σχεδόν ταυτόσημο, είναι για τον «ΑΤΛΑΝΤΑ». Θέλω να μας πείτε, πότε σταμάτησαν να ενημερώνεται το «δημόσιο interface», δηλαδή αυτό που έβλεπε ο πολίτης, για την καρτέλα του των Κοινωνικών Ασφαλίσεων, πότε θα ξαναενημερωθεί και πότε θα ομαλοποιηθεί η διαδικασία του «ΑΤΛΑΝΤΑ»;

Το τρίτο που θέλω να ρωτήσω, είναι για το Μητρώο Ασφαλισμένων του Ε.Φ.Κ.Α.. Από την αρχή του χρόνου, οπότε και ξεκίνησε η λειτουργία του Ενιαίου Φορέα, παρατηρήθηκαν σοβαρά λάθη στην μετάπτωση των στοιχείων στο Ενιαίο Μητρώο, με αποτέλεσμα, όπως έχω ρωτήσει και μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, να χαθούν εγγραφές και να δημιουργηθεί μεγάλη ταλαιπωρία των ασφαλισμένων. Θέλω να ρωτήσω ποιος είναι- αν υπάρχει- ρόλος της Η.ΔΙ.Κ.Α. στη διαδικασία ενοποίησης των Μητρώων Ασφαλισμένων, για ποιο λόγο δημιουργήθηκαν τόσο πολλά και σοβαρά προβλήματα κατά την διαδικασία ενοποίησης και να μας ενημερώσετε πως προχωράει η ενοποίηση των μητρώων αυτών και κυρίως, πώς προχωράει η αποκατάσταση των λαθών;

Το τέταρτο που θέλω να ρωτήσω- και θα μείνω εντός χρόνου κύριε Πρόεδρε- είναι αναφορικά με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Γνωρίζουμε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες καλούνται να πληρώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές του 2017 σήμερα, βάσει των εισοδημάτων του 2015. Στις 13 Απριλίου δημοσιεύθηκε η προκήρυξη διαγωνισμού, για ανάδειξη αναδόχου που θα αναπτύξει σχετικό πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα κάνει την εκκαθάριση των εισφορών όταν θα εκκαθαρίζονται και οι φορολογικές δηλώσεις, βάσει της προκήρυξης. Αυτός ο διαγωνισμός έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 4 Μαΐου.

Θέλω να σας ρωτήσω, αν ολοκληρώθηκε η διαδικασία του διαγωνισμού κατά τα προβλεπόμενα στην προκήρυξη;

Αν αναδείχθηκε ανάδοχος;

Αν έχει υπογραφεί ή πότε πρόκειται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση;

Κυρίως, πότε θα ολοκληρωθεί αυτό το έργο;

Πότε θα είναι σε θέση η Διοίκηση να κάνει την εκκαθάριση των Ασφαλιστικών Εισφορών του 2017, βάση των τελευταίων εκκαθαρισμένων δηλώσεων του οικονομικού έτους 2017, δηλαδή, 2016;

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Η.ΔΙ.Κ.Α) : ...

Να περάσω, στον κ. Μηταράκη. Εκθέσεις «ΗΛΙΟΣ». Ναι, βγάλαμε Οκτωβρίου- Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου του 2016. Θα βγουν και του 2017, απλά υπάρχουν κάποια τεχνικά ζητήματα για το πώς ακριβώς θα παρουσιαστούν του 2017, γιατί αφορούν ένα καινούργιο φορά, είναι ο ΕΦΚΑ πλέον που δίνει συντάξεις, δεν είναι τα διάφορα ταμεία, άρα στα στατιστικά μεγέθη αυτά θέλουν μια διαφορετική επεξεργασία αλλά ενδεχομένως και μέσα στις επόμενες μέρες να βγουν τα στατιστικά για τον Ιανουάριο- Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2017.

