Τα νέα μου

Δραστική η αλλαγή σε όλους τους τομείς του Μεταναστευτικού σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια

Σας καλωσορίζω με ιδιαίτερη χαρά στην πρώτη συνέντευξη Τύπου εφ΄όλης της ύλης , με αναγκαστική συμμόρφωση στα  νέα δεδομένα και μέτρα που επιτάσσει η προστασία από την πανδημία του COVID-19.

Η Εθνική Στρατηγική Μετανάστευσης 2020-21 εφαρμόζεται με ευκρινείς στόχους:

  • τον ουσιαστικό περιορισμό των ροών και
  • τον δραστικό περιορισμό των επιπτώσεων στις τοπικές κοινωνίες. Και στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα.

Εφαρμόζοντας μια αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική.

  • Σεβόμαστε το διεθνές δίκαιο και τις ευρωπαϊκές αξίες.
  • Αλλά δεν θέλουμε η χώρα μας να αποτελεί πύλη εισόδου μεταναστών.

Η ολοκλήρωση των πρώτων 10 μηνών ζωής του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου, οδηγεί σε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά στοιχεία.

Στοιχεία τα οποία διανέμουμε αναλυτικά κάθε μήνα, στο πλαίσιο της συνεχούς λογοδοσίας μας προς τους Έλληνες πολίτες.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν την σαφή ουσιαστική, και δραστική θα έλεγα σε κάποιους τομείς αλλαγή εικόνας στο Μεταναστευτικό, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Ανακτούμε τον έλεγχο στο Μεταναστευτικό, χωρίς να υποτιμούμε ή να παραγκωνίζουμε τις προκλήσεις που μας περιμένουν. Αντιθέτως, προετοιμαζόμαστε για να τις αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα και σχέδιο.

Μια πολιτική που εστιάζει στην προστασία των εθνικών συνόρων, υπερβαίνει τις όποιες διασυνοριακές εντάσεις υπάρχουν με τη Τουρκία στο Αιγαίο και τον Έβρο και διακρίνεται για την αποτελεσματικότητα της.

Συγκεκριμένα, στο εξάμηνο Μάιος – Οκτώβριος, η μείωση ροών είναι 90% (2020: 4.345 2019: 44.348).

Στα νησιά η μείωση 97% (2020: 1.205 2019: 36.931).

Ακολουθούμε μια πολιτική στοχοπροσηλωμένη στην προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, με σεβασμό στα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και τους κανόνες εμπλοκής σε θάλασσα και στεριά.

Άλλωστε, η καλή επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων είναι συμφυής με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, όπως αποδεικνύουν οι χιλιάδες διασώσεις που έχει πραγματοποιήσει το Λ.Σ.

Όμως αποστολή μας, και αποστολή της FRONTEX, είναι η αποτελεσματική προστασία των κοινών μας συνόρων.

Ειδικά σε εποχές που η ασφάλεια είναι βασικό ζητούμενο στην Ευρώπη.

Παράλληλα, το θετικό ισοζύγιο επιστροφών - αφίξεων συνεχίζεται σταθερά, τόσο για τον μήνα Οκτώβριο (1.434 αποχωρήσεις - 1.193 αφίξεις) όσο και για το πεντάμηνο Ιουνίου-Οκτωβρίου (5.733 αποχωρήσεις- 4.061 αφίξεις).

Αναφορικά με την πανδημία, από την πρώτη στιγμή λάβαμε ισχυρά μέτρα προστασίας εντός και εκτός νοσοκομειακών δομών.

Το πρόγραμμα Αγνοδίκη περιλαμβάνει την άμεση μεταφορά των νέων αφίξεων σε ειδικά σχεδιασμένες δομές υγειονομικής απομόνωσης (καραντίνας) στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Μέχρι σήμερα, έχουν σημειωθεί 950 κρούσματα σε όλη τη χώρα καθώς και 1 απώλεια ανθρώπινης ζωής.

Ιδιαίτερη προτεραιότητα δώσαμε στην επιτάχυνση του Ασύλου, με την συνδρομή νομοθετικών αλλαγών, με τους Ν. 4639/19 & 4686/20.

Ενισχύσαμε την διοικητική πυραμίδα της Υπηρεσίας Ασύλου, ανασχεδιάσαμε και αλλάξαμε δραστικά τις διαδικασίες.

Προχωρήσαμε άμεσα στο σχεδιασμό του ψηφιακού μετασχηματισμού όλης της διαδικασίας, ο οποίος θα ολοκληρωθεί το 2021.

Και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και οι πρώτες τηλεσυνεντεύξεις από την Υπηρεσία Ασύλου.

Η ενοποίηση και αναβάθμιση των συστημάτων της Υπ. Ασύλου θα συνεχίσει, με την ηλεκτρονική επίδοση αποφάσεων και την βελτιστοποίηση της λειτουργίας του app.

Αποτέλεσμα:

  • Η αύξηση της έκδοσης αποφάσεων ασύλου κατά 73%, σε σχέση με το 2019 (2020: 70.419, 2019: 40.634) και
  • Η μείωση κατά -38% των εκκρεμών αποφάσεων Ασύλου.

Σήμερα εκκρεμούν 82.646 αποφάσεις στην Υπηρεσία Ασύλου & 4.976 στην Αρχή Προσφυγών.

Στόχος μας για το 2021 η εκκαθάριση όλων των εκκρεμών υποθέσεων.

Δημιουργήσαμε φέτος, ένα νέο πλαίσιο ελέγχου της λειτουργίας και της οικονομικής δραστηριότητας των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων του Μεταναστευτικού.

Με τη λειτουργία του Μητρώου ΜΚΟ & Μελών ΜΚΟ, το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2021.

Η εγγραφή στο Μητρώο είναι ήδη προαπαιτούμενο συνεργασίας με το Υπουργείο και η ατομική εγγραφή θα είναι απαραίτητη για την πρόσβαση, εντός του 2021, σε δομές.

Και φυσικά απαιτούμε από όλους όσους εμπλέκονται στο μεταναστευτικό να τηρούν την νομιμότητα.

Οι τελευταίες περιπτώσεις εξάρθρωσης δικτύων λαθροδιακίνησης από την ΕΛΑΣ και το Λιμενικό, αποδεικνύουν ότι η χώρα μας δεν είναι πλέον πρόσφορο πεδίο για ανεξέλεγκτη δραστηριοποίηση και έκνομες συμπεριφορές.

Ωστόσο, οι αυστηρότεροι έλεγχοι τέθηκαν ως ζητούμενο και από τις ίδιες τις οργανώσεις  που συμβάλλουν θετικά στην αντιμετώπιση του φαινομένου προς το Υπουργείο μας.

Χάρη στις παρεμβάσεις μας, η ίδια η Κοινωνία των Πολιτών αισθάνεται, πλέον, ασφαλής και θωρακισμένη απέναντι σε έκνομες και υπονομευτικές για το ανθρωπιστικό της έργο συμπεριφορές.

Παράλληλα, περιορίσαμε στις περιπτώσεις έκδοσης τελεσίδικης διοικητικής απόφασης Ασύλου την παροχή στέγης και επιδόματος στον ένα μήνα (από έξι). Σε συνδυασμό με την επιτάχυνση της διαδικασίας ασύλου, ουσιαστικά περιορίσαμε την παροχή προνομίων σε λίγους συνολικά μήνες, από αρκετά χρόνια όπως ίσχυε έως σήμερα.

Η επιδοματική πολιτική του παρελθόντος λειτουργούσε ως πόλος έλξης παράτυπων μεταναστών, καθώς και ως πηγή χρηματοδότησης για την παράνομη δράση των λαθροδιακινητών.

Το κράτος μας κατέστησε σαφές ότι δεν πρόκειται να κινητροδοτεί πλέον οικονομικά την άφιξη ανθρώπων που δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας ή επιλέγουν συνειδητά να μην ενσωματωθούν στην ελληνική κοινωνία.

Αποτέλεσμα της συνολικής πολιτικής, είναι η ουσιαστική αποσυμφόρηση των νησιών.

Τα 5 νησιά του Αιγαίου αντιμετώπισαν ακραίες ροές την πενταετία 2015-2019.

Αυτές οι αυξημένες ροές, σε συνδυασμό με:

  1. Την πολύ αργή διαδικασία ασύλου που μας κληροδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ
  2. Τον γεωγραφικό περιορισμό που επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ με την Κοινή Δήλωση του 2016 οδήγησε σε υπερπληθυσμό στις δομές των νησιών μας.

Σήμερα τα νέα δεδομένα, μας επιτρέπουν πλέον να μιλάμε για διατηρήσιμη αποσυμφόρηση.

Φέτος μειώθηκαν 59% οι διαμένοντες στα ΚΥΤ Νήσων και συνολικά μείωση 55% στους διαμένοντες στα νησιά (Οκτώβριος 18.872 Ιανουάριος 42.007).

Σε σχέση με τον Οκτώβριο 2019:

  • Λέσβος: -52% ( 2020: 9.0582 διαμένοντες 2019 18.875)
  • Χίος -46% ( 2020: 3.088 2019: 5.670)
  • Σάμος -40% ( 2020: 4.495 2019: 7.536)
  • Λέρος -71% ( 2020: 803 2019: 2.754)
  • Κως -67% ( 2020: 759 2019: 4.146)

Πλέον οι αιτούντες άσυλο στα ΚΥΤ είναι λιγότεροι και σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019 ( Οκτ 2020: 15.807 Ιουλ 2019: 16.042). 

Επιπλέον, από τη σύσταση της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων έως και σήμερα o αριθμός των ασυνόδευτων παιδιών στα Κ.Υ.Τ. μειώθηκε στο 97%.

Πρόκειται για πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα εξέλιξη, που δείχνει τη σημαντική βελτίωση που έχει επέλθει στην προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων.

Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει αντιμετωπιστεί στο μεγαλύτερο βαθμό, το πρόβλημα του υπερπληθυσμού στις δομές των νησιών.

Και στα νησιά αντικαθιστούμε τα άναρχα κέντρα με κλειστά / ελεγχόμενα.

Δημιουργούμε νέες δομές με:

  • σύγχρονα μέσα ελέγχου εισόδου / εξόδου, με έλεγχο εισερχομένων (ήδη έχει παραληφθεί από τα ΚΥΤ ο σχετικός εξοπλισμός και εκδίδονται οι πρώτες κάρτες για αιτούντες και προσωπικό. Στη συνέχεια, θα αποκτήσουν και τα πιστοποιημένα μέλη των πιστοποιημένων στο Μητρώο μας ΜΚΟ)
  • διπλές περιφράξεις τύπου ΝΑΤΟ, με δρόμο ανάμεσα
  • συστήματα ασφαλείας & πυρασφάλειας
  • αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, που δεν θα εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες και δεν θα επηρεάζονται από μία δυνατή βροχή.

Δομών που θα εγγυώνται την προστασία της δημόσιας υγείας και της δημόσιας ασφάλειας.

Ήδη σε Σάμο, Κω και Λέρο έχουν αρχίσει τα έργα και το 2021 θα είναι έτοιμα τα νέα κέντρα.

Και ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την κατασκευή δομών στα υπόλοιπα σημεία εισόδου της χώρας.

Ώστε το 2021 να κλείσει η προσωρινή δομή στο Μαυροβούνι Λέσβου. Προσωρινή δομή που άμεσα θωρακίζουμε περαιτέρω ενόψει του χειμώνα.

Αντιμετωπίσαμε λοιπόν το 2020 δύο σημαντικά προβλήματα παρελθόντων ετών:

  • Τις ροές, που πλέον είναι στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.
  • Την κατάσταση, την συμφόρηση στα νησιά μας.

Η επόμενη πρόκληση, για την οποία ήδη έχουν γίνει ουσιαστικά βήματα, είναι η μείωση των επιπτώσεων της κρίσης στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Στόχος μας δεν είναι μόνο η αποσυμφόρηση των νησιών και αλλά και η αποσυμφόρηση στην υπόλοιπη χώρα.

Καταρχήν, το όριο του 1% εφαρμόζεται σήμερα σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Η μόνη εξαίρεση είναι το Βόρειο Αιγαίο, που και όμως καταγράφεται τεράστια μείωση. Τον Απρίλιο ήταν στο 15,5% ενώ τώρα στο 8,2%

Προχωράμε στο κλείσιμο εντός του 2020 του προγράμματος ξενοδοχείων, μέχρι στιγμής έχουν κλείσει 27 και μένουν ακόμα για κλείσιμο 40 ξενοδοχειακές δομές.

Το 2021 στοχεύουμε από τις 32 δομές σε όλη την υπόλοιπη χώρα να μειωθούν σε 26.

Πέραν αυτού, βρισκόμαστε, όπως γνωρίζετε, σε διαδικασία διαπραγμάτευσης για το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου. Μια διαπραγμάτευση, όπου η Ευρώπη καλείται να δείξει έμπρακτη αλληλεγγύη.

Μια αλληλεγγύη που δεν πρέπει να περιοριστεί σε ευχολόγια και υλικές παροχές.

Θέσεις που θα διατυπώσουμε και αύριο στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρέπει τα κράτη - μέλη της ΕΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να επικυρώσουν συντεταγμένα την ανακατανομή των μεταναστευτικών ροών με τη θετική ψήφο τους στο νέο Σύμφωνο.

Δεν πρέπει η Ένωση να περάσει κάτω από τον πήχη που θέτουν οι νέες προκλήσεις.

Για αυτούς που θα μείνουν τελικά στην Ελλάδα, έχουμε δώσει έμφαση στον τομέα της ένταξης των μεταναστών, όπου πραγματοποιούμε τολμηρές μεταρρυθμίσεις.

Το πρόγραμμα “HELIOS”, το οποίο υλοποιούμε μαζί με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης από τον Αύγουστο του 2019, συμβάλλει στην αναζήτηση αλλά και την επιδότηση στέγης, για 12 μήνες.

Βοηθά στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και άλλων χρήσιμων δεξιοτήτων μέσω σεμιναριακών μαθημάτων, βοηθά στην πιο ομαλή πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Έχουν εγγραφεί ως σήμερα 21.069 δικαιούχοι και λαμβάνουν υποστήριξη για την αυτόνομη διαβίωσή τους, 7.630 εκ των οποίων έχουν λάβει επιδότηση ενοικίου.

Παράλληλα, επίσης σε συνεργασία με τον ΔΟΜ, υλοποιούμε ένα νέο, μεταβατικό πρόγραμμα στέγασης για τους αναγνωρισμένους πρόσφυγες, που εξέρχονται των δομών φιλοξενίας, ώστε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα, τύπου πλατείας Βικτωρίας.

Το πρόγραμμα διασφαλίζει φιλοξενία σε ξενοδοχεία για δύο μήνες. 

Σας παρουσίασα τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής μας και με χαρά θα απαντήσω στις ερωτήσεις σας.

 

Σαλτού (Τα Νέα): Κύριε υπουργέ που βρισκόμαστε σχετικά με την κατασκευή των νέων,  ελεγχόμενων δομών στα νησιά; Πως θα αντιμετωπίσετε αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, όπως για παράδειγμα στη Λέρο;

Νότης Μηταράκης: Καταρχήν θέλω να σας πω ότι για τις δομές που κατασκευάζονται στο νότιο Αιγαίο, η διαδικασία ξεκίνησε μετά από αίτημα του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου του κ. Χατζημάρκου, ο οποίος απαίτησε από την κυβέρνηση την άμεση μετατροπή αυτών των ανοιχτών, άναρχων, δομών  σε οργανωμένες και ελεγχόμενες δομές. Έχουν ξεκινήσει ήδη και εκτελούνται τα έργα στη Σάμο, την Κω και τη Λέρο και μάλιστα στο Α΄ εξάμηνο του 2021 αναμένουμε ότι αυτές οι δομές θα λειτουργήσουν. Αφήνοντας την άναρχη δομή στη Λέρο που βρίσκεται μέσα στο Ψυχιατρείο, δίπλα σε διατηρητέα κτίρια, αφήνοντας τη δομή στη Σάμο  η οποία είναι σε απαράδεκτο σημείο, μέσα στην πόλη, είναι δίπλα στο δάσος, μέσα στην πόλη, ένα πολύ ακατάλληλο σημείο, στο οποίο χθες είχαμε πάλι μία φωτιά και διερευνάται αν ήταν επίσης από εμπρησμό. Θεωρούμε ότι οι τοπικές κοινωνίες στην Σάμο, την Κω και τη Λέρο αποδέχονται τις νέες δομές. Ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου έχει εγκρίνει την κατασκευή της νέας δομής, για τη Χίο και τη Λέρο βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την τοπική αυτοδιοίκηση. Νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι αυτό που υπάρχει σήμερα είναι η χειρότερη, δυνατή εναλλακτική. Πιστεύω ότι μέσα στο 2020 είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία, ώστε μέσα στο 2021 να κλείσουμε τη δομή της ΒΙΑΛ στη Χίο και την προσωρινή δομή στο Μαυροβούνι στη Λέσβο.

Τζαννετάκος (ΕΡΤ): Καλημέρα κύριε υπουργέ. Από την αρχή της θητείας σας θέσατε ως έναν εκ των βασικών στόχων τον περιορισμό της κρίσης και της αντίδρασης στις τοπικές κοινωνίες. Έχουμε ταξιδέψει όλοι οι συνάδελφοι στα νησιά, έχουμε κάνει ρεπορτάζ, θεωρείτε ότι αν κάνουμε την υπόθεση ότι έρχεται το τέλος της πανδημίας και οι άνθρωποι αυτοί αρχίζουν από τα ΚΥΤ ξανά να κυκλοφορούν στα νησιά, στις τοπικές κοινωνίες όπως γινόταν την προηγούμενη περίοδο, ποια θα είναι η αντίδραση των κατοίκων της Λέσβου, της Σάμου, της Χίου; Θεωρείτε ότι έχει αλλάξει το κλίμα στις τοπικές κοινωνίες σε αυτούς τους δέκα μήνες που έχετε αναλάβει το υπουργείο;

Ν.Μ: Αυτά που είχαμε πει ότι θα κάνουμε όταν ξεκινήσαμε στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, δηλαδή, θα δουλέψουμε ουσιαστικά στη φύλαξη των συνόρων ώστε να μειωθούν οι ροές και θα δουλέψουμε ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση των νησιών  και τα δύο έχουν πραγματοποιηθεί. Αυτό μας δίνει μία πολύ αυξημένη αξιοπιστία. Το έχουν κατά καιρούς δηλώσει και στην περιφέρεια και διάφοροι δήμαρχοι, όπως οι δήμαρχοι στη Σάμο κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Πρωθυπουργού μετά το σεισμό της Σάμου. Νομίζω ότι η αξιοπιστία της κυβέρνησης έχει επανέλθει με τις πράξεις μας. Από εκεί και πέρα ευελπιστούμε όλοι ότι θα λήξει σύντομα η υγειονομική κρίση στα νησιά, να μπορούν να αρθούν τα περιοριστικά μέτρα που επηρεάζουν και τους κατοίκους των νησιών και τους διαμένοντες στις δομές. Μέχρι στιγμής, όπως σας είπα, τα επιδημιολογικά δεδομένα για την επίπτωση της πανδημίας στις δομές φιλοξενίας είναι 950 κρούσματα σε 92.000 αιτούντες άσυλο και 1 απώλεια ανθρώπινης ζωής. Δεν έχουν προκύψει μέχρι στιγμής αποδείξεις ότι οι δομές επηρεάζουν περισσότερο την τοπική κοινωνία από την ήδη υπάρχουσα επιδημιολογική επιβάρυνση μίας περιοχής.  Είχαμε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις τοπικών εξάρσεων, όπως για παράδειγμα την περίπτωση στην Αργολίδα όπου σε κάποιο ξενοδοχείο βρέθηκαν 155 – αν θυμάμαι το ακριβές νούμερο – κρούσματα. Αλλά τελικά και εκεί δεν υπήρξε μετάδοση στην τοπική κοινωνία, όλοι οι αιτούντες άσυλο που νόσησαν ή κόλλησαν από τα κρούσματα αυτά αποθεραπεύτηκαν χωρίς ιδιαίτερες επιπλοκές.

Αγγελίδης (ΕΦΣΥΝ) : Καλημέρα. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, προσωπικά πιστεύω ότι βοηθά μία τακτική επικοινωνία,  επαναφέρει μία κανονικότητα, εκ μέρους του υπουργείου, στην ενημέρωση. Έχω τρεις ερωτήσεις: Η πρώτη είναι αν αποτελεί στόχο για την κυβέρνηση η μείωση του αριθμού των αδειών διαμονής, διότι βλέπω στα στοιχεία ότι επισημαίνετε ποσοστά και συγκρίσεις σε σχέση με τις άδειες διαμονής. Η δεύτερη είναι αν υπάρχει εγγραφή στο Μητρώο ΜΚΟ των φορέων εκείνων που έχουν αναλάβει την υλοποίηση του ΕΣΤΙΑ ΙΙ και των μελών τους και το ρωτώ με δεδομένο ότι δεν φαίνεται να πληρούνται σε όλες οι προϋποθέσεις δημοσίευσης ισολογισμού, προηγούμενης ενασχόλησης με το αντικείμενο – αν κάνω λάθος διορθώστε με – οπότε σε αυτήν την περίπτωση αναρωτιέμαι ποιο είναι το κριτήριο εγγραφής στο Μητρώο των ΜΚΟ. Η τρίτη ερώτηση είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διοικητικό Συμβούλιο της FRONTEX, στην έκτακτη συνεδρίαση που είχαν την Τρίτη, δεν φαίνεται να πείθονται από τις εξηγήσεις που έδωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της FRONTEX, ο κ. Leggeri, για την εμπλοκή της FRONTEX σε επαναπροωθήσεις στο Αιγαίο. Ζητούν συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τον τρόπο που διερευνήθηκαν, μέχρι στιγμής, τα στοιχεία εκ μέρους της FRONTEX. Εμείς θα αρκεστούμε στις δικές σας διαβεβαιώσεις, στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι δε γίνονται επαναπροωθήσεις; Πρέπει να πιστέψουμε εσάς και όχι μία έρευνα αντικειμενική, ανεξάρτητη και σοβαρή; Έχετε σκοπό να παραγγείλετε μία τέτοια έρευνα;

Ν.Μ: Κατά πρώτον, δεν έχουμε στόχο τη μείωση των αδειών διαμονής. Το αντίθετο, θέλω να σας πω, η κατεύθυνση στην ΕΕ – και αυτό είναι μία θέση που και η Ελλάδα στηρίζει – είναι ότι πρέπει να ενισχύσουμε  τη νόμιμη μετανάστευση. Είναι δεδομένο ότι  η Ευρώπη για δημογραφικούς λόγους χρειάζεται πληθυσμιακή στήριξη αλλά αυτό πρέπει να γίνει με κανόνες και όχι με λαθροδιακινητές. Πρέπει να γίνει με διαδικασίες οι οποίες συζητιούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στη χώρα μας, αυτή τη στιγμή, ξανακοιτάμε τον κώδικα μετανάστευσης. Είναι από τους στόχους του 2021 να ξαναδούμε τις διαδικασίες νόμιμης μετανάστευσης. Θεωρώ ότι είναι πολύ θετικό να υπάρχει νόμιμη μετανάστευση στο βαθμό που μία οικονομία και μία κοινωνία το χρειάζεται. Σας θυμίζω ότι ήδη στη χώρα μας εφαρμόζουμε ειδικά προγράμματα όπως μετάκληση εργατών γης το καλοκαίρι, αυτό μπορούμε να το δούμε σε ένα πιο συνολικό πλαίσιο. Άρα, η μείωση των αδειών διαμονής δεν είναι στόχος μας, αντίθετα η νόμιμη μετανάστευση πρέπει να είναι η προτεραιότητα και της χώρας μας και της Ευρώπης, στον αντίποδα των λαθροδιακινητών που εκμεταλλεύονται οικονομικά δυστυχισμένους ανθρώπους, θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο, για να τους πάρουν από την Ασία ή την Αφρική. Για να καταλήξουν κάποια στιγμή σε φορτηγά ψυγεία - όπως έχετε δει σε άλλες χώρες - και να πάνε σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες πολλές φορές αναζητούν ανθρώπινο δυναμικό.

Ως προς το θέμα των ΜΚΟ και του προγράμματος ΕΣΤΙΑ, θέλω να σας πω ότι είναι προαπαιτούμενο η εγγραφή στο Μητρώο ΜΚΟ για να γίνει οποιαδήποτε πληρωμή από το ΕΣΤΙΑ προς αυτές τις οργανώσεις. Ο κανόνας ήταν ότι έπρεπε να έχεις κάνει αίτημα εγγραφής στο Μητρώο ΜΚΟ για να υποβάλλεις αίτημα στο ΕΣΤΙΑ, για να πληρωθείς όμως την όποια υπηρεσία έχεις προσφέρει – αναλαμβάνεις και ένα κίνδυνο με αυτόν τον τρόπο – πρέπει να ολοκληρωθεί η εγγραφή σου. Οι ΜΚΟ πρέπει να λειτουργούν με κανόνες και γι΄ αυτό υπάρχει το Μητρώο, αλλά παράλληλα είναι και ένας δυναμικός χώρος. Δεν είναι ένας κλειστός χώρος όπου δεν επιτρέπεται στην Κοινωνία των Πολιτών να ανοίγει οργανώσεις, να κλείνει οργανώσεις, άνθρωποι οι οποίοι εμπλέκονται στην Κοινωνία των Πολιτών να επιλέγουν νέα σχήματα στο μέλλον. Αυτό δεν απαγορεύεται. Αντίθετα, στόχος μας στο πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ ήταν να ανοίξουμε την αγορά.  Να φύγουμε από τις εννιά οργανώσεις που ήταν στις δεκαέξι που είναι σήμερα να αυξήσουμε τα κρεβάτια του ΕΣΤΙΑ – το πιο σημαντικό – με ουσιαστική μείωση του κόστους κατά 25%. Τα χρήματα που έχουμε από την ΕΕ για το πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε πολύ περισσότερα κρεβάτια, με τα ίδια χρήματα, αποσυμφορώντας τα νησιά και μειώνοντας τον ανθρώπινο πόνο αυτών που βρίσκονται στις δομές φιλοξενίας αυτών που βρίσκονται στο Μαυροβούνι, τη ΒΙΑΛ ή το Βαθύ.  Αυτός ήταν ο στόχος μας. Από εκεί και πέρα το πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ ελέγχεται για την εφαρμογή του και οι πληρωμές γίνονται μετά από έλεγχο ότι έχει παρασχεθεί η υπηρεσία που πρέπει, στην ποιότητα που πρέπει, στο χρόνο που πρέπει. Μόνο τότε γίνονται αυτές οι πληρωμές.

Ως προς το θέμα της FRONTEX, έχω πει από την πρώτη στιγμή ότι είναι πολύ θετικό που μπαίνει, επιτέλους, αυτό το θέμα στο τραπέζι. Μέχρι στιγμής έμπαινε μόνο μέσα από κάποια Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Έχω πει και στο παρελθόν ότι η τεράστια ζημιά που έχει γίνει στα κυκλώματα λαθροδιακινητών στη γείτονα χώρα επηρεάζει την προπαγάνδα που δημιουργείται. Είναι θετικό που θα γίνουν δύο συζητήσεις στην ΕΕ, σύμφωνα με την ανακοίνωση της FRONTEX, χθες. Θα γίνει συζήτηση επί των όποιων καταγγελιών - και επαναλαμβάνω είναι πολύ θετικό που θα γίνει - ώστε να έχουμε και μία επίσημη απάντηση για το τι έχει γίνει για να τελειώσει αυτή η συζήτηση. Εμείς εμμένουμε στη θέση μας ότι η χώρα σέβεται απόλυτα το διεθνές δίκαιο  και τους κανόνες εμπλοκής. Νομίζω όμως, ότι είναι πολύ ουσιαστικό που ξεκινά μία νέα συζήτηση για τους κανόνες εμπλοκής. Αυτή είναι η δήλωση του κ. Leggeri που έγινε χθες. Για να συζητήσουμε τα κυριαρχικά δικαιώματα των κρατών – μελών όπως έχουν επιβεβαιωθεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπως προβλέπεται στον Κανονισμό Προστασίας της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα το 2014. Τα δικαιώματα των κρατών να προστατεύουν τα σύνορά τους. Αυτή είναι και η θέση που θα παρουσιάσω και εγώ αύριο στο Συμβούλιο Υπουργών, ειδικά για το θέμα των συνόρων.

Ζώτου (ΑΥΓΗ) Αναφερθήκατε στις μετεγκαταστάσεις των ασυνόδευτων ανηλίκων. Αυτή τη στιγμή ποιος είναι ο πληθυσμός των ασυνόδευτων ανηλίκων στη χώρα; Πέραν του προγράμματος της μετεγκατάστασης στους εταίρους, υπάρχει κάποιο άλλο πρόγραμμα σχετικά με την ένταξη; Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου για τα ασυνόδευτα ανήλικα που δεν θα μεταφερθούν στο εξωτερικό; Σε ποιο βαθμό υπάρχει συνεργασία του Υπουργείου με την Αστυνομία όταν κατά τη διαδικασία ασύλου εντοπίζονται θύματα trafficking;

 

Ειρήνη Αγαπηδάκη ( Ειδ. Γραμματέας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων):

Ο συνολικός αριθμός -σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΕΚΚΑ- είναι 4.253. Μέχρι τώρα έχουν μετεγκατασταθεί σε κράτη-μέλη 458 ασυνόδευτα ανήλικα, ενώ εντός Νοεμβρίου ολοκληρώνεται το πρόγραμμα μετεγκατάστασης των άρρωστων παιδιών που υποφέρουν από σοβαρά νοσήματα μαζί με τα μέλη της οικογένειας τους προς τη Γερμανία, σύνολο 928 άτομα. Έχουν ήδη μετεγκατασταθεί 846. Δεδομένης της πανδημίας και των δυσκολιών που προκάλεσε  και ότι το πρόγραμμα ουσιαστικά για τα άρρωστα παιδιά άρχισε τα υλοποιείται περί τα τέλη του Ιουλίου, έχουμε μετεγκαταστήσει μέχρι τώρα 1.300 άτομα σε περίπου 3,5 μήνες. Και συνεχίζεται φυσικά, καθώς μετά το συμβάν στη Μόρια, έχουμε και νέα αιτήματα από τα κράτη μέλη για να μετεγκαταστήσουμε ασυνόδευτα ανήλικα. Έχουμε φτάσει σε ένα σύνολο 1553. Είμαστε δηλαδή για τα ασυνόδευτα στο στάδιο υλοποίησης του 30%.

Για τα υπόλοιπα παιδιά, τα οποία θα παραμείνουν στη χώρα μας , εκπονούμε μία νέα εθνική στρατηγική, η οποία είναι ποσοτικοποιημένη. Βασίζεται δηλαδή σε στόχους ανά έτος, για να διασφαλίσουμε μία βιώσιμη χρηματοδότηση και ένα βιώσιμο σχέδιο υλοποίησης σε σχέση με το οικοσύστημα προστασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων στη χώρα μας. Οπότε, θα είμαστε σε θέση το επόμενο διάστημα, αφότου καταλήξουμε στο τελικό πλάνο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενημερώσουμε πιο αναλυτικά  γι’ αυτό το κομμάτι. Η βασική στρατηγική της κοινωνικής ένταξης προβλέπει στενή συνεργασία με τους δήμους και τις τοπικές κοινωνίες. Ήδη πρόκειται να υλοποιηθούν πέντε πιλοτικά προγράμματα κοινωνικής ένταξης  για ασυνόδευτους ανηλίκους, τα οποία είναι σε στενή συνεργασία με δήμους. Και θα δείτε ότι υπάρχει μία προσέγγιση βήμα-βήμα, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, που θέτει ένα νέο πλαίσιο και μας απομακρύνει από αυτό που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα, να έχουμε δηλαδή λύσεις μόνο για την στέγαση χωρίς να συνυπολογίσουμε το κομμάτι της ένταξης.

 

Ζώτου (Αυγή) Για το ζήτημα του trafficking δεν μου απαντήσατε και δεν αναφέρομαι μόνο σε θύματα trafficking ασυνόδευτων ανηλίκων, γιατί έχουμε και γυναίκες. Είναι ευρύτερο.

Ε.Α: Σε συνεργασία με τον Υπουργό-Εισηγητή για τα θέματα του trafficking και της εκμετάλλευσης, κ. Μοσκώφ έχουμε εκπονήσει ένα σχέδιο το οποίο συμπεριλαμβάνει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, τους stakeholders και αφορά, όχι μόνο το trafficing αλλά και την πρόληψη κάθε είδους βίας. Εμπλέκει τους αρμόδιους φορείς από πλευράς του κράτους αλλά και άλλους φορείς της κοινωνίας των πολιτών. Ξεκινά με θέματα εκπαίδευσης για τον έγκαιρο εντοπισμό, την καταγραφή και βέβαια την υποστήριξη για την παροχή βοήθειας στα θύματα. Στην Εθνική Στρατηγική υπάρχουν ενσωματωμένες  οριζόντιες παρεμβάσεις  και στον πληθυσμό στόχου στους ασυνόδευτους ανηλίκους, με εξειδίκευση -όπως είδαμε στην πανδημία- σε υποομάδες που κινδυνεύουν περισσότερο. Για παράδειγμα ξέρουμε ότι αυξήθηκε το ποσοστό εκμετάλλευσης μέσω διαδικτύου, ειδικά στα ασυνόδευτα ανήλικα αγόρια ηλικίας 13 ετών και άνω. Οπότε, σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία αναπροσαρμόζουμε και εμείς λίγο πέρα από τις καθολικές παρεμβάσεις τις πιο εντοπισμένες για υποομάδες που βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο όπως είναι και τα κορίτσια. Και βέβαια στο κομμάτι της έμφυλης βίας, -οριζόντια-από τις μικρές ηλικίες μέχρι και την ενηλικίωση με τις ειδικότερες μορφές προστασία που μπορούν να υλοποιηθούν. Εκκινεί από  το κομμάτι της πρόληψης και της αύξησης της ευαισθητοποίησης του γενικού κοινού και των πληθυσμών στόχων,  και φτάνει μέχρι πιο ειδικούς μηχανισμούς που εμπλέκουν τις αρχές, την Ελληνική Αστυνομία για τον έγκαιρο εντοπισμό και την υποστήριξη.

Γεωργιοπούλου (Καθημερινή): Που ακριβώς βρίσκεται η διαδικασία μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του ΕΚΚΑ στο Υπουργείο Μετανάστευσης; Ποια θα είναι η χωρητικότητα στα  νέα ΚΥΤ σε Σάμο, Κω και Λέρο που ανέφερε ο Υπουργός. Και τέλος, αναφερθήκατε σε 92.000 αιτούντες άσυλο/ πρόσφυγες  που βρίσκονται στη χώρα. Υπάρχει μία εκτίμηση, όσων έχει απορριφθεί το αίτημα ασύλου  τους  που ακριβώς βρίσκονται αυτοί;

Ε.ΑΓΑΠΗΔΑΚΗ: Φαντάζομαι κ. Γεωργιοπούλου εννοείται τις αρμοδιότητες για την διαχείριση των αιτημάτων στέγασης. Αυτή η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 10 Οκτωβρίου και πλέον οι τοποθετήσεις γίνονται από την Ειδική Γραμματεία. Έχει σταλεί αρμόδια ενημέρωση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς  και πλέον από το Υπουργείο Μετανάστευσης λαμβάνουμε και διαχειριζόμαστε  τα αιτήματα στέγασης .

Ν.Μ: Αναφορικά με τα νέα ΚΥΤ, στη Κω ο γενικός  πληθυσμός θα είναι  1.816 θέσεις και θα υπάρχουν και 400 θέσεις σε safe zone για ασυνόδευτα ανήλικα και μονογονεϊκές οικογένειες . Αντίστοιχα στε Λέρο ο γενικός πληθυσμός θα είναι 1.360 άτομα και θα υπάρχουν 200 θέσεις για safe zone, για τη Σάμο 1.500 θέσεις στο γενικό πληθυσμό και 600 θέσεις safe zone. Δεν περιλαμβάνω το εντελώς κλειστό κομμάτι των Κέντρων, που είναι τα Προαναχωρησιακά Κέντρα, τα οποία είναι περίπου στις 1.000 θέσεις στη Κω, στη Λέρο 300 και 900 στη Σάμο.

Υπάρχει θέμα με τις επιστροφές, αυτό είναι κάτι που δεν είναι καινούργιο. Η έλλειψη επαρκών προαναχωρησιακών  κέντρων έχει δημιουργήσει το φαινόμενο στο παρελθόν να δίνονται από την αστυνομία εντολές οικειοθελούς αποχώρησεις από την χώρα στην οποία η εφαρμογή τους  ελέγχεται δύσκολα. Γι’ αυτό είναι δύσκολο κάποιος να δώσει εκτίμηση πόσοι μπορούν να βρίσκονται στη χώρα μας με απορριπτικές αποφάσεις, οι οποίοι μπορούν να βρεθούν μόνο με αστυνομικούς ελέγχους ανά περιοχές ή σε μπλόκα που τους βρίσκει η αστυνομία. Πρέπει να επενδύσουμε σε Προαναχωρησιακά Κέντρα και επενδύουμε μέσα στο 2021. Παράλληλα, αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό για τις επιστροφές και βασική προτεραιότητα της χώρας μας στο νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου να πάρει ένα πολύ πιο ενεργό ρόλο η Frontex, η Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά, η οποία διατηρεί πολύ πιο ισχυρές σχέσεις με τις χώρες προέλευσης, σχέσεις πολιτικές , οικονομικές, εμπορικές, διπλωματικές, ανθρωπιστικές  και μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση των επιστροφών. Όπβς γνωρίζετε επίσης, επιστροφές προς την Τουρκία από τις 10 Μαρτίου και μετά  η Τουρκία δεν τις κάνει δεκτές βάση της Κοινής Δήλωσης λόγω κορωνοιού. Και είναι ένα θέμα που επίσης θέτουμε στα Ευρωπαϊκά Όργανα γιατί δεν είναι μία διμερής συμφωνία, η συμφωνία με την Τουρκία, είναι μία  συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία. Άρα, τα δύο μεγάλα ζητήματα του 2021 είναι το θέμα των επιστροφών και το θέμα της ενσωμάτωσης αυτών που δικαιούνται διεθνούς προστασίας. 

Σακελλάρης (ΣΚΑΪ, Πρώτο Θέμα): Καταγράφεται μία αύξηση των μεταναστών στην ενδοχώρα. Πως προχωράει το πρόγραμμα exit από τις δομές των προσφύγων και πως τελικά θα υλοποιηθεί ο σχεδιασμός για άμεση μείωση των δομών όταν υπάρχει αύξηση σε όσους διαμένουν σε αυτές;

Ν.Μ.: Καταρχάς, έχουν φύγει από τα νησιά 31.000 πρόσφυγες. Οι διαμένοντες έχουν αυξηθεί στην ενδοχώρα κατά 4.000. Η διαφορά δείχνει την επιτυχία του προγράμματος “exit”, την επιτυχία των 10.000 περίπου απελάσεων, εθελοντικών επιστροφών και μετεγκαταστάσεων σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πρόγραμμα “exit”, αυτοί που πρέπει να βγουν, έχουν βγει κατά περίπου 40%. Το νούμερο αυτό διαρκώς αυξάνεται, αλλά συγχρόνως αυξάνεται και ο αριθμός αυτών που πρέπει να βγουν, καθώς η Υπηρεσία Ασύλου εξακολουθεί να έχει έναν πολύ αυξημένο αριθμό έκδοσης αποφάσεων στο επίπεδο του 73%. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του 2020, θα έχουμε φτάσει σε ένα πολύ χαμηλό σημείο διαμενόντων στα νησιά. Πρέπει, όμως, να συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα της πανδημίας, που σίγουρα επηρεάζει τη δυνατότητα αναγνωρισμένων προσφύγων να βρουν δικιά τους κατοικία. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Ωστόσο, θεωρώ ότι θα δούμε, από τις αρχές του 2021, να είναι αρνητική η παραμονή σε δομές και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είπα και στην εισαγωγική μου τοποθέτηση ότι στόχος μας δεν είναι η αποσυμφόρηση μόνο των νησιών, αλλά και ολόκληρης της χώρας με τη μείωση των ροών, την αύξηση των αποφάσεων ασύλου, την έξοδο αυτών που δε δικαιούνται, πλέον, στέγαση, τις επιστροφές και απελάσεις αυτών που δε δικαιούνται διεθνούς προστασίας. Αλλά, βέβαια, και με την εθελοντική μετεγκατάσταση  προσφύγων που γίνεται για πρώτη φορά. Αυτό που συμφωνήσαμε με τη Γερμανία για τους 1.553 πρόσφυγες, γίνεται για πρώτη φορά. Είναι η πρώτη φορά από το 2015 που γίνεται μετεγκατάσταση αναγνωρισμένων προσφύγων.

Μποζανίνου (Το Βήμα): Η πρώτη μου ερώτηση αφορά τις δευτερογενείς μετακινήσεις, για τις οποίες ανοίγει η συζήτηση στην Ιταλία τελευταία, θα ήθελα να μάθω πόσες γίνονται από την Ελλάδα, αν υπάρχουν στοιχεία και ποια είναι η θέση της Ελλάδας, η δική σας θέση, στο να γίνει πιο αυστηρός ο έλεγχος των δευτερογενών μετακινήσεων από την Ευρώπη; Και η δεύτερη ερώτηση αφορά τις επαναπροωθήσεις. Είπατε ότι θα γίνει συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις καταγγελίες. Αυτή η συζήτηση θα περιλαμβάνει και έρευνα στην Ελλάδα; Και, επίσης, αυτό δεν εξηγεί, γιατί η Ελλάδα δεν κάνει δική της ανεξάρτητη έρευνα; 

Ν.Μ.: Για το θέμα των δευτερογενών ροών, ας είμαστε ξεκάθαροι. Αν χάνουμε ως Ευρώπη στα εξωτερικά μας σύνορα, θα χάσουμε και στα εσωτερικά μας. Οι πρωτογενείς ροές δημιουργούν αναπόφευκτα δευτερογενείς ροές. Και η αλήθεια είναι ότι από τις δυνάμεις που έχουμε για την προστασία των συνόρων - δεν θα πω νούμερο - αλλά το συντριπτικό ποσοστό βρίσκεται στα ανατολικά μας σύνορα. Για να προστατέψουμε την Ευρώπη από πρωτογενείς ροές. Και όχι στα δυτικά μας σύνορα. Υπάρχουν δευτερογενείς ροές, δεν το επιδιώκουμε αλλά συμβαίνουν, πόσες χιλιάδες άτομα μπορούν να φεύγουν κάθε μήνα από τη χώρα κανείς δεν ξέρει, γιατί φεύγουν παράτυπα και παράνομα. Καθώς κάνουμε τώρα την έκδοση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, μία διαδικασία που έχει σχεδιαστεί να ολοκληρωθεί 15 Ιανουαρίου, θα δούμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στη λειτουργία των γραφείων, θα έχουμε μία πολύ πιο καθαρή εικόνα για το ποιοι πραγματικά βρίσκονται στην Ελλάδα, από τις 84.000 εκκρεμείς αποφάσεις ασύλου. Δεν είμαστε εναντίον κανόνων προστασίας των δευτερογενών ροών. Σας θυμίζω ότι η Ελλάδα στήριξε πριν από μερικούς μήνες την ανακοίνωση της Βιέννης για τη γραμμή των Δυτικών Βαλκανίων. Συμφωνούμε, σε κάποιο βαθμό, ότι οι δευτερογενείς ροές είναι κίνητρο για τις πρωτογενείς. Από την άλλη πλευρά, είναι δεδομένο ότι δεν θα δεχθούμε, η χώρα μας, να αποτελέσει την «αποθήκη» όλων όσοι δικαιούνται διεθνούς προστασίας στην Ευρώπη και προσπαθούν να μπουν από τη χώρα μας. Είναι δεδομένη η απαίτηση των χωρών πρώτης υποδοχής να υπάρχουν μεγάλες και οργανωμένες δευτερογενείς ροές, αν θέλετε να τις αποκαλέσετε έτσι, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης.

Ως προς το θέμα των επαναπροωθήσεων, είναι σημαντικό που η Ευρώπη – σας το είπα και πριν – διερευνά δύο πράγματα: Πρώτον, το νομικό πλαίσιο. Είναι πολύ σημαντική η συζήτηση για το νομικό πλαίσιο και πρέπει να γίνει. Τι επιτρέπεται και τις δεν επιτρέπεται στους κανόνες εμπλοκής. Διάφορες χώρες της Ευρώπης αλλά και άλλες χώρες προηγμένων οικονομικών του πλανήτη έχουν διαφορετικές απόψεις πάνω σε συγκεκριμένους κανόνες εμπλοκής. Νομίζω ότι είναι κρίσιμο να γίνει αυτή η συζήτηση. Πρώτος μας στόχος πρέπει να είναι η προστασία των ευρωπαϊκών συνόρων. Ειδικά σε εποχές που φαινόμενα τρομοκρατίας ή άλλα θέματα ασφάλειας, απασχολούν τους πολίτες μας. Έχουμε τεράστια υποχρέωση να προστατεύουμε τα θεμελιώδη δικαιώματα των χωρών μας, των Ευρωπαίων πολιτών, των νόμιμων κατοίκων της ΕΕ και , φυσικά, των αιτούντων διεθνούς προστασίας. Η χώρα μας, το Λιμενικό Σώμα, όταν υπάρχουν στοιχεία που θεωρούνται αξιόπιστα, διερευνά περιπτώσεις με τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Θεωρούμε ότι η έρευνα που θα κάνει η FRONTEX, είναι μία πολύ θετική εξέλιξη που θα επιτρέψει να τελειώσει αυτή η συζήτηση και να λάμψει η αλήθεια και να σταματήσει η παραπληροφόρηση.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Δημοφιλή Θέματα

Τελευταία Νέα

Αναζήτηση