Τώρα όσον αφορά το γιατί δεν έβγαιναν Εκθέσεις μέχρι τώρα. Ήταν διαπιστωμένο ότι στις Εκθέσεις τα στατιστικά δεδομένα, όπως παρουσιάζονται μέχρι τώρα, δεν ήταν ακριβή με την έννοια του να βγάζουν την δημοσιονομική δαπάνη που είναι για τις συντάξεις. Εμπεριείχαν μέσα και άλλες δαπάνες που γίνονταν που δεν είναι δημοσιονομικές δαπάνες ή τουλάχιστον, υπάρχει αυτό το debateανάμεσα στην κυβέρνηση και στους θεσμούς, οπότε μέχρι να ξεκαθαρίσει ακριβώς αυτό το πράγμα δεν μπορούσαμε να βγάζουμε στατιστικά τα οποία θα έδιναν στους θεσμούς ένα στοιχείο το οποίο δεν συμφωνεί με αυτό που πραγματικά θεωρεί κυβέρνηση ότι έχουν δαπανηθεί για συντάξεις. Π.χ. ΑΚΑΓΕ και άλλα διάφορα ποσά που εμφανίζονται μέσα σαν συντάξεις και σαν δαπάνη για συντάξεις.

Σε σχέση με το «ΑΤΛΑΣ» και με το πότε σταμάτησε να ενημερώνεται. Δεν σταμάτησε ποτέ να ενημερώνεται, συνεχίζει κανονικά η διαδικασία. Το μόνο, που ίσως δεν τηρείται σωστά είναι από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, οι οποίοι πρέπει να στέλνουν κάθε μήνα ενημέρωση και πιθανώς, κάποιοι φορείς κατά καιρούς να καθυστερούν να στέλνουν αυτά τα στοιχεία και να ενσωματώνονται μέσα στο «ΑΤΛΑΣ», αλλά δεν έχει σταματήσει από πολιτική, τουλάχιστον, σκοπιά καμία στιγμή η ενημέρωσή του.

Ενιαίο Μητρώο ΕΦΚΑ. Μεγάλη κουβέντα εδώ για λάθη και για χαμένες εγγραφές κ.λπ.. Θα πρέπει να συνειδητοποιηθεί, ότι η δουλειά που έγινε στον ΕΦΚΑ ήταν ένα τιτάνιο έργο. Η ενοποίηση του Μητρώου του ΕΦΚΑ πήρε τα Μητρώα των Ταμείων με τα προβλήματα που ανέφερε προηγουμένως ο Πρόεδρος της Επιτροπής, π.χ. για το ΤΣΑΥ, η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., το έκανε το έργο αυτό μαζί με ανάδοχο εταιρία η οποία είχε μάλιστα, εμπλακεί ξανά σε αντίστοιχο έργο ΕΣΠΑ της ενοποίησης των μητρώων που είχε «πιλοτικά» τέσσερα μητρώα ενοποιήσει. Με βάση αυτή τη δουλειά και τα στελέχη της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., έγινε η ενοποίηση του Μητρώου, όμως εδώ πρέπει να τονιστεί, ότι αυτό είναι κάτι το οποίο θα έχει βάθος χρόνου, δηλαδή, λάθη και περιπτώσεις που δεν έχουν ενοποιηθεί σωστά στοιχεία θα εμφανίζονται για τα επόμενα τριάντα χρόνια.

Πρέπει να είναι ξεκάθαρο αυτό. Δεν υπάρχει περίπτωση να εκκαθαριστεί και να υπάρχει σωστό Μητρώο 100%, όταν τα δεδομένα από το οποίο προέρχεται, είναι από μόνα τους μη ποιοτικά δεδομένα. Έχουμε πιάσει και έχουμε «σηκώσει το χαλάκι», ό,τι υπήρχε από κάτω του κάθε πρώην ασφαλιστικού φορέα, ό,τι  στραβό υπήρχε εκεί, ήρθε και ενώθηκε με άλλα στραβά που υπήρχαν στο δίπλα, γιατί ο Τάγαρης ήταν και στον ΟΓΑ, ήταν και στον ΟΑΕΕ, και ενδεχομένως ήταν και στο ΤΣΑΥ, εμφανιζόμενος με διαφορετικό ΑΜΚΑ, γιατί κάποιο Ταμείο δεν κρατούσε καθόλου ΑΜΚΑ, εμφανιζόμενος με άλλο Α.Φ.Μ. στο ένα Ταμείο, π.χ. της συζύγου στο δίπλα Ταμείο γιατί δήλωσε της συζύγου. Όλες αυτές οι περίεργες περιπτώσεις, έπρεπε με ηλεκτρονικό τρόπο, αυτόματο και μαζικά να ταυτοποιηθούν, να ελεγχθούν και να φτιαχτούν για περίπου 24 εκατ. εγγραφές που ήρθαν από τα διάφορα Ταμεία και έγιναν 12 εκατ. εγγραφές και να γίνουν σωστά.

Η NASA να ήταν δεν θα το είχε κάνει. Πραγματικά είναι ένα τιτάνιο έργο, το οποίο θα συνεχιστεί. Έχει γίνει πάρα πολύ μεγάλη δουλειά σ’ αυτό. Θεωρώ ότι είναι λογικό να έχουν γίνει και λάθη και, ενδεχομένως, από την υπηρεσία θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Βέβαια η πλειοψηφία των λαθών έχουν γίνει επειδή τα δεδομένα είναι τέτοιας ποιότητας που δεν μπορείς να τα διαχειριστείς. Πρέπει να γίνει μια καμπάνια, ώστε να έρθει ο κόσμος, μέσα από ηλεκτρονικές υπηρεσίες, να ενημερώσει και να δει τα λάθη που έχει και να τα αιτηθεί ως διορθώσεις στο φορέα και σιγά – σιγά αυτά να εξαλειφθούν. Ως ποσοστό είναι πάρα πολύ μικρό και μπορούμε να δούμε. Ας πούμε, για τις 10.000 περιπτώσεις σε ένα σύνολο των 12 εκατ. ή 24 εκατ. εγγραφών που ξεκίνησαν, είναι απειροελάχιστο. Φυσικά δεν παύουν να είναι οι πολίτες που υφίστανται την ταλαιπωρία. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.

Σχετικά με την ερώτηση για ποιο λόγο υπήρξαν τα προβλήματα, προηγουμένως το ανέλυσα. Πράγματι η  Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. και τα στελέχη της ήταν βαθιά εμπλεκόμενοι μέσα σ’ αυτό το σχεδιασμό και σ’ αυτές τις λύσεις. Δεν ισχύει ότι δεν ενεπλάκησαν έμπειρα στελέχη της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.. Ενεπλάκησαν και, μάλιστα, σε μεγάλο βαθμό. Επίσης, σχετικά με το πώς προχωράει η αποκατάσταση των λαθών, σας είπα και προηγουμένως ότι θα συνεχίσει πάρα πολλά χρόνια κατά την γνώμη μου.

Σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές του 2015 και του 2017 και με την εκκαθάριση τους να αναφέρω ότι ο διαγωνισμός της εκκαθάρισης ολοκληρώθηκε. Υπάρχει ανάδοχος εταιρεία. Δεν έχει υπογραφεί ακόμα η σύμβαση, αλλά θα γίνει σύντομα. Με το χρονοδιάγραμμα που είχαμε βγάλει η εκκαθάριση θα έχει ολοκληρωθεί τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Οκτωβρίου για όλους τους ασφαλισμένους. 

...

Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις
Αναφορά
Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.
Επίκαιρη Ερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.
Επερώτηση
Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.
Επίκαιρη Επερώτηση
Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.
Ερώτηση & ΑΚΕ
Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή, ενώ παράλληλα δύνανται να ζητούν και την κατάθεση σχετικών εγγράφων. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών.
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